مقایسه ایمپلنت با بریج دندان

مقایسه ایمپلنت با بریج دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی و مقایسه ایمپلنت با بریج دندان

در سه دهه اخیر روش‌هایی که برای تعویض دندان آسیب دیده ارائه شده است پیشرفت‌های زیادی داشته استـ. از دست دادن دندان یا کشیدن آن باعث می‌‌شود که نگرانی‌های جدی در خصوص عفونت دندان به وجود بیاید. اما جایگزین کردن جای خالی دندان به خلق لبخند زیبا کمک می‌کند با این حال هنگامی ‌که شما به متخصص دندان و لثه یا دندان پزشک مراجعه می‌‌کنید. باید از او بپرسید که کدام روش برای پر کردن جای خالی دندان شما بهتر است و علت پیشنهاد کردن آن روش چیست. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان  به بررسی و مقایسه ایمپلنت با بریج دندان می پردازیم.

چک لیست انتخاب بهترین روش برای پر کردن جای خالی دندان

در بخش زیر به یک چک لیست اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند در خصوص انتخاب بهترین روش برای پر کردن جای خالی دندان خود تصمیم بگیرید. این چک لیست شامل موارد زیر است:

  • آیا می‌خواهید که دوباره دندان‌هایی با ظاهر طبیعی داشته باشید؟
  • آیا می‌خواهید از روشی استفاده کنید که به حفظ استخوان فک شما کمک کند؟
  • آیا می‌خواهید یک سرمایه گذاری بلند مدت را انجام بدهید؟
  • آیا به دنبال یک راه حل معتبر و با ماندگاری بالا برای جبران دندان از دست رفته یا دندانی که کشیده اید هستید؟
  • آیا دوست دارید که به درمان جای خالی دندان خود بپردازید و دیگر نگران دیده شدن آن در هنگام خندیدن و صحبت کردن یا غذا خوردن نباشید؟
  • آیا به دنبال راهی برای پر کردن جای خالی دندان خود هستید که به نگهداری کمتری نیاز دارد؟

در صورتی که شما یک یا چند مورد از نکات بالا را انتخاب کنید ایمپلنت دندانی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود و برخلاف بریج یا دندان مصنوعی، تمام مزایایی که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم را دارد و این مسئله باعث شده که یک راه حل مناسب برای دندان از دست رفته باشد و در هنگام خندیدن ظاهری مناسب را به وجود بیاورد.

بررسی مزایا و معایب بریج دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

انتظارات پس از جراحی کاشت ایمپلنت دندان ردیف جلو

از آنجا که جراحی کاشت ایمپلنت دندان ردیف جلو با سرعت انجام می‌شود و یک روش غیر تهاجمی است باید بتوانید هر چه سریع تر پس از کاشت ایمپلنت به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازید و روز بعد هیچ گونه مشکلی نداشته باشید. در صورت احساس هرگونه درد و ناراحتی می‌توانید از قرص مسکن استفاده کنید. تعداد زیادی از افراد پس از کاشت ایمپلنت دندان دچار درد و ناراحتی نمی‌شوند. پزشک نکات مهمی را در خصوص نحوه مراقبت از ایمپلنت در دوران بهبود توضیح خواهد داد و ممکن است استفاده از دهان شویه آنتی میکروبیال را به مدت یک هفته به شما توصیه کند. دندان پزشک همچنین در صورت نیاز به تجویز آنتی بیوتیک می‌‌پردازد. نباید در دوران بهبود هیچ مشکلی برای ایمپلنت پیش بیاید به همین دلیل دندان پزشک نکات مهم مربوط به تغذیه را برای شما توضیح خواهد داد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

روش مراقبت از ایمپلنت

دقیقا به همان شکلی که از دندان‌های واقعی خود مراقبت می‌‌کنید از ایمپلنت نیز مراقبت نمایید. پس از کاشت ایمپلنت باید بافت اطراف آن را تمیز نگه دارید و هر روز دهان خود را با دقت مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید و برای مسواک زدن باید مسواک تان را با زاویه ۴۵ درجه قرار بدهید تا مسواک بتواند به خوبی به خارج کردن پلاک بین دندان‌ها بپردازد. استفاده از نخ دندان را به هیچ عنوان فراموش نکنید و از تمیز شدن همه سطوح دهان و دندان خود اطمینان حاصل کنید. برای تمیز کردن دندان و لثه خود از نخ دندان مناسب استفاده کنید. در صورتی که شما دچار هرگونه مشکلی شدید قبل از آنکه زمان مراجعه بعدی فرا برسد بهتر است به مطب دندان پزشک مراجعه کنید تا شما را معاینه نموده و در صورت نیاز به درمان، اقدامات لازم را انجام دهد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ