نحوه نصب و نگهداری بزرگ کننده فک

نحوه نصب و نگهداری بزرگ کننده فک | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

نحوه نصب و نگهداری بزرگ کننده فک

بزرگ کننده فک

به دلیل کاربردهای گوناگون، درمان با این دستگاه در بیماران مختلف متفاوت است. چون اکسپندر متناسب با شکل دهان هربیمار و به صورت سفارشی ساخته می‌شود، حداقل دو نوبت ویزیت لازم است: یکی برای برداشتن قالب‌گیری از دهان و دیگری (یکی-دوهفته بعد) برای قرار دادن دستگاه در جای خود.

به دلیل ساخت سفارشی، وسیع کننده کام به راحتی در جای خود قرار می‌گیرد و در دهان نصب می‌شود. ارتودنتیست دندان‌ها را آماده کرده و از سیمان مخصوص برای اتصال دستگاه به دندان‌های بالایی استفاده می‌کند. پس از نصب هم نحوه چرخاندن (بسته به نوع دستگاه)، نگهداری، نکات بهداشتی و رژیم غذایی را با بیمار در میان می‌گذارد.

نحوه نصب و نگهداری بزرگ کننده فک | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان مرکز لیزر دندانپزشکی اصفهان

برخی از این موارد عبارت‌اند از:

  • حین استفاده از وسیع کننده کام دهان مهم است که از دندان‌ها و لثه‌های خود به خوبی نگهداری کنید. رعایت بهداشت دهان و دندان به جلوگیری از پوسیدگی دندان و تورم لثه، به ویژه اطراف دستگاه کمک می‌کند.
  • مراقبت از خود دستگاه نسبتا آسان است. اما معمولا به دلیل محل قرارگیری‌اش، تمیز کردن آن به زمان بیشتری احتیاج دارد. این دستگاه‌ها باید چندبار در روز و بعد از هر وعده غذایی تمیز شوند. دهانشویه یا سرنگ می‌تواند برای از بین بردن کامل مواد غذایی و سایر باقی‌مانده‌ها هم مفید باشد.
  • باید از خوردن غذاهایی که می‌توانند به پالاتال اکسپندر آسیب برسانند مانند آجیل، ذرت بوداده، غذاهای چسبناک و سخت خودداری کرد.

مطالعه بیشتر:

مزایا و معایب پالاتل اکسپندر

درمان‌های جایگزینِ وسیع کننده کام چیست؟

انواع وسیع کننده کام ثابت

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ