عوارض تحلیل و از دست رفتن استخوان فک چیست؟

عوارض تحلیل و از دست رفتن استخوان فک چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین جراح لثه اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

عوارض تحلیل و از دست رفتن استخوان فک چیست؟

از دست دادن استخوان فک می‌تواند:

عوارض جدی برای سلامت دهان و دندان‌ها و همچنین برای ظاهر و کیفیت زندگی فرد ایجاد کند.

برخی از اصلی‌ترین عوارض از دست دادن استخوان فک عبارتند از:

  • ضعف و ناهنجاری ساختار فک‌ها

با تجزیه استخوان فک، فک‌ها کمتر از قبل محکم و استوار هستند، که این موضوع می‌تواند به کاهش قابل توجهی در عملکرد معمولی آن ها منجر شود. و ممکن است باعث ناتوانی در مضغ (جویدن) غذا، سهولت در گفتار، مشکلات هضم غذا و کاهش کیفیت زندگی شود.

  • اختلال در تراز دندان‌ها

وقتی استخوان فک به مرور زمان تخریب می‌شود، ممکن است دندان‌ها شروع به جابجایی و تغییر موقعیت کنند. این اختلال در تنظیم دندان‌ها می‌تواند منجر به نیاز به درمان ارتودنسی و مرتب کردن دندان‌ها شود.

عوارض تحلیل و از دست رفتن استخوان فک چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین جراح لثه اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان متخصص طرح لبخند اصفهان

  • تغییر در شکل چهره فرد

تجزیه استخوان فک می‌تواند باعث تغییر در شکل چهره شود، به خصوص در منطقه‌هایی که استخوان فک کمتر محکم و مقاوم است. این موضوع ممکن است منجر به افتادگی صورت، چین و چروک پوست و ظاهر نامناسب دهان شود.

  • عدم توانایی در استفاده از پروتزهای دندانی

وقتی استخوان فک تخریب می‌شود، اندازه و شکل مناسبی برای نصب پروتز‌های دندانی فراهم نمی‌شود. این موضوع می‌تواند باعث کاهش استحکام و کارآیی پروتزها شود.

همچنین برای کاشت دندان به صورت ایمپلنت یک روزه هم این موضوع یعنی تحلیل استخوان فک بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی، از دست دادن استخوان فک می‌تواند به طور جدی به سلامت دهان، دندان‌ها و همه اجزای بدن آسیب برساند. بنابراین حفظ سلامت استخوان فک و اقدامات پیشگیرانه می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد.

 


مطالب پیشنهادی:

چگونه می توان درد ناشی از پیوند استخوان فک را کاهش داد؟

مراقبت های بعد از پیوند استخوان فک

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ