نکات مراقبتی پس از انجام لمینت ای پی اس

نکات مراقبتی پس از انجام لمینت ای پی اس | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی نکات مراقبتی پس از انجام لمینت ای پی اس

برای اینکه لمینت‌های شما عمر طولانی داشته باشند و دندان‌های شما دچار پوسیدگی نشوند لازم است که مراقبت‌های بیشتری نسبت به دندان‌های خود داشته باشید. این باعث می‌شود که بیشترین استفاده را از لمینت‌های خود داشته باشد. در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان قصد بررسی نکات مراقبتی پس از انجام لمینت ای پی اس را داریم.

موارد مراقبت از دندان‌ها

  • حداقل دو بار در روز (ترجیحا بعد از هر وعده غذایی) با استفاده از یک خمیر دندان ژله‌ای غیر ساینده بدون پراکسید هیدروژن، جوش شیرین یا سایر مواد سفیدکننده، دندان‌های خود را مسواک بزنید. دندانپزشک شما ممکن است خمیر دندان خاصی را برای شما توصیه یا تجویز کند.
  • بعد از هر بار مسواک زدن از دهانشویه ضد عفونی کننده استفاده کنید. این به از بین بردن باکتری‌های عامل پوسیدگی، از جمله سخت‌ترین باکتری‌ها کمک می‌کند.
  • هر روز نخ دندان بکشید تا از جمع شدن ذرات غذا و پلاک روی لبه‌های روکش و دندان‌های طبیعی خود جلوگیری کنید.
  • مصرف غذاهای شیرین و اسیدی را به حداقل برسانید. این غذاها شامل شیرینی، نوشابه، مرکبات و قهوه است. اگر هم آن‌ها را مصرف کردید، حداکثر نیم ساعت پس از آن دندان‌های خود را مسواک بزنید.
  • از سیگار کشیدن و سایر محصولات دخانی دوری کنید. دخانیات می‌تواند باعث بیماری لثه شود و و این ممکن است باعث لق شدن لمینت شما شود. به علاوه می‌تواند باعث زرد شدن لمینت‌های شما در طول زمان شود.

مطلب پیشنهادی : آشنایی کامل با لمینت سرامیکی IPS (ای پی اس)

حداقل دو بار در سال به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. یک بار برای تمیز کردن عمیق و یک بار برای چکاپ کامل دندان‌ها مراجعه کنید. دندانپزشک شما قادر خواهد بود هرگونه علائم هشدار دهنده اولیه پوسیدگی دندان یا بیماری لثه را که ممکن است حتی از آن آگاه نباشید، شناسایی کند. طبعا هر چه زودتر برای درمان پوسیدگی اقدام کنید. هم درمان آن راحت‌تر خواهد بود و هم هزینه کمتری خواهد داشت. بعضی از پوسیدگی‌های عمیق قابل درمان نیست و ممکن است دندان خود را از دست بدهید. کلینیک لیزر دندانپزشکی نجم با مدیریت دکتر حسین برجیان فلوشیپ تخصصی لیزر دندانپزشکی با چکاب های دوره ای دهان و دندان شما سلامتی را برای شما تضمین می کند.

آشنایی کامل با لمینت سرامیکی IPS (ای پی اس) | بهترین دندانپزشک اصفهان

میزان عمر لمینت ای پی اس

نمی‌توان عدد دقیقی را برای عمر هیچ روکش و لمینتی بیان کرد. با این حال لمینت IPS از روکش‌های با استحکام بازار است و به طور متوسط ماندگاری طولانی خواهد داشت. به صورت میانگین این لمینت‌ها بین ۵ تا ۷ سال عمر می‌کنند و در صورت مراقبت می‌توانند تا ۱۰ سال نیز دوام بیاورند. حتی کسانی هستند که از این لمینت تا ۲۰ سال هم استفاده می‌کنند. اما با همه این‌ها به هر حال هر روکشی روزی از بین خواهد رفت و لازم است که آن‌ها را تعویض کنید. چیزی که مهم است این است که به درستی از آن‌ها مراقبت کنید تا زودتر از عمر طبیعی خود آسیب نبینند.

میزان تراش دندان برای لمینت IPS

لمینت IPS نسبت به اغلب روکش‌های بازار نیاز کمتری به تراش دارد. این لمینت بسیار نازک است و به راحتی روی دندان‌های شما جای می‌گیرد. حتی در مواردی ممکن است که دندان‌های شما نیاز به تراش نداشته باشند. اما اگر دندان‌های شما نامرتب باشند، درشت یا به هم چسبیده باشند دندانپزشک باید مقداری از آن‌ها را بتراشد. به طور معمول دندان‌ها بیشتر از ۰.۵ یا ۰.۷ میلی‌متر تراشیده نمی‌شوند. اگر دندان بیش از حد تراشیده شود در معرض پوسیدگی قرار می‌گیرد. به همین دلیل لازم است که به یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی مراجعه کنید.

پاسخ به سوالات متداول پیرامون لمینت سرامیکی IPS

آیا واقعا مهارت دندانپزشک در کیفیت نصب لمینت IPS تاثیر دارد؟

تاثیر بسیار زیاد و قابل توجهی دارد. روکش‌های که به خوبی نصب نشده‌اند محل رشد باکتری‌ها هستند. یک دندانپزشک باتجربه هنگام استفاده از روکش نباید مشکلی برای چسباندن لمینت‌ها داشته باشد. با این حال، اگر روکش ضعیف باند شده باشد، پلاک جمع شده و دندان را به خطر می‌اندازد. اگر احساس کردید که روکش شما حتی کمی لق شده است. یا اگر احساس می‌کنید دندان شما کاملا در معرض دید است، فورا به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

اگر دندانپزشک شما مهارت کافی نداشته باشد، ظاهر لمینت غیرطبیعی می‌شود و احتمال کنده شدن آن بالاتر می‌رود.

آیا با وجود لمینت باز هم دندان امکان پوسیدن دارد؟

بله روکش‌ها فقط قسمت جلوی دندان شما را می‌پوشاند. بنابراین باکتری‌ها و پلاک‌ها می‌توانند پشت و اطراف دندان جمع شوند و باعث پوسیدگی آن شوند. ایجاد حفره در دندان می‌تواند باعث کنده شدن روکش شما شود.

 آیا باید بین دندان‌هایی که لمینت IPS دارند از نخ دندان استفاده کنم؟

بله. انتهای لمینت ای پی اس آسیب‌پذیر است و این مسئله نخ دندان را به ابزار بسیار مهمی در مراقبت روزانه از دندان‌ها تبدیل می‌کند. هنگامی که پلاک بین دندان‌ها جمع می‌شود. باکتری‌ها می‌توانند از آن تغذیه کنند و مینای دندان را که در امتداد لبه روکش قرار دارد، از بین ببرند. از آنجایی که روکش روی دندان را می‌پوشاند. ممکن است حتی تا زمانی که پوسیدگی قابل توجهی ایجاد نشود، متوجه حفره آن نشوید. بنابراین بهتر است سالی یکبار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

سخن نهایی

لمینت شامل روکش‌هایی است که روی دندان‌های شما قرار داده می‌شود. تا ایرادهای دندان شما را برطرف کند و لبخند شما را زیباتر کند. لمینت IPS از جنس سرامیک است و به همین دلیل استحکام بسیار خوبی دارند. نازک بودن این روکش‌ها سبب شده است که نیازی به تراشیدن زیاد دندان‌ها نباشد و همچنین شفاف‌تر باشند و طبیعی‌تر به نظر برسند.

لمینت ای پی اس باعث لبخند سفید و براق شما خواهد و ناهمسانی ها و ناترازی های دندان‌ های شما را بر طرف می‌کند. برای مراقبت از لمینت‌های خود لازم است که روزی دو مرتبه مسواک بزنید و از دهانشویه مناسب استفاده کنید. نخ دندان بکشید و نسبت به پوسیدگی‌های کوچک حساس باشید.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ