همه چیز درمورد لمینت متحرک دندان

همه چیز درمورد لمینت متحرک دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

همه چیز درمورد لمینت متحرک دندان

لمینت متحرک یا “اسنپ‌آن‌اسمایل” که گاهی به آن کامپوزیت متحرک هم می گویند. کاور یا روکش نازکی است که روی دندان قرار می گیرد و مانند یک پوشش تا حدودی می تواند عیب و ایراد دندان ها را پنهان کند و ظاهر بهتری به دندان ها و لبخند شما بدهد. قصد داریم تا در ادامه این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به مطالعه و بررسی لمینت متحرک دندان ارتودنسی بپردازیم. تا انتهای مطلب را همراهمان باشید.

این ابزار در واقع یک پلاک متحرک است که از نوعی پلیمر غیرسمی یا صمغ دندان با فناوری خاصی در لابراتوار متناسب با شکل و قالب هر دندان ساخته می شود. اما اخیرا لمینت های متحرکی در بازار رواج پیدا کرده که به صورت آماده و از پیش ساخته و با قیمت بسیار پایین به فروش می رسد که البته در مورد آنها هم توضیح خواهم داد.

این وسیله به این دلیل لمینت نامیده می شود که هدف آن مانند لمینت دندان دائمی، پوشاندن عیوب دندان و زیباتر کردن ظاهر دندان هاست و متحرک بودن آن به این معناست که یک روکش دائمی نیست و از روی دندان برداشته می شود. در واقع شما تنها زمانی که می خواهید به مهمانی یا جلسه مهمی بروید آن را روی دندان قرار می دهید و برای غذا خوردن و شب، هنگام خوابیدن باید آن را از روی دندان بردارید.

مطلب پیشنهادی : عوامل تاثیرگذار بر طول دوره درمانی ارتودنسی

ایده ساخت لمینت متحرک

به طور کلی دندانپزشکی یکی از درمان های پرهزینه به شمار می رود و از این میان عمل های ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی که برای اصلاح طرح لبخند به کار می روند هزینه های بالایی دارند که شاید انجام آنها برای همه ممکن نباشد.

به همین دلیل بعضی از متخصصان وسیله ای ابداع کردند که بتواند جایگزین ترمیم های دائمی مانند لمینت و کامپوزیت باشد و در عین حال بتواند مشکلات ظاهری دندان مانند افتادگی، شکستگی، زردی یا بدشکلی دندان ها را اصلاح کند. ویژگی اصلی این وسیله ارزان بودن آن نسبت به دیگر روش های ترمیمی است.

نکات مراقبتی قبل و بعد از کامپوزیت دندان های جلو | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

چگونگی ساخت لمینت متحرک سفارشی

فارغ از اینکه لمینت متحرک چه مشکلات و معایبی دارد اگر میخواهید یک دست از آنها را داشته باشید اولین کار این است که به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک متخصص ابتدا دندان های شما را معاینه می کند تا ببیند آیا لمینت متحرک برای شما مناسب هست یا نه.

بعد از اینکه رنگ دلخواه روکش های خود را انتخاب کردید، دندانپزشک از دندان های شما قالب گیری می کند. بهترین نتیجه زمانی بدست می آید که قالب گیری با مهارت و دقت تمام انجام شود. این قالب ها به لابراتوار فرستاده می شود تا لمینت های متحرک شما متناسب با شکل دندان ها و رنگ دلخواه ساخته شود. پروسه ساخت این لمینت ها ممکن است چند هفته طول بکشد.

لمینت های متحرک، هم برای فک بالا و هم فک پایین ساخته می شود. پس از اینکه کاورها آماده شدند دندانپزشک آنها را نصب می کند تا ببیند به خوبی روی دندان ها چفت می شود یا نه. یادتان باشد بعد از قراردادن این کاورها می توانید مایعات بنوشید اما برای غذا خوردن باید آنها را درآورید.

نحوه نصب لمینت متحرک آماده

به تازگی لمینت های متحرکی رواج پیدا کرده که به صورت پیش ساخته و آماده به فروش می رسد. برای نصب این لمینت های متحرک که عموما قیمت پایینی دارند گفته می شود که طبق دستورالعمل زیر نصب شود:

  • ابتدا قالب ها را به مدت ۲ دقیقه در آب جوش بیندازید تا نرم و انعطاف پذیر شوند.
  • سپس آنها را درآورده و چند دقیقه صبر کنید تا خنک شوند.
  • پس از خنک شدن، آنها را روی دندان ها قرار داده و با دو انگشت شصت خود فشار دهید تا خوب روی دندان محکم شود
  • پس از ۳۰ ثانیه انها را از روی دندان برداشته و در آب یخ بیندازید تا سفت شود.
  • پس از سفت شدن می توانید دوباره آنها را روی دندان هایتان قرار دهید.
    تمام دندانپزشکان و متخصصان روی کارایی و مناسب بودن همین لمینت های متحرک سفارشی هم تردید دارند و اشکالات زیادی از این وسیله می گیرند چه برسد به این لمینت های متحرک آماده! راستش را بخواهید این لمینت ها شبیه یک شوخی هستند اما به نظرم اصلا شوخی خوبی نیست.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

دلیل نا مناسب بودن لمینت متحرک

مشکل اصلی این است که شکل دندان و اندازه فک افراد با هم متفاوت است. به همین خاطر این لمینت های متحرک با فرم و اندازه دندان های همه مناسب نیست. بسیاری از این لمینت ها هم از مواد اولیه بی کیفیت ساخته می شوند به همین دلیل در هنگام قرار گرفتن در آب گرم کاملا از هم باز می شود یا به صورت درست روی دندان چفت نمی شود.

لمینت های متحرک آماده که توسط شرکت ها به فروش می رسد ابزار مطمئنی برای زیباسازی ظاهر دندان ها نیستند. زیرا بر اساس یک مدل فرضی ساخته می شوند و عموما مواد اولیه با کیفیتی ندارند. به همین دلیل نتیجه دلخواه را برای شما نخواهند داشت.

تمیز کردن و مراقبت از لمینت متحرک دندان

  • برای مراقبت از لمینت متحرک یا اسنپ آن اسمایل بعد از هر بار استفاده، آن را به آرامی از دهان درآورید و به خوبی بشویید تا از ایجاد بوی بد دهان و پوسیدگی دندان های اصلی جلوگیری کنید.
  • یادتان باشد باید پلاک را به آرامی و با دو دست با گرفتن قسمت انتهایی آن نصب کرده یا درآورید.
  • خمیر دندان حاوی موادی است که ممکن است باعث ایجاد خراش و ساییدگی روی سطح پلاک شود، پس از خمیر دندان استفاده نکنید. برای تمیز کردن لمینت متحرک از فرچه های مخصوص و نرم و صابون های مایع استفاده کنید.
  • در زمانی که نمی خواهید از پلاک استفاده کنید حتما آن را در کیت مخصوصش قرار دهید.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ