پاسخ به سوالات متداول پیرامون لیفت لثه

پاسخ به سوالات متداول پیرامون لیفت لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی سوالات متداول پیرامون لیفت لثه

در ادامه مقاله ای که امروز در سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان برای شما عزیزان گردآوری شده است. به پاسخ به سوالات متداول پیرامون لیفت لثه خواهیم پرداخت.

مراقبت های لازم بعد از عمل کانتورینگ لثه

از آنجایی که لثه در ابتدا حساس است بهتر است تا دو سه روز غذاهای خیلی نرم بخورید. از جمله چیزهایی که میتوانید در این مدت بخورید عبارتند از:

• سوپ
  • ماست
  • ژله
  • فرنی
  • شله زرد
  • حلیم
  • شیربرنج

احتمالا از شما خواسته می شود چند روز یا یک هفته دیگر مراجعه کنید تا وضعیت لثه بررسی شود. آنتی بیوتیک برایتان تجویز می شود (به صورت دهانشویه یا خوراکی) تا از عفونت جلوگیری شود. اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید به بهترین دندانپزشک اصفهان مراجعه کنید چون ممکن است نشان دهنده عفونت باشد:

• افزایش درد و ورم
  • خروج ترشحاتی از لثه

مطلب پیشنهادی : علل ترمیم و برداشتن لمینت دندان

عمل کانتورینگ لثه چه عوارض و معایبی دارد؟

• خونریزی ممکن است تا ۴۸ ساعت پس از عمل طول بکشد.
  • عفونت ممکن است اتفاق بیفتد.
  • درد و ناراحتی پس از برطرف شدن بی حسی ممکن است تجربه شود که با مسکن قابل رفع است.
  • عوارض بلند مدت در جنجیوپلاستی به ندرت اتفاق می افتد.

لیفت یا کانتورینگ لثه چیست؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

لیفت لثه چگونه انجام می شود؟

این عمل در مطب قابل انجام است و معمولا تنها در یک جلسه تمام می شود. در بیشتر موارد این کار با بی حسی موضعی صورت می گیرد. دکتر با استفاده از لیزر بافت نرم و یا ابزاری به نام اسکالپل (شبیه به چاقو) بافت اضافی را برش می دهد و برمی دارد و خط لثه را به شکل مورد نظر در می آورد تا سطح بیشتری از دندان نمایان شود.

ممکن است برای نگه داشتن لثه، از بخیه استفاده شود. اگر لثه پسروی کرده باشد، بافت لثه به آن افزوده می شود. برای این منظور بافت از جای دیگری از دهان برداشته می شود (معمولا سقف دهان) و به اطراف دندان پیوند می خورد تا خط لثه بازسازی شود.

استفاده از لیزر روشی جدید و نوین است که هم می توان دندان را با لیزر پر کرد و هم جرمگیری توسط لیزر انجام داد.

جراحی زیبایی لثه چقدر طول می کشد؟

طول مدت عمل بسته به گستردگی کانتورینگ و مقدار بافتی که باید دستکاری شود دارد. به طور کلی حدود یک تا دو ساعت برای این کار باید در نظر بگیرید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

آیا کانتورینگ لثه درد دارد؟

پیش از شروع درمان با بی حسی موضعی بافتها بی حس می شوند پس دردی احساس نمی کنید. اما پس از برطرف شدن بی حسی ممکن است کمی درد یا ناراحتی در این ناحیه داشته باشید که بسته به این که چه مقدار بافت لثه برداشته شده تفاوت می کند. پس از جراحی لثه، برایتان مسکن تجویز می شود. اگر هم دکتر برایتان نسخه نکرده خودتان استامینوفن یا ایبوپروفن می توانید مصرف کنید. از آنجایی که آسپیرین احتمال خونریزی را بیشتر می کند بهتر است این دارو را استفاده نکنید.

پس از کانتورینگ لثه چقدر طول می کشد بهبود یابم؟

این عمل زیبایی لثه عوارض کمی دارد و دوره نقاهت آن تنها چند روز بیشتر طول نمی کشد. (بسته به گستردگی عمل ممکن است چند هفته تا بهبودی کامل زمان لازم باشد). در یکی دو روز اول فعالیتهای بدنی شدید انجام ندهید.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

• صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.