چگونه می توان درد ناشی از پیوند استخوان فک را کاهش داد؟

چگونه می توان درد ناشی از پیوند استخوان فک را کاهش داد؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین جراح لثه اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

چگونه می توان درد ناشی از پیوند استخوان فک را کاهش داد؟

پیوند استخوان درد دارد؟

رعایت کردن مراقبت های بعد از پیوند استخوان به میزان زیادی در کاهش درد ناشی از آن تاثیر گذار هستند و به شما کمک می کنند که در شرایط بهتری بهبودی خود را به دست آورید.

برخی از این مراقبت های بعد از پیوند استخوان که به کاهش درد ناشی از آن کمک می کنند، از قبیل زیر هستند:

• مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج

اصلی ترین مراقبت بعد از پیوند استخوان و کاهش درد پیوند استخوان که به آن کمک می کند، مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک است. پزشک معالج معمولا مصرف داروهای مسکن را در کنار سایر داروهای مورد نیاز خود تجویز می کند تا به این شکل درد بیمار پس از جراحی کاهش پیدا کند و بیمار در آرامش بیشتری قرار بگیرد.

• استفاده از کمپرس یخ

به کار بردن کمپرس یخ نیز باعث کاسته شدن از التهابات و تورم بعد از جراحی پیوند استخوان فک می شود. که با این وجود می توان درد ناشی از جراحی را نیز کاهش داد.

• پرهیز از مصرف مواد غذایی خیلی داغ و یا سفت

پس از اینکه جراحی مربوط به پیوند استخوان انجام می شود، با وجود اینکه جراحت های زیادی در لثه صورت می گیرد، مصرف مواد غذایی خیلی داغ و یا سفت می تواند باعث افزایش درد لثه شود که به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند تا چند روز بعد از گذشت جراحی غذاهای آبکی و ولرم مصرف کنید.

• پرهیز از مصرف سیگار

به طور کلی مصرف سیگار و یا هر گونه دخانیات دیگری می تواند بعد از جراحی پیوند استخوان باعث بروز عفونت در لثه شود که به این منظور باید حتما از مصرف دخانیات بعد از جراحی پرهیز کرد.

لازم به ذکر است که استعمال سیگار و سایر دخانیات پس از جراحی می تواند باعث افزایش درد شود. زیرا عفونت همراه با ایجاد درد است که در این شرایط بیمار وضعیت بسیار بدی را طی می کند.

• پرهیز از انجام فعالیت های سنگین

فعالیت های سنگین مانند: بلند کردن وسایل سنگین وزن و یا ورزش کردن با شدت زیاد باعث افزایش خونریزی پس از جراحی می شود. افزایش خونریزی نیز با افزایش درد همراه است و با این وجود برای کاهش درد ناشی از پیوند استخوان فک در دوره نقاهت باید از انجام این فعالیت ها به شدت بپرهیزید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان متخصص طرح لبخند اصفهان

مطالعه بیشتر:

مراقبت های بعد از پیوند استخوان راموس

چه کسانی به پیوند استخوان راموس نیاز دارند؟