چگونگی تشخیص سلامت ریشه دندان

سلامت ریشه دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

چگونگی تشخیص سلامت ریشه دندان

لثه‌های سالم، دندان‌های محکم، عدم حساسیت در دندان، ظاهر زیبا و طبیعی دندان‌ها مهمترین علائمی هستند که می‌توانید با آن‌ها متوجه شوید که ریشه دندان سالم است. در این مطلب سایت دکتر حسین برجیان راه های تشخیص سلامت ریشه دندان را مورد بررسی قرار میدهیم.

لثه‌های سالم

لثه‌های صورتی و سفت، نشانه‌ای از سلامت ریشه دندان است. تورم، قرمزی یا خونریزی لثه می‌تواند حاکی از التهاب یا عفونت لثه باشد که در نهایت به ریشه‌ها آسیب می‌رساند.

دندان‌های محکم

دندان‌های سالم بدون حرکت در جای خود قرار دارند. اگر دندان شما لق شده است، ممکن است نشانه‌ای از آسیب به ریشه یا استخوان فک باشد.

عدم حساسیت دندان

دندان‌های سالم نباید به گرما، سرما یا شیرینی بیش‌ازحد حساس باشند. احساس درد شدید هنگام خوردن یا نوشیدن می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات ریشه دندان باشد.

ظاهر زیبا و طبیعی دندان‌ها

ترک‌خوردگی، شکستگی یا تغییر رنگ دندان‌ها می‌تواند به مشکلات ریشه مربوط باشد.

اهمیت سلامت ریشه دندان

ریشه دندان مانند شاخه‌های درختی است که زیر لثه پنهان‌شده و دندان را در استخوان فک نگه می‌دارد. ریشه‌ها حاوی عروق خونی و اعصاب هستند که تغذیه و حس دندان را تأمین می‌کنند. هرگونه آسیب یا عفونت در ریشه دندان می‌تواند منجر به درد، لقی دندان، آبسه و حتی از دست دادن دندان شود. بنابراین، توجه به‌سلامت ریشه‌ها به‌اندازه مراقبت از تاج دندان‌ها اهمیت دارد.

اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت ریشه

با رعایت چند نکته ساده می‌توانید از سلامت ریشه‌های دندان خود محافظت کنید:

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم

مسواک زدن دو بار در روز و استفاده از نخ دندان حداقل یک‌بار در روز، پلاک و جرم را از روی دندان‌ها و زیر لثه‌ها پاک می‌کند و از ایجاد عفونت که به ریشه آسیب می‌رساند، جلوگیری می‌کند.

معاینات منظم دندانپزشکی

مراجعه منظم به دندان‌پزشک برای بررسی سلامت دهان و دندان، به تشخیص زودهنگام مشکلات ریشه و درمان به‌موقع آن‌ها کمک می‌کند.

تغذیه سالم

مصرف میوه‌ها، سبزیجات و لبنیات و محدود کردن مصرف غذاهای شیرین و چسبنده، به‌سلامت دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند.

زمان مراجعه به دندان‌پزشک

اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، حتماً به دندان‌پزشک مراجعه کنید:

• درد دندان به‌خصوص هنگام جویدن غذاهای سفتتورم
  • قرمزی یا خونریزی لثه
  • لق شدن دندان
  • حساسیت شدید دندانی
  • وجود ترک یا شکستگی

لینک های کاربردی:

بهترین دندانپزشک اصفهان _ بهترین جراح لثه اصفهان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

بهترین دندانپزشک اصفهان در کلینیک 24 _ درمان بیماری های دهان، فک و صورت در کلینیک 24 _ بیماری لثه در کلینیک 24

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف _ بهترین جراح لثه اصفهان در دکتر آف _ بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف

مطالب پیشنهادی:

بررسی شیوع نقص‌های مینایی دندان

بلیچینگ دندان چیست؟

آشنایی با جرمگیری عمیق دندان

error: Content is protected !!