کاربردهای انواع پودر استخوان

کاربردهای انواع پودر استخوان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی کاربردهای انواع پودر استخوان

در مقاله امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان که برای شما خوانندگان عزیز گردآوری شده است. قصد بررسی کاربردهای انواع پودر استخوان را داریم. با ما همراه باشید.

موفوژنتیک پروتئین

در روش بسیار جدیدی از موفوژنتیک پروتئین به جای پودر استخوان استفاده می شود. مورفوزنتیک پروتئین، گروهی از فاکتورهای رشد هستند که در بافت های بدن موجود می باشند. بعضی از انواع آن مخصوص بافت استخوانی هستند که عامل اساسی در رشد و ترمیم این بافت به شمار می آیند. از این پروتئین ها که به صورت نوترکیبی ژنی تهیه می گردند؛ می توان به جای پیوند استخوان استفاده کرد.

پودر استخوان اتو گرافت:

یکی از درمان های رایج برای جوش نخوردن استخوان، استفاده از پیوند استخوان یا گرافت استخوان است. این روش ممکن است همراه با تثبیت استخوان یا به تنهایی به کار رود. در واقع اتوگرافت پیوندهای استخوانی است که از بدن خود بیمار گرفته میشود. از آنجایی که پیوند های گرفته شده از بدن خود بیمار بهترین نتایج را از بین مواد مخصوص پیوند استخوان در پی دارد؛ پیوند استخوانی اتوژن همواره نخستین انتخاب دندانپزشکان است.

علت موفقیت زیاد پیوند استخوان با پودر استخوان اتوگرافت این است که مغز استخوان بدن خود بیمار شامل سلولهای زنده ای است که به رشد پایدار و پیوسته استخوان و تسریع فرایند التیام کمک می کند. اما ایراد این روش این است که برای گرفتن پیوند استخوان باید جراحی دومی نیز روی نقطه دیگری از بدن انجام گردد و در این روش، استخوانی را که از محل دیگری تهیه شده است؛ در محل جوش نخوردگی قرار می دهند.

مطلب پیشنهادی : پاسخ به پرسش های متداول درمورد جراحی ریشه دندان عفونی

وجود این استخوان در این محل با مکانیزم‌های مختلفی می‌تواند باعث تحریک جوش خوردگی استخوان شود. این استخوان نیز از راه‌های مختلفی تهیه می‌شود. دهنده و گیرنده، خود فرد بیمار است. به این معنا که از یکی از استخوان های شخص، گرفت استخوان برداشته می‌شود و به استخوان دیگر او پیوند زده میشود. خصوصیات مهم این پیوند، ایمن بودن آن از نظر انتقال بیماری‌ها است. درصد موفقیت این نوع پیوند بسیار زیاد است. زیرا سرشار از سلولهای استخوانی خود شخص است و احتمال پس زدگی توسط سیستم ایمنی بدن وجود ندارد.

کاربردهای انواع پودر استخوان | بهترین ایمپلنت اصفهان

پودر استخوان آلوژنیک (آلوگرافت استخوان):

در این نوع پیوند که از استخوان شخص دیگری روی بیمار انجام می شود؛ معمولاً پودر استخوان از جنازه تازه درگذشته یا از استخوان سالم شخص دیگری تهیه می‌شود و در بانک استخوان ذخیره می‌گردد. روش تهیه و نگهداری پودر استخوان آلوگرفتن به صورت یخ زده تازه یا یخ زده خشک است. چون پودر استخوان آلوگرافت احتمال انتقال بیماری از فرد به فرد دیگری را افزایش می دهد؛ کمتر از این روش استفاه می شود.

انواع پودر استخوان آلوژنیک (Allogenic) تولید شده توسط شرکت botiss:

  • مکس گرفت (Maxgraft)
  • مکسگرفت بونبیلدر (Maxgraft bonebiulder)
  • مکس گرفت بونرینگ (Maxgraft bonering)
  • مکس گرفت کورتیکو (Maxgraft cortico)

پودر استخوان آلوپلاستیک:

پودر استخوان آلوپلاستیک با استفاده از سرامیک های فسفات کلسیم به صورت مصنوعی ساخته می شود. شرکت بوتیس نیز انواع پودر استخوان آلوپلاستیک را با نام های تجاری maxresorb و maxresorb inject تولید می کند.

پودر استخوان زنوژنیک (زنوگرافت استخوان):

پودر استخوان سرابون botiss از نوع زنوگرافت است. در این روش، پیوند از گونه دیگری از حیوانات تهیه می شود و به انسان انتقال پیدا می‌کند. تاریخچه پیوند استخوان ابتدا با این روش شروع گردیده و امروزه پودر استخوان بیتوس که از استخوان گاو تهیه می شود؛ جزو باکیفیت ترین زنوگرافت های موجود در بازار است که اکثر دندانپزشکان برای افزایش درصد موفقیت کاشت ایمپلنت در شرایطی که بیمار به علت کم بودن تراکم یا ارتفاع استخوان فک به پیوند استخوان نیاز داشته باشد؛ از آن استفاده می کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

ویژگی های پودر استخوان سرابون ساخت شرکت بوتیس

پودر استخوان سرابون از 100% مواد معدنی خالص گرفته شده از استخوان گاو تهیه شده که تحت فرایند خاصی در دمای 1200 درجه سانتی گراد ساخته می شود. از این گرفت استخوان با موفقیت در بیش از یک میلیون بیمار که نیاز به پیوند استخوان داشته اند؛ استفاده شده است. پودر استخوان cerabone کاملا ایمن است چون برای ساخت آن فقط ترکیبات مواد آلی برای تولید پودر استخوان خالص گرفته شده و از نظر عاری بودن از هرگونه باکتری، ویروس و بیماری به خصوص جنون گاوی بررسی شده است.
استحکام بالای پودر استخوان cerabone پس از جوش خوردن با استخوان فک در شرایطی که پایداری طولانی مدت پیوند استخوان مورد نیاز است؛ انتخاب این زنوگرفت ساخت شرکت بوتیس را به یک گزینه ایده آل تبدیل کرده است.

  • مهمترین کاربردهای پودر استخوان بوتیس
  • پیوند استخوان پیش از کاشت ایمپلنت
  • سینوس لیفت پیش از کاشت ایمپلنت
  • آگمنتیشن (Augmentation) افقی و عمودی
  • افزایش ریج دندان
  • برطرف کردن نواقص استخوان فک پیش از کاشت ایمپلنت
  • احیای سوکت پس از کشیدن دندان
  • مزایای پودر استخوان سرابون bottis
  • خلوص 100% مواد استخوان طبیعی
  • ساختار استخوان شبیه انسان
  • سطح هیدروفیلیک و مستحکم
  • پایداری بالا

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


 

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ