بررسی مقدار آسیب دیدن دندانها با جرمگیری

بررسی مقدار آسیب دیدن دندانها با جرمگیری | بهترین ایمپلنت اصفهان

مقدار آسیب دیدن دندانها با جرمگیری چقدر است؟

در مقاله امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان که برای شما خوانندگان عزیز گردآوری شده است. به بررسی و مطالعه مقدار آسیب دیدن دندانها با جرمگیری خواهد پرداخت.

تعریف جرمگیری دندان

سلامت دندان بخش مهمی از سلامت عمومی شما به شمار می رود. در هر سنی که هستید. می توانید و باید دندان های سالمی داشته باشید. مراقبت صحیح از دندان می تواند به شما کمک کند دندان های خود را برای مدت زمان طولانی نگه دارید. جرم گیری یکی از این روش هاست که لثه های شما را سالم و سفت نگه می دارد. در این فرآیند، رسوبات عفونی مانند پلاک، جرم و لکه از سطوح دندان زدوده می شود.

چنین رسوباتی اگر با جرمگیری از بین نرود، باعث عفونت و شل شدن لثه می شود و در نهایت منجر به از دست دادن دندان خواهد شد. جرم گیری یک عمل ایمن و روتین بوده و در صورت نیاز به هیچ وجه به سطح دندان آسیب نمی رساند.

مطلب پیشنهادی : بررسی دلایل باز شدن پیچ ایمپلنت دندان

زمان انجام جرم گیری

بسیاری از افراد گمان می کنند که جرمگیری دندان باعث آسیب رساندن به دندان های آنها می شود اما اصلا اینطور نیست. در واقع، این روش با زدودن یک لایه نازک یعنی جرم های انباشته شده روی دندان ها می تواند لثه را نیز تقویت کند. به طور کلی، جرم گیری حداقل سالی یک مرتبه توصیه می شود چرا که در غیر اینصورت، دندان ها دچار پوسیدگی شده و لثه ها تحلیل خواهند رفت.

مدت زمان لازم عمل ایمپلنت دندان چقدر است؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

تحلیل مینای دندان با جرم گیری

از آنجایی که دندانپزشکان جرمگیری را با ابزارهای دستی و اولتراسونیک انجام می دهند. این باور غلطی است که آن مینای دندان را از بین می برد. در واقع این روش جرم و رسوبات روی دندان را پاک کرده و آسیبی به مینای دندان نمی رساند.

گاهی برخی افراد نیز فکر می کنند که دندان هایشان پس از جرمگیری لق شده است. اما این باور نیز غلط بوده و در حقیقت، تحلیل رفتن استخوان ها باعث ل شدن دندان ها می شود نه جرمگیری دندان ها.

عوارض جرمگیری دندان

برخی از رایج ترین مضرات جرم گیری دندان عبارتند از:

  • درد پس از جرمگیری
  • افزایش حساسیت دندان ها مخصوصا به سرما و گرما یا مسواک زدن
  • تحلیل رفتن لثه که این مورد معمولا در موارد پیشرفته بیماری پریودنتال مشخص می شود.
  • گاهی اوقات نیز ممکن است مواد پر کننده دندان از جای خود خارج شوند.

پس از انجام جرمگیری باید چند روز از سیگار کشیدن خودداری کرد. همچنین هنگام مصرف موادی که می توانند در لثه ها رسوب کنند، مانند ذرت بو داده، آجیل و چیپس مراقب باشید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

سفید شدن دندان با جرم گیری

جرمگیری یک روش درمانی در دندانپزشکی است که رسوبات تجمع یافته روی سطح خارجی دندان را از بین می برد. این روش ممکن است باعث شفافیت و کاهش کدری دندان ها شود اما برای سفید کردن دندان ها توصیه نمی شود. در واقع، سفید کردن یا بلیچینگ دندان دندان ها را سفید می کند که با یک ماده شیمیایی به نام پراکسید هیدروژن باعث تغییر رنگ دندان ها می شود.

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ