علائم وجود سنگ لوزه

علائم وجود سنگ لوزه | بهترین جراح لثه اصفهان

علائم وجود سنگ لوزه چیست؟

در صورتی که غذا و یا آب به سختی از گلو پایین رود و یا گلو به خارش شدید دچار شود، علامت این بیماری ظاهر شده است. گوش یکی از اجزا مهم صورت می باشد که با بروز این نوع بیماری دچار بر افروختگی شدید می شود. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان به بررسی علائم وجود سنگ لوزه خواهیم پرداخت.

از علائمی که در مقایسه با علائم دیگر خود را بسیار بارز و نهان نشان می دهد. بوی بد و تعفن دهان است که خود بیمار نیز احساس بسیار بدی دارد. یکی دیگر از علائمی که نشانه این بیماری است. پیوندهایی است که در قسمت گردن به وجود می آید و باعث می شود تا گردن دچار ورم و بسیار دردناک شود.

اما در برخی از مواقع این علائم وجود ندارد و یک علامت ساده نشانگر سنگ لوزه است. زمانی که رنگ زبان از حالت عادی خود خارج و به قرمز تیره و یا روشن تبدیل می شود نیز نشانه ی سنگ لوزه است.

مطلب پیشنهادی : مقایسه بلیچینگ داخلی و خارجی دندان

استفاده از دهانشویه برای درمان، زمانی باید انجام شود که در برخی از مواقع لوزه بزرگ تر از اندازه طبیعی می شود و یا رنگ طبیعی خود را از دست می دهد و بیمار دچار سرفه های زیاد و بی وقفه شده است، در این حالت دچار سنگ لوزه شده است.

علل تشکیل سنگ لوزه | بهترین دندانپزشک اصفهان

بیماری‌هایی با علائم مشابه سنگ لوزه

برخی از بیماری ها وجود دارد که علامتی شبیه به سنگ لوزه را به همراه دارند. یکی از این بیماری ها، استرپتوکوکی است که به گلو درد شباهت بسیاری دارد. با این تفاوت که بیمار در آخر دهان، گلو درد را احساس می کند و دچار تب بالا نیز می شود. یکی دیگر از بیماری هایی که شبیه سنگ لوزه است عفونت و یا مشکلات مربوط به دهان و یا لثه است که با التهاب زیادی همراه می شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

اما در برخی از مواقع بیماری دیگری به نام سرطان لوزه وجود دارد. این نوع سرطان نشانه، علائم و دردی شبیه به سنگ لوزه دارد. با این تفاوت که در دهان، خون به وجود می آید و یا گوش و گلو درد به طور مرتب و بدون وقفه ادامه دارد.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

• صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

error: Content is protected !!