بررسی انواع کیست دندان و دهان

بررسی انواع کیست دندان و دهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با انواع کیست دندان و دهان

در مطلب گردآوری شده در سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان که برای شما آماده شده است انواع کیست دندان و دهان را مورد بررسی می دهیم.

کیست دنتیجروس (فولیکولار):

نزدیک به تاج دندان عقل نهفته یا روی آن تشکیل می شود. کشیدن دندان عقل نهفته معمولا درمان پیشگیرانه ای است که در این موارد توصیه میشود.

کیست پری اپیکال:

این کیستهای دهانی معمولا در قاعده دندان تشکیل می شوند. علت آن عفونت پالپ یا مردن عصب دندان است. کیست پری اپیکال میتواند آبسه باشد.

کیست مخاطی یا موکوسل:

این نوع کیست معمولا در سلولهای نرم ناحیه دهان، سطح داخلی گونه، لب و زبان تشکیل می شود. معمولا علت آن صدمه دیدن یا تحریک شدن بافتهای این ناحیه است. اگر دچار کیست موکوسل هستید، احتمالا متوجه می شوید که مرتبا ایجاد می شود و گاهی اوقات از آن بزاق آزاد می شود.

بررسی انواع کیست دندان و دهان | بهترین دندانپزشک اصفهان

کیست های ادنتوژنیک:

مجموعه کیستهای دندان (علاوه بر پری اپیکال و دنتیجروس) هستند که غالبا در استخوان فک شناسایی می شوند. این نوع کیستهای دندان به ندرت ایجاد می شود اما اغلب رشد می کنند و بزرگ می شوند چون در داخل استخوان هستند و سخت تر میتوان آنها را شناسایی کرد.

عوارض بروز کیست دندان

کیست دندان اگر درمان نشود منجر به از بین رفتن بخشی از استخوان فک می شود و گاهی ممکن است سلامتی را به خطر بیندازد. حتی در کیستهای بسیار کوچک هم که علائمی ایجاد نمی کنند باید کیست فورا درمان شود وگرنه در نهایت میتواند به موارد زیر منجر شود:

• عفونت دندان
  • از دست دادن دندان
  • زایده های خوش خیم در فک
  • شکستگی فک

توجه شود: صحت علمی مطالب منتشر شده ی فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان، توسط ایشان باید تایید گردد.

| بهترین جراح لثه اصفهان |

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم،  بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

مطالب پیشنهادی :

علت و علائم کیست های دهان چیست؟

مراحل انجام پالپوتومی

پالپوتومی چیست؟

نظر در"بررسی انواع کیست دندان و دهان"

1. sadeghi@125