بررسی عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان

بررسی عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان چیست؟

قیمت ایمپلنت دندان بسیار متغیر است. عوامل مختلفی مانند محل کلینیک دندان‌پزشکی، تعداد ایمپلنت و ناحیه موردنظر برای کاشت در هزینه تاثیر دارند. در ادامه این مقاله سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به مطالعه و بررسی عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت.

مواد استفاده شده در کاشت دندان:

معمولا در ایمپلنت دندان، ریشه از جنس تیتانیوم و روکش از جنس سرامیک ساخته می‌شود. پیچ کوچکی این دو قطعه را به هم وصل می‌کند. تیتانیوم زیست‌سازگار بوده و به‌خوبی با استخوان فک پیوند می‌خورد. اما اگر شما به تیتانیوم حساسیت داشته باشید، از سرامیک استفاده شده که قیمت را افزایش می‌دهد.

تعداد ایمپلنت‌ها:

بدون شک هرچه تعداد دندان‌های ازدست‌رفته بیشتر باشد. قیمت ایمپلنت دندان افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل معمولا افرادی که همه یا بیشتر دندان‌های خود را ازدست‌داده‌اند، از پروتزهای دندان مصنوعی استفاده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی : پیشگیری از عوامل بوی بد دهان پس از کاشت ایمپلنت

پیوند استخوان:

اگر بیشتر از یک سال دندان مصنوعی را جایگزین دندان ازدست‌رفته نکرده باشید، استخوان آن ناحیه تحلیل می‌رود. زیرا وزن دندان‌ها باعث تقویت استخوان‌های فک می‌شود. در این شرایط هزینه پیوند استخوان نیز به هزینه ایمپلنت دندان اضافه می‌شود.

سلامت دهان:

اگر دچار عفونت‌هایی مانند بیماری لثه، عفونت فک یا آبسه هستید، ممکن است روند درمان کمی پیچیده شود. این عفونت‌ها می‌توانند باعث شکسته شدن ایمپلنت‌ها شوند و در نتیجه قیمت ایمپلنت دندان افزایش پیدا می‌کند.

روش های کاهش هزینه ایمپلنت دندان

برای کاهش هزینه ایمپلنت دندان می‌توانید از برندهای ارزان‌تر استفاده کنید. برندهای ایرانی و برخی برندهای کره‌ای به نسبت ارزان‌تر هستند. سعی کنید از چند دندانپزشک هزینه ایمپلنت دندان را بپرسید. هر دندان‌پزشکی با‌توجه‌به میزان تجربه و محل کلینیک قیمت متفاوتی دارد.

البته اگر شانس با شما یار باشد و هزینه‌های جانبی ایمپلنت دندان مثل کشیدن دندان، جراحی لثه و جراحی استخوان را نداشته باشید، از هزینه ایمپلنت شما کاسته می‌شود. اگر بیمه‌ی پایه و یا تکمیلی شما، برخی از هزینه‌ها را تقبل می‌کند؛ حتما از بیمه استفاده کنید.

بعضی از دندانپزشکان هم تخفیف‌ و شرایط پرداخت اقساطی را برای مراجعه کنندگان درنظر می‌گیرند، بنابراین درباره‌ی شیوه پرداخت و قیمت ایمپلنت دندان با پزشک خود صحبت کنید. در آخر اگر باز هم هزینه‌ ایمپلنت دندان برای شما بالا بود، می‌توانید از روش‌های ارزانتر مثل دندان مصنوعی استفاده کنید.

روش های پیشگیری و درمان نارسایی ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

پاسخ به سوالات متداول

اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید و در مورد قیمت ایمپلنت دندان با سوالاتی روبرو هستید، در ادامه همراه ما باشیدتا پاسخ چند مورد از سوالات پرتکرار شما درباره ایمپلنت دندان را ارائه دهیم.

آیا هزینه ایمپلنت را بیمه پوشش می دهد؟

ایمپلنت دندان جز روش‌های زیبایی محسوب می‌شود. به همین دلیل بیمه آن را پوشش نمی‌دهد. برای کشیدن یا پرکردن دندان می‌توانید از بیمه استفاده کنید. اما در مرحله ایمپلنت دندان تمامی هزینه توسط شخص پرداخت می‌شود.

بعد از کشیدن دندان، تا چند وقت بعد میشود ایمپلنت انجام داد؟

بلافاصله بعد از کشیدن دندان می‌توان ایمپلنت انجام داد. اگر بیشتر از یک سال از کشیدن دندان گذشته باشد، دندان‌پزشک باید فک را معاینه کرده و در صورت نیاز قبل از ایمپلنت پیوند استخوان انجام دهد.

چه تعداد ایمپلنت نیاز است؟

باتوجه‌به تعداد دندان‌های ازدست‌داده می‌توان ایمپلنت انجام داد. البته اگر همه دندان‌ها یا بیشتر آنها افتاده باشند، ایمپلنت هزینه بسیار زیادی داشته و معمولا پروتز دندان مصنوعی پیشنهاد می‌شود.

چرا هزینه کاشت ایمپلنت زیاد است؟

برای کاشت ایمپلنت از پایه‌های فلزی برای اتصال به لثه استفاده می‌شود. روکش آن باید استحکام بالایی داشته و به‌خوبی با دندان‌ها سازگار شود. به دلیل حساسیت این جراحی قیمت آن بالا است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

درد ایمپلنت تا کی ادامه دارد؟

معمولا بعد از ۳ تا ۷ روز درد و احساس ناراحتی اطراف ایمپلنت از بین می‌رود. بسیاری از افراد حدود ۱ تا ۳ روز بعد از جراحی به محل کار خود بازمی‌گردند.

بعد از ایمپلنت دندان چکار کنیم؟

سعی کنید تا ۴ روز فعالیت شدید نداشته باشید. در روز اول فقط مایعات سرد بنوشید. از خوردن غذاهای سفت و گرم خودداری کنید.

چرا ایمپلنت دندان لق میشود؟

گاهی به دلیل جوش نخوردن ایمپلنت با استخوان فک به‌مرور شل می‌شود. دندان‌پزشک باید آن را معاینه کند. در برخی مواقع فقط قسمت تاج آن شل شده است و مشکل جدی نیست. اما گاهی لازم است ایمپلنت به طور کامل خارج شود.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ