مزیت های ایمپلنت دندان در برابر دندان مصنوعی چیست؟

مزیت های ایمپلنت دندان در برابر دندان مصنوعی چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی مزیت های ایمپلنت دندان در برابر دندان مصنوعی

ایمپلنت های دندانی در مقایسه با دندان مصنوعی تجربه بسیار بهتری را ارائه می دهند. حتی پروتزهایی که در ابتدا مناسب فرد هستند، به دلیل افزایش تحلیل استخوان، پس از مدتی شروع به لیز خوردن و ناراحتی می کنند. به دلیل سایش برجستگی های استخوانی که پروتز روی آن می چسبد، ثابت نگه داشتن پروتز دندان به طور مداوم دشوار است. ناامید کننده ترین جنبه پروتزها و ناسالم ترین آنها، توانایی جویدن ضعیف آنهاست. بسیاری از این افراد مجبورند رژیم غذایی خود را محدود کنند زیرا نمی توانند غذاهای خاصی را با دندان مصنوعی خود بجوند. مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان که برای شما خوانندگان عزیز گردآوری شده است. به مطالعه و بررسی مزیت های ایمپلنت دندان در برابر دندان مصنوعی خواهیم پرداخت.

اگر بین دندان مصنوعی سنتی یا ترمیم با ایمپلنت تصمیم می گیرید، در اینجا مواردی از مزایای ایمپلنت در افراد بی دندان وجود دارد که باید در نظر بگیرید. دندان مصنوعی اغلب باید با استفاده از چسب دندان در دهان نگه داشته شود. دندانهای مصنوعی گاهی اوقات نیاز به چسباندن مجدد بعد از غذا دارد. پروتزهای متکی به ایمپلنت نیازی به چسب ندارند.

مطلب پیشنهادی : علل ، علائم و روش های درمانی اختلال سوزش دهان

پروتزهای مصنوعی برای تمیز کردن باید برداشته شوند. به استثنای پروتز متحرک با ایمپلنت، ترمیم ایمپلنت شما را می توان با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن مراقبت کرد. دندان مصنوعی سقف دهان را می پوشاند. از مزایای ایمپلنت این است که، هیچ چیزی سقف دهان شما را نمی‌پوشاند تا در حس چشایی یا سایر فعالیت‌های عادی شما اختلال ایجاد کند. پروتزهای متکی به ایمپلنت را می توان بدون کام نیز ساخت.
دندان مصنوعی ممکن است هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن بیرون بیفتد. ایمپلنت‌ها و پروتزهای متکی به ایمپلنت به طور ایمن لنگر می‌خورند و بیرون نمی‌لغزند. جویدن با دندان مصنوعی سخت است و نمی توانید مقدار زیادی از غذایی را که دوست دارید یا نیاز دارید بخورید. پروتزهای مصنوعی می توانند در حین جویدن حرکت کنند که آزاردهنده است و همچنین جویدن را دشوار می کند! در واقع، پروتزها معمولاً تنها 10 درصد یا کمتر از قدرت جویدن کامل دارند. از مزایای ایمپلنت دندان داشتن قدرت جویدن کامل بوده و پل ها یا پروتزهای متکی به ایمپلنت نیز قدرت جویدن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

عوارض مینی ایمپلنت برای درمان قطعی پروتز دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

پروتزهای مصنوعی ممکن است هنگام غذا خوردن کلیک کنند. با ایمپلنت ها یا پروتزهای متکی به ایمپلنت، صدای کلیک آزاردهنده ای وجود ندارد. دندان مصنوعی تحریک لازم برای جلوگیری از تحلیل استخوان را فراهم نمی کند. استخوان فک برای حفظ حجم خود نیاز به تحریک جویدن با فشار بالا دارد. از مزایای ایمپلنت تضمین است که استخوان فک از بین نرود.
از دست دادن پیشرونده استخوان در نتیجه استفاده از دندان مصنوعی می‌تواند باعث افتادگی صورت شود. در طول سال‌ها از دست دادن استخوان می‌تواند باعث فروریختن یک سوم پایین صورت، ایجاد چین و چروک‌های بیش از حد، افتادگی پوست و گردن، نازک شدن لب‌ها و ظاهری گود شده شود. این می تواند به طور قابل توجهی ظاهر یک فرد را پیر کند. از مزایای ایمپلنت جلوگیری از تحلیل استخوان می باشد.

ایمپلنت دندان در مقابل پل های دندانی چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت دندان جایگزینی مقرون به صرفه تر و طبیعی تر از بریج دندان است. بریج شامل یک دندان مصنوعی (یا دندان) است که توسط دندان های مجاور که روکش دندان شده اند حمایت می شود. بریج دندان برای جایگزینی یک یا دو دندان از دست رفته استفاده می شود. یک بریج نیاز به تراش دو دندان اغلب سالم دارد که در مقایسه با ایمپلنت دندان، روش ایده آلی برای جایگزینی دندان از دست رفته نیست. بریج ها در مقایسه با ایمپلنت های دندانی، عمر کوتاهی دارند، پنج تا ده سال. بنابراین ممکن است که بریج در ابتدا می تواند مقرون به صرفه تر باشد، در درازمدت با توجه به مزایای ایمپلنت که برشمردیم یک ایمپلنت دندان می تواند هزینه کمتری برای شما داشته باشد.

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ