جراحی دندان عقل نهفته

جراحی دندان عقل نهفته | بهترین ایمپلنت اصفهان

جراحی دندان عقل نهفته

جراحی دندان عقل نهفته اگرچه وحشتناک به نظر می‌رسد، درد و مشکلات ناشی از جراحی به مراتب کمتر از درد و مشکلات دندان عقل نهفته است. در حقیقت بیش از ۵۰% دندان های عقل به روش جراحی یا غیر جراحی کشیده می‌شوند. کشیدن دندان عقل و جراحی دندان عقل نهفته جزء وظایف دندانپزشکان عمومی و یا جراحان فک و صورت است. در ادامه مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان به بررسی جراحی دندان عقل نهفته خواهیم پرداخت.

روش جراحی

پس از بی‌حسی با انجام یک برش به دندان عقل نهفته دسترسی ایجاد شود ممکن است لازم باشد استخوانی که بر روی دندان عقل نهفته قرار دارد با دستگاه برش برداشته شود.

مطلب پیشنهادی : مراحل عصب کشی دندان

وقتی جراح به دندان عقل دسترسی پیدا کرد تصمیم می گیرد که آیا باید دندان عقل را چند تکه کند یا نه. تقسیم دندان به چند بخش، باعث کاهش صدمات وارده به فک می شود.

بعد از خارج کردن دندان عقل در محل برش چند بخیه زده می‌شود اگر از نوع غیرقابل جذب باشند لازم است بعد از یک هفته بخیه‌ها کشیده شوند اما در صورتی که قابل جذب باشند نیازی به کشیدن ندارند و بعد از چند هفته محو می شوند.

دلایل و مراحل جراحی دندان عقل | بهترین دندانپزشک اصفهان

قبل از انجام جراحی دندان عقل باید عکس رادیولوژی دهان و دندان داشته باشید.
پس از جراحی ممکن است خونریزی بند نیاید که در این صورت باید دندانپزشک خود را مطلع کنید. در صورتی که برای شما دارو تجویز شده باشد به موقع و سر وقت آن‌ها را مصرف کنید.

استفاده از کمپرس یخ در روز جراحی و کمپرس گرم در روزهای بعد به کاهش تورم و درد کمک می کند. در چند روز اول باید از رژیم غذایی نرم استفاده کنید تا به محل جراحی فشاری وارد نشود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

رعایت بهداشت دهان و دندان پس از جراحی

از فردای جراحی می‌توانید از روش معمول بهداشت دهان خود استفاده کنید. مخصوصاً موقع مسواک زدن مراقب باشید زخم جراحی آسیب نبیند از دستگاه‌های کمکی مانند آکواجت برای بالا بردن سطح بهداشت دهان و دندان خود می‌توانید استفاده کنید با نشت خونابه از محل زخم، باکتری های دهان فعال شده، ترکیبات موجود در خونابه را به مواد بد بو تبدیل می کنند. همچنین ممکن است مزه بدی احساس کنید که برای برطرف کردن این دو مشکل، از دهانشویه دارای زینک و پراکسید هیدروژن می توانید کمک بگیرید.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ