درمان آسیب اعصاب تری ژمینال و فیشیال ناشی از تروما با لیزر PBM

درمان آسیب اعصاب تری ژمینال و فیشیال ناشی از تروما با لیزر PBM | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

درمان آسیب اعصاب تری ژمینال و فیشیال ناشی از تروما با لیزر PBM

در گزارشی که امروز توسط دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان برای شما همراهان نگاشته شده است. به بررسی درمان آسیب اعصاب تری ژمینال و فیشیال می پردازیم.

شرح کیس:

بیمار آقای جوانی بدون هیچگونه سابقه بیماری های پزشکی از طبقه ی سوم یک ساختمان به ارتفاع ۹ و نیم متر به پایین سقوط کرده بود. پس از اقدامات تثبیت کننده ی حیات و انواع جراحی های فک و صورت جهت در کنار هم قرار دادن. و پیچ کردن استخوان های شکسته ی جمجمه و صورت، به شاخه های V۲ و V3 عصب تری ژمو (زوج ۵ مغزی) و عصب فاشیال زوج ۷ مغزی) آسیب وارد شده بود. و بیمار توانایی حس و حرکت نیمه ی راست صورت را از دست داده بود. بلافاصله پس از گزارش علائم آنستزی و ترخیص از بستری ، بیمار جهت ترمیم اعصاب آسیب دیده به مرکز تخصصی لیزر دندانپزشکی نجم ارجاع داده شد. علائم به حدی شدید بود که علاوه بر از دست رفتن حس نیمی از صورت، اعصاب حرکتی آن نیمه جهت حرکت لبها و بستن چشمها نیز، از کار افتاده بودند.

پروتكل لیزر تراپی برای رژنریشن عصب تحت عنوان فوتو بایو مدولیشن PBM بلافاصله با دارو درمانی آغاز گشت. و پس از گذشت دو سیکل ۱۲ جلسه ای با استفاده از پروتکل Dual یعنی با استفاده از دو طول موج ۶۶۰ و ۸۰۸ نانومتر ، به همراه درمانهای فیزیوتراپی و نوروفید بک، VAS بیمار از عدد ۱۰ (بی حسی و بی حرکتی مطلق) به صفر (کاملا با حس و حرکت طبیعی) رسید. این درمان بدون نیاز به هیچگونه بی حسی موضعی یا مداخلات جراحی انجام شد و در انواع آسیبهای عصبی شاخه های زوج ۵ و ۷ ناشی از تروماها، تصادفات، سقوط و سایر صدمات عصبی ناشی از جراحی های عقل و ایمپلنت و تزریق بی حسی های دندانپزشکی، مورد استفاده قرار میگیرد.

توجه: این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.


راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ