راهنمای انتخاب رنگ کش بریس ارتودنسی

راهنمای انتخاب رنگ کش بریس ارتودنسی | بهترین جراح لثه اصفهان

راهنمای انتخاب رنگ کش بریس ارتودنسی

بریس دندان یکی از موثرترین روش‌های درمانی موجود برای اصلاح بد شکلی دندان و فک و به وجود آوردن لبخندی زیبا و بدون نقص است. اما هیچ دلیلی وجود ندارد که در طول درمان با ارتودنسی شما از ظاهر لبخند خود رضایت نداشته باشید. یکی از بهترین قسمت‌های مرتبط با استفاده از بریس این است که امکان شخصی سازی آنها وجود دارد. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان  به بررسی راهنمای انتخاب رنگ کش بریس ارتودنسی می پردازیم.

کشی که اطراف براکت‌های سرامیکی یا فلزی قرار می‌گیرد در انواع مختلفی از رنگ‌ها ارائه می‌شود و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و شخصیتی که دارید یکی از آنها را انتخاب کنید. شما می‌توانید با انتخاب یکی از این رنگ‌ها بپردازید و تا زمانی که دوران درمان با بریس به اتمام می‌رسد از ظاهر لبخند خود رضایت داشته باشید. برای اینکه شما بتوانید به طور همزمان از چندین رنگ استفاده کنید دندان پزشک گزینه‌های متفاوتی را در اختیارتان می‌گذارد اما باید در هنگام انتخاب بریس رنگی به چند نکته مهم توجه کنید.

علل استفاده از کش در اطراف بریس

پس از آنکه دندانپزشک به کمک چسب مخصوص براکت‌ها را به دندان شما متصل کرد، این ساختار در کنار یک مجموعه از سیم که در اطراف دندان‌های شما قرار گرفته است شروع به اعمال فشار خواهند کرد. فشار ایجاد شده به حرکت کردن دندان کمک می‌‌کند اما شما به چیزی احتیاج دارید که به اصلاح قوس دندان نیز بپردازد تا بایت بهتری داشته باشید. روش‌های متعددی برای دستیابی به این وضعیت وجود دارد که رایج ترین آنها استفاده از باندکشی است.

کشی که در ارتودنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل دو نوع مختلف است که عبارتند از لیگاچر و و کش کائوچویی. لیگاچر با کشیدن یا فشار دادن دندان‌ها آنها را در موقعیت بهتری قرار می‌دهد. کش کائوچویی بزرگترین نوع کش مورد استفاده در ارتودنسی است که در اشکال مختلف وجود دارد تا فشار مورد نیاز را به دندان‌ها وارد کند و شکل دلخواه را به وجود بیاورد. از این نوع کفش همچنین برای اعمال فشار در ناحیه فک استفاده می‌شود تا وضعیت بایت شما بهبود یابد.

انتخاب رنگ مناسب

استفاده از بریس یک گام مهم به منظور افزایش سطح سلامت و زیبایی بیشتر دهان و دندان است. استفاده از کش رنگی در طول درمان با بریس به شما برای به وجود آوردن ظاهر دلخواه تان کمک می‌کند. در هنگام انتخاب رنگ بریس باید به رنگ پوست، مو و رنگ چشم خود و هر اتفاق مهم دیگری که پس از درمان با بریس در انتظار شما است توجه داشته باشید. برخی از افراد از رنگ سفید یا هر رنگ دیگری که به راحتی روی آن لکه تشکیل می‌‌شود دوری می‌‌کنند. از سوی دیگر انتخاب کش کائوچویی رنگی یک روش جالب برای بیان کردن نوع شخصیت خود، لذت بیشتر در طول تعطیلات و زیبایی بیشتر دهان و دندان است.

رنگ پوست

تعداد زیادی از افراد به انتخاب رنگ می‌‌پردازند که با رنگ پوست آنها مطابقت دارد. اگر رنگ پوست شما تیره یا سبزه است انتخاب برخی رنگ‌ها از قبیل طلایی، بنفش یا آبی دریایی یا فیروزه ‌ای به زیباتر شدن ظاهر دهان و دندان شما کمک می‌کند. افرادی که رنگ پوست آنها روشن تر است استفاده از رنگ‌های سرد از قبیل نقره ‌ای، آبی آسمانی، صورتی روشن یا یاسین ظاهر بهتری را به وجود می‌آورد. هنگامی ‌که شما رنگ کش مورد استفاده در طول درمان با ارتودنسی را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب می‌کنید با هر لباسی که بپوشید مطابقت خواهد داشت. امروزه اکثر افراد به انتخاب لباس می‌‌پردازند که با ظاهر آنها و رنگ پوست شان مطابقت بهتری دارد.

کش رنگی از دندان محافظت می‌کند

استفاده از برخی رنگ‌های خاص باعث می‌شود دندان شما سفید تر به نظر برسد. به عنوان مثال استفاده از رنگ تیره تر منجر به سفیدتر شدن دندان و استفاده از رنگ سفید و زرد باعث می‌شود دندان تیره و رنگ رفته به نظر برسد.

انواع باندینگ ارتودنسی | بهترین جراح لثه اصفهان

انتخاب رنگ دلخواه

بهتر است به انتخاب رنگ دلخواه خود بپردازید تا از ظاهری که به وجود می‌‌آید لذت ببرید. همیشه امکان تغییر کش ارتودنسی وجود دارد با این حال شما باید فقط به انتخاب رنگی بپردازید که دلخواه تان است.

با توجه به فصل رنگ بریس خود را انتخاب کنید

تغییر رنگ بریس در هر فصل می‌تواند یک اتفاق جالب و هیجان انگیز باشد به عنوان مثال می‌توانید در فصل تابستان از رنگ‌های سرد که نمادی از رنگ اقیانوس و شن است استفاده کنید یا در فصل بهار به سراغ رنگ‌هایی از قبیل سبز نعنایی، صورتی یا آبی بروید. در فصل پاییز نیز انتخاب رنگ‌های مدرسه می‌‌تواند یک انتخاب بامزه باشد. جالب است بدانید برخی از نوجوانان در پایان تعطیلات از کش تیره استفاده می‌کنند که نشانه اندوه آنها برای به پایان رسیدن دوران تعطیلات است. شما می‌توانید رنگ کش ارتودنسی خود را با توجه به مناسبت یا تعطیلات پیش رو انتخاب کنید اما قبل از انجام چنین کاری اتفاقاتی که پس از آن در انتظار شما است مانند یک ملاقات کاری مهم را در نظر بگیرید.

استفاده از رنگ‌های متالیک

رنگ مسی هنوز یک رنگ در هنگام انتخاب رژلب محسوب می‌شود و شما می‌توانید از رنگ‌های این خانواده برای کش ارتودنسی خود استفاده نمایید. رنگ نقره ای، طلایی و متالیک می‌توانند به زیباتر شدن لبخند شما بیافزایند به ویژه اگر برای یک موقعیت خاص انتخاب شده باشند.

نکاتی برای انتخاب بهتر رنگ‌ها

گاهی اوقات شما صرف نظر از رنگ پوست خود از انتخاب برخی رنگ‌ها خودداری می‌کنید. این مجموعه شامل هرگونه رنگی است که باعث می‌‌شود ظاهر دندان شما زرد به نظر برسد، دندان شبیه پوسیدگی به نظر برسد یا آنکه با گذر زمان به راحتی رنگ آن تغییر کند. برخی از این رنگ‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • کش روشن که می‌تواند ذرات غذا که بین دندان گیر افتاده اند را به راحتی نشان دهد و با گذر زمان رنگ آن تغییر کند.
  • کش سفید باعث می‌شود که رنگ زرد طبیعی دندان بیشتر جلب توجه کند و احتمال تغییر رنگ آن بسیار زیاد است.
  • رنگ زرد و سایر رنگ‌های روشن که رنگ زرد طبیعی دندان را تقویت می‌کنند.
  • کش سیاه که می‌تواند ظاهری شبیه پوسیدگی دندان یا ذرات غذایی گیر افتاده بین دندان را به وجود بیاورد به ویژه در مواردی که با گذر زمان رنگ آن تغییر پیدا می‌کند.
  • برخی از سایه‌های خاص قهوه ای و سبز باعث می‌‌شوند ظاهر دندان زرد به نظر برسد یا دیگران تصور کنند بین دندان شما ذرات غذا باقی مانده است.

صرف نظر از رنگی که شما انتخاب می‌کنید باید به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت بسیار زیادی بدهید در صورتی که شما بریس خود را تمیز نگه ندارید در نهایت با خوردن هر گونه ماده غذایی رنگ آن تغییر پیدا می‌‌کند و ظاهر بسیار نامطلوبی را ایجاد خواهد کرد.

رنگ های مناسب بزرگسالان

اگرچه تعداد زیادی از بزرگسالان علاقه ‌ای به استفاده از کش رنگی ندارند و برخی از آنها استفاده از کش رنگی را ترجیح می‌دهند. باید از رنگ استفاده کرد که مطابقت خوبی با براکت‌ها داشته باشد. در صورتی که شما از براکت فلزی استفاده می‌کنید به احتمال زیاد رنگ آن نقره‌ ای یا خاکستری است. استفاده از کش روشن آخرین گزینه ‌ای است که بزرگسالان انتخاب می‌‌کنند زیرا معمولاً در فواصل زمانی بین جلسات درمان علت مصرف چای و قهوه یا نوشیدنی‌های بدون الکلی رنگ آنها تغییر پیدا می‌کند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

با گذر زمان رنگ بریس تغییر می‌کند

در تحقیقی که بر روی چهار کش رنگی مختلفی انجام شد متخصصان متوجه شده اند. که با گذر زمان رنگ آن‌ها تغییر می‌کند. عواملی که در تغییر رنگ لیگاچر اصلی تاثیر دارند به شرح زیر می‌باشند:

  • برند کش مورد استفاده
  • رنگ مواد غذایی و خوراکی مصرفی
  • مسواک زدن دهان و دندان
  • وجود باکتری‌ها که درون کش خود را پنهان می‌کنند.
  • کش بریس خود را در بهترین حالت ممکن حفظ کنید

صرف نظر از نوع رنگی که انتخاب کرده اید باید همه تلاش تان را به کار بگیرید. تا کش خود را در بهترین حالت ممکن حفظ کنید. برند کش مورد استفاده در طول درمان اهمیت ندارد و در صورتی که شما به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت بدهید و براکت و سیم ارتودنسی خود را در حالت مناسبی حفظ کنید نتایج مطلوبی را به دست خواهید آورد.

دوره زمانی تغییر کش ارتودنسی

تعداد دفعاتی که یک متخصص ارتودنسی به اصلاح و تغییر بریس می‌‌پردازد. به سرعت حرکت دندان‌های شما بستگی دارد اما در اکثر موارد این امر هر ۶ تا ۸ هفته یک بار انجام می‌شود. هر بار که متخصص ارتودنسی به سفت کردن بریس شما می‌پردازد می‌توانید به انتخاب یک کش رنگی جدید بپردازید.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ