راه های درمانی پس از لق شدن ایمپلنت دندان

راه های درمانی پس از لق شدن ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی راه های درمانی پس از لق شدن ایمپلنت دندان

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان که برای شما خوانندگان عزیز گردآوری شده است. به آشنایی با راه های درمانی پس از لق شدن ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت. روش درمان لق شدن ایمپلنت بستگی به وضعیت ایمپلنت و تشخیص جراح دارد:

پاکسازی ناحیه ایمپلنت شده

برای درمان لق شدن ایمپلنت، نباید منتظر بمانید. بهتر است بلافاصله به جراح مراجعه کنید تا ابتدا تاج دندان و اطراف ایمپلنت را پاکسازی کرده و سپس نسبت به محکم کردن پیچ یا اجزای دیگر ایمپلنت و یا خارج کردن ایمپلنت و تعویض پایه آن تصمیم گیری کند. آرامش روحی و عاطفی بیمار، گفتگو در رابطه با روش درمان و گاهی اوقات تجویز دارو، در روند درمان تاثیر مهمی دارند.

مطلب پیشنهادی : بهترین درمان عقب نشینی لثه چیست؟

خارج کردن ایمپلنت

شاید پزشک شما، به دلایلی مانند عفونت یا عدم سازگاری ایمپلنت با لثه تصمیم به خارج کردن ایمپلنت بگیرد. روش انجام آن هم شبیه به کاشت ایمپلنت است.
اگر ایمپلنت شما لق شده سعی کنید چند روز بهداشت دهان و دندان را بهتر رعایت کنید تا بافت اطراف پایه ایمپلنت بتواند خودش را ترمیم کند اما اگر نتیجه نگرفتید ممکن است پزشک شما، تصمیم به خارج کردن پایه ایمپلنت بگیرد.

علل اهمیت کاشت مینی ایمپلنت | بهترین دندانپزشک اصفهان

درمان نشدن لقی ایمپلنت چه عوارضی دارد؟

اگر احساس می کنید ایمپلنت شما لق شده، با پزشک خود تماس گرفته و تاریخی را جهت معاینه ی آن مشخص کنید. در غیر این صورت مشکلات جدی در انتظار شما خواهد بود. درصورتیکه لق شدن ایمپلنت درمان نشود؛ عفونت در دهان و فک شما گسترش می یابد، و حتی ممکن است تا گردن و مغز پیشروی می کند. در نهایت، عفونت در تمام بدن پخش می شود که بسیار خطرناک خواهد بود.
اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد و به لق شدن ایمپلنت و عفونت آن اهیمت ندهید، احتمالا یک یا چند دندان را از دست خواهید داد. در نتیجه می توان گفت که عدم درمان عواقب مهلکی در پیش خواهد داشت. عدم درمان این عارضه، می تواند مسمومیت خون را به دنبال داشته باشد که در نهایت منجر به بیماری آنژین لودوینگ «که باعث خفگی و مننژیت می شود» خواهد شد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

اقدامات در صورت خروج ایمپلنتاز جایگاهش

اکثر اوقات، پایه ایمپلنت نیست که در آمده است. بلکه اجزای دیگری مانند پیچ، هیلینگ، اباتمنت یا تاج دندان است که خارج می شود. در چنین مواقعی تماس با پزشک بهترین راه حل است. اما باید پذیرفت که پیشگیری بهتر از درمان است.
گاهی اوقات هم خود ایمپلنت می افتد.هرچند درصد موفقیت کاشت ایمپلنت بسیار بالا است؛ اما بعضا، ناسازگاری با لثه و استخوان فک، موجب لق شدن ایمپلنت و افتادن آنها می شود. فراموش نکنید که اگر ایمپلنت شما افتاد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ