راه های درمان و ترمیم دندان پوسیده

راه های درمان و ترمیم دندان پوسیده | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی راه های درمان و ترمیم دندان پوسیده

در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان راه های درمان و ترمیم دندان پوسیده را مورد بررسی قرار می دهیم. برخی از روش‌هایی که برای درمان پوسیدگی دندان وجود دارد به شرح زیر می‌باشد:

درمان کانال ریشه

درمان کانال ریشه یکی از آخرین و جدیدترین روش‌های درمان پوسیدگی دندان است. هنگامی درمان کانال ریشه زمان انجام می‌‌شود که لایه مرکزی دندان که حاوی عروق خونی و اعصاب است درگیر شده باشد و باعث بروز درد شدید در هنگام مصرف غذا و مایعات داغ یا سرد شود. در درمان کانال ریشه لایه مرکزی دندان تخلیه می‌شود و با پالپ مصنوعی جایگزین خواهد شد.

فلوراید در مراحل اول پوسیدگی دندان

این روش موثر ترین روش برای جلوگیری و محدود کردن گسترش پوسیدگی دندان است. فلوراید به طور طبیعی در چای و برخی از انواع خاص ماهی‌ها و برخی غذاها و در خمیر دندان حاوی فلوراید وجود دارد. خمیر دندان حاوی فلوراید سنتتیک یکی از بهترین منابع فلوراید از فلوراید باعث تقویت مینای دندان می‌شود. و از آن در برابر تحلیل رفتگی توسط اسید محافظت خواهد کرد. و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. به علاوه فلوراید از وجود پلاک و تولید اسیدهای باکتریایی نیز جلوگیری می کند. در مراحل اولیه پوسیدگی دندان فلوراید می‌تواند باعث ترمیم مینای دندان آسیب دیده شود. می‌توان فلوراید را در قالب ژل فلوراید یا خمیر یا لاک روی دندان آسیب دیده قرار داد.

پر کردن دندان

هنگامی‌ که مینای دندان پوسیدگی شود اما هیچ مشکلی در لایه میانی آن به وجود نیاید می‌توان به پر کردن دندان پرداخت. فیلینگ به عنوان یک جایگزین برای مینای طبیعی دندان عمل می‌‌کند. انجام فیلینگ دندان می‌تواند از آمالگام باشد که رنگ آن نقره ‌ای است یا آنکه از کامپوزیت که شبیه رنگ دندان می‌باشد استفاده گردد. فیلینگ با استفاده از سیمان دندانی درون دندان قرار میگیرد. همچنین می‌توان از اینله و آنله که از مواد محکم تر و بادوام تر از قبیل طلا هستند برای پر کردن دندان استفاده کرد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

روکش مصنوعی دندان

یکی دیگر از روش‌هایی که برای درمان پوسیدگی دندان وجود دارد پر کردن آن با روکش مصنوعی دندان است. در این روش دندان پزشک به خارج کردن بخش پوسیده دندانی پردازد و یک عدد روکش به شکل دندان طبیعی روی دندان باقی مانده قرارداد خواهد شد. جنس این روکش می‌‌تواند از پرسلین، سرامیک، طلا یا شیشه باشد و با استفاده از سیمان دندانی به دندان متصل خواهد شد.

کشیدن دندان

در صورتی که دندان دچار پوسیدگی آسیب دیدگی شدید باشد برای جلوگیری از بروز عوارض از قبیل انتشار پوسیدگی به سایر دندان‌ها باید اقدام به کشیدن دندان کرد. جای خالی دندان با دندان مصنوعی یا پل دندانی یا ایمپلنت دندان پر می‌شود تا از لحاظ زیبایی ظاهر مناسبی را به وجود بیاورد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

نظر در"راه های درمان و ترمیم دندان پوسیده"

  1. علی جلیلی

    دندان هایم جرم زیادی داشتند و همین جرم ها باعث شده بود که یکی از دندان هایم دچار پوسیدگی شدید شود که بعد از جرمگیری مشخص شد و دکتر حسین برجیان با استفاده از لیزر برایم جرمگیری کردند. نام ایشان در زمینه لیزر دندانپزشکی در اصفهان زبانزد عام و خاص است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ