مشکلات مرتبط با دندان‌های کج و نامرتب

مشکلات مرتبط با دندان‌های کج و نامرتب | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی مشکلات مرتبط با دندان‌های کج و نامرتب

در برخی از موارد، دندان‌های کج می‌توانند کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهند. به عنوان مثال نامرتب بودن دندان‌ها می‌تواند بر توانایی جویدن شما تاثیر بگذارد و باعث درد در هنگام جویدن غذا شود. علاوه بر این، ممکن است برخی از افراد به قدری نسبت به کج بودن دندان‌های خود حساس باشند که لبخند خود را جمع کنند یا از حضور در اجتماع دوری کنند. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان مشکلات مرتبط با دندان‌های کج و نامرتب را مورد بررسی قرار می دهیم.

موارد بهداشتی که دندان‌های کج می‌توانند ایجاد کنند :

مشکلات گفتاری

اگر دندان‌های شما نامرتب باشند، می‌توانند نحوه بیان و صدای شما را تحت تاثیر قرار دهند و باعث ایجاد اختلال در گفتار شوند.

بیماری پریودنتال

تمیز کردن دندان‌های کج می‌تواند مشکل باشد. این امر می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان‌ها و بیماری لثه شود. بیماری لثه در صورت عدم درمان، می‌تواند منجر به بیماری پریودنتال شود. بیماری پریودنتال یک عفونت جدی است که می‌تواند به استخوان‌ها و دندان‌ها آسیب برساند.

جویدن و گوارش

دندان‌های کج و نامرتب همچنین می‌توانند باعث تداخل در جویدن مناسب شوند که این امر می‌تواند سوءهاضمه و مشکلات مربوط به گوارش را به دنبال داشته باشد.

فرسایش بیش از حد

داشتن دندان‌های کج، همچنین می‌تواند باعث ساییدگی و فرسایش بیش از حد دندان‌ها، لثه‌ها و عضلات فک شود و در نتیجه ترک خوردن دندان، کشش فک، اختلالات مفصلی و گیجگاهی فکی و سردردهای مزمن را به دنبال داشته باشد.

همه چیز راجع به لمینت دندان های کج | بهترین جراح لثه اصفهان

اعتماد به نفس

عدم خشنودی و رضایت از ظاهر جسمانی شما می‌تواند منجر به عدم عزت نفس و اجتناب از حضور در اجتماع شود.

صاف کردن دندان‌های کج

صاف کردن دندان‌های کج یک تصمیم شخصی است. ممکن است نداشتن بودجه کافی یا بیمه‌های سلامت دندان، تصمیم گیری برای صاف کردن دندان‌ها در بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار دهد. وجود مشکلات مربوط به سلامتی نیز ممکن است عاملی برای این تصمیم گیری باشد. اگر دندان‌های نامرتب شما باعث عدم اعتماد به نفس شما شده است، همین می‌تواند دلیلی برای صاف کردن آنها باشد. اما به خاطر داشته باشید نامرتب بودن دندان‌ها می‌تواند یک ویژگی به یادماندنی و منحصر به فرد باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

انتظارات از دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی

ممکن است دندان پزشک به شما توصیه کند به یک متخصص که متخصص ارتودنسی نامیده می‌شود، مراجعه کنید. در طول این مراجعه، دهان، دندان‌ها و فک شما معاینه می‌شود و نحوه گاز گرفتن شما نیز ارزیابی می‌گردد. متخصص ارتودنسی شما می‌خواهد درباره علائم شما، از جمله هرگونه صدایی که در هنگام باز کردن یا بستن دهان شما شنیده می‌شود و هرگونه ناراحتی جسمانی که ممکن است در حین جویدن یا به طور کلی داشته باشید آگاه شود.

سپس یک عکسبرداری با اشعه ایکس از دهان شما انجام می شود و از دندان‌های شما قالب گیری می‌شود. در صورت نیاز به بریس دندان، این بریس‌ها برای شما تهیه و در قرار ملاقات بعدی، برای شما نصب می‌شوند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ