روش های پیشگیری از انواع پوسیدگی دندان

روش های پیشگیری از انواع پوسیدگی دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی راه های پیشگیری از انواع پوسیدگی دندان

در ادامه مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان به بررسی روش های پیشگیری از انواع پوسیدگی دندان خواهیم پرداخت.

پوسیدگی شیارهای دندانی

علت ایجاد کننده پوسیدگی های دندانی باکتریها هستند. بر روی سطح دندانها لایه چسبنده ای ایجاد می شود که باکتری های ایجاد کننده پوسیدگی، بر روی آنها چسبیده و رشد و نمو می کنند. این لایه را پلاک دندانی می نامند. وقتی شما غذاها و یا نوشیدنی های دارای قند مصرف می کنید باکتریهای پلاک این قند را به اسیدهای ضعیفی تبدیل می کنند که به مرور باعث تخریب مینای دندان می‌شوند.

بر اساس سایت انجمن دندانپزشکی آمریکا ، چسبندگی پلاک دندانی به سطوح دندان سبب می شود اسید تولید شده در درازمدت در مجاورت بافت معدنی مینای دندان قرار بگیرد و آن را تخریب کند. پوسیدگیهای دندانی را می توان به دو گروه زیر تقسیم بندی کرد:

مطلب پیشنهادی : جاگذاری لمینت روی دندان

پوسیدگی سطوح صاف دندانی

این دسته از پوسیدگی ها بر روی سطوح جونده دندان های آسیا و در پشت دندان‌های جلو ایجاد می‌شود. در شیارهای دندانی پلاک دندانی به راحتی ایجاد می شود که نتیجه آن چیزی جز پوسیدگی نیست. استفاده از فیشورسیلانت یا شیار بندها مخصوصاً در دندانهای کودکان باعث پیشگیری از ایجاد پوسیدگی در این نواحی می شود.

پوسیدگی و جرم گرفتگی دندان می تواند باعث التهاب لثه و به مرور زمان بیماری های لثه شود.

روش های پیشگیری از انواع پوسیدگی دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

محصولات پیشگیری کننده از پوسیدگی

این نوع از پوسیدگی در سطوح صاف دندانی نزدیک شیار لثه و یا در نواحی بین دندانی ایجاد می شود. استفاده صحیح از مسواک و همچنین نخ دندان نقش مهمی در پیشگیری از چنین پوسیدگی هایی دارد.

۳ راه پیشگیری از پوسیدگی دندان

شما می توانید از لوازم و محصولات متعددی برای پیشگیری از ایجاد پوسیدگی دندان استفاده کنید. اصلی ترین وسیله برای پیشگیری از پوسیدگی دندان یک مسواک با کیفیت است. مسواک برقی نیز در این راستا می تواند به شما کمک کند. با استفاده از اطلاعات و مقالات این وبسایت و همچنین مشورت با دندانپزشک می‌توانید بهترین وسیله را برای خود انتخاب کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

خمیردندان و یا ژل های دندانی مکمل مسواک محسوب می شوند خمیردندان با دارا بودن مواد ساینده و همچنین فلوراید در پاک کردن دندان و محکم تر کردن مینا و عاج دندان نقش مهمی دارد.

وارنیش فلوراید که در کشور ما بیشتر برای کودکان استفاده می شود، باعث رفع حساسیت دندان ها نسبت به گرما و سرما و همچنین پیشگیری از پوسیدگیهای دندانی می شود وارنیش فلوراید دارای فلوراید غلیظ است و در عرض ۱ ساعت میتواند به مینا و عاج دندان نفوذ کند و باعث قوی تر شدن آنها شود.

با استفاده از روش هایی که در بالا به آنها اشاره شد می‌توان میزان بیماری را در کودکان و بزرگسالان به شدت کاهش داد. البته لازم است که رژیم غذایی را نیز کنترل کرد. محدود کردن استفاده از مواد قندی و اسیدی نقش بسیار مهمی در کاهش پوسیدگی های دندانی دارد.

استفاده از دهانشویه نیز می تواند در جلوگیری از پوسیدگی دندان موثر باشد.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ