علل دندان درد بعد از ایمپلنت

علل دندان درد بعد از ایمپلنت | بهترین جراح لثه اصفهان

علل دندان درد بعد از ایمپلنت چیست؟

بسیاری از بیماران می‌دانند که ایمپلنت دندان بهترین گزینه برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته و جوان سازی لبخند شما است. بسیاری از افرادی که به کاشت دندان نیاز دارند ، نگران درد ناشی از آن هستند ، و می‌خواهند بدانند چه مدت درد پس از عمل جراحی ایمپلنت دندان طول می‌کشد. به احتمال زیاد ، درد وجود خواهد داشت ، اما این که این درد چه مدت طول می‌کشد و چه میزان خفیف یا شدید خواهد بود، متفاوت است. به علاوه ، روش‌های زیادی برای مقابله و به حداقل رساندن این درد وجود دارد. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان  به بررسی علل دندان درد بعد از ایمپلنت می پردازیم.

دردناک بودن ایمپلنت‌های دندانی

شما بعد از انجام ایمپلنت دندان، احساس درد خواهید کرد ولی در طول عمل کاشت دندان ، هیچ گونه دردی احساس نخواهد شد زیرا به شما داروی بی حسی داده می‌شود. با این حال، با از بین رفتن اثر بی حسی ، به احتمال زیاد احساس ناراحتی خواهید کرد.

میزان درد پس از ایمپلنت بستگی به این دارد که کاشت با چه روشی انجام شده است و چه تعداد ایمپلنت گذاشته شده است. هرچه روش طولانی تر و کاشت بیشتر باشد ، ممکن است درد بعد از آن هم بیشتر شود.

مدت زمان درد ناشی از ایمپلنت دندان

دشوار است بگوییم که چه مدت درد تداوم خواهد داشت، زیرا هر بیمار با فرد دیگر متفاوت است. به طور معمول ، شما می‌توانید تا 10 روز پس از عمل برخی علائم درد و ناراحتی را تجربه کنید. امیدوارم که دندانپزشک برای کمک به شما از داروهای ضد درد استفاده کند و برای شما تجویز کند. تورم نیز وجود خواهد داشت و پس از حدود 3-5 روز فروکش می‌کند. ایمپلنت دندان ممکن است درد داشته باشد، اما این درد فقط حدود یک هفته خواهد بود و بیشتر از 10 روز ادامه نمی‌یابد.

دوره های زمانی درد ایمپلنت دندان

در اینجا یک جدول زمانی کلی وجود دارد که از نظر درد و دوره بهبودی همه اطلاعات لازم را به شما ارائه می‌دهد:

درد ایمپلنت دندان بعد از یک هفته

طبیعی است که در این مرحله هنوز درد داشته باشید. با دستورالعمل‌های بهبودی دندانپزشک خود ادامه دهید. این دوره می‌تواند تا 10 روز ادامه داشته باشد.

دلایل درد استخوان گونه و دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

درد ایمپلنت دندان بعد از دو هفته

در این مرحله ، درد باید فروکش کند. بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید – ممکن است دچار عفونت شوید.

درد ایمپلنت دندان بعد از 3-4 ماه

داشتن درد در این مرحله به احتمال زیاد به دلیل یکی از این موارد می‌باشد:

• بیماری‌های خود ایمنی
  • خون رسانی ضعیف
  • تداخل با سایر داروها
  • سلامت کلی ضعیف
  • عفونت
  • عارضه ای به نام اضافه بار
  • رد شدن و پس زدن ایمپلت توسط بدن شما
  • واکنش آلرژیک
  • آسیب عصبی یا آسیب بافتی
  • در هر یک از این موارد، شما باید فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.
درد ایمپلنت دندان بعد از یک سال یا بیشتر

اگر یک سال یا چند سال بعد از عمل شروع به تجربه درد کردید، این امر می‌تواند ناشی از یک یا چند مسئله زیر باشد:

• استعمال مداوم سیگار
  • به هم خوردن یا سفت شدن دندان‌ها (برویکسیسم)
  • بهداشت ضعیف دهان و دندان
  • عدم وجود لثه در ناحیه مورد نظر
  • انتشار درد به سر یا گردن
  • کمبود استخوان در فک
  • عفونت

در صورت احساس درد در اواخر پروسه، دوباره با دندانپزشک خود تماس بگیرید. درد پس از انجام ایمپلنت دندان اجتناب ناپذیر است و باید فقط حدود یک هفته ادامه یابد. هرچه از این زمان گذشته باشد، مشکل به طور بالقوه جدی تر خواهد بود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

ناموفق بودن عمل کاشت ایمپلنت

در صورت جابجایی ، خارج شدن از محل یا در نتیجه از دست دادن استخوان برای بیش از یک میلی متر بعد از سال اول ، ایمپلنت دندان شکست خورده در نظر گرفته می‌شود. همه این شرایط نتیجه عدم موفقیت در پیوند با استخوان است، اما می‌تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود.

پزشکان در حین جراحی قرار دادن ایمپلنت دندان بسیار دقت می‌کنند تا در برابر عدم موفقیت محافظت کنند. در این مورد که به دلیل عدم وجود بافت کافی یک کاشت شکست خورده است ، پزشکان می‌توانند پیوند استخوان را برای بازسازی بافت کافی برای پشتیبانی از کاشت انجام دهند. دندانپزشک شما برای نظارت بر روند بهبودی و انجام عمل جراحی جایگزین، زمان کافی برای بهبودی در هنگام انجام عمل دوم را در نظر می‌گیرد.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.