عوارض تحلیل رفتن و پسروی لثه

عوارض تحلیل رفتن و پسروی لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی عوارض تحلیل رفتن و پسروی لثه

با تحلیل رفتن لثه، فاصله و گودالی بین دندان و لثه احاطه کننده آن ایجاد می شود که به آن ” عمیق شدن پاکت ” گفته می شود. این گودال به محلی برای جمع شدن ذرات غذا و باکتریها تبدیل می شود. اگر این وضعیت درمان نشود بافتهای نرم و استخوان پشتیبانی کننده دندان به شدت آسیب می بینند و در نهایت ممکن است دندان خود را از دست بدهید.  در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان که برای شما عزیزان تهیه شده است. عوارض تحلیل رفتن و پسروی لثه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شناسایی تحلیل و پسروی لثه

پسروی لثه یک مشکل دندانی شایع است. بیشتر مردم خودشان متوجه پسروی لثه شان نمی شوند چون به تدریج اتفاق می افتد. اولین نشانه تحلیل لثه، حساس شدن دندان به غذاها یا نوشیدنیهای سرد یا داغ است. همچنین ممکن است دندان بلندتر از گذشته به نظر برسد. معمولا میتوانید حول و حوش خط لثه چسبیده به دندان، شکاف یا فاصله را لمس کنید.

بهترین ایمپلنت اصفهان

عوارض تحلیل رفتن و پسروی لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

انواع جراحی برای درمان لثه

جرمگیری و تسطیح ریشه فلپ

در این روش جراحی لثه، دندانپزشک برش کوچکی در لثه بیمار ایجاد می کند و آن را بالا میزند تا باکتریها و پلاک زیر آن را تمیز کند. پس از تمیز شدن کامل این ناحیه و ضد عفونی کردن آن، زبان بافتی (فلپ) به سر جای خود برگردانده می شود و بخیه می خورد تا دوباره تنگاتنگ دندان را در بر بگیرد و گودال بین دندان و لثه از بین برود یا کوچک شود.

جراحی بازسازی استخوان

اگر استخوانی که دندان را پشتیبانی می کند در نتیجه تحلیل لثه، صدمه دیده باشد، باید عمل جراحی بازسازی استخوان و بافت نرم انجام شود. این روش همانند جراحی کاهش عمق گودال بین دندان و لثه که پیشتر گفته شد، با برش لثه و بالا زدن زبانه بافتی و پاک کردن پلاک و باکتریها انجام می شود. سپس مواد بازسازی کننده مانند غشا، پیوند بافت یا پروتئین تحریک کننده تولید بافت در این بخش اضافه می شود. این کار برای ترغیب بدن به بازسازی و ترمیم این ناحیه آسیب دیده است. پس از آن، زبانه لثه سر جای خود برگردانده شده و بخیه می خورد.

پیوند بافت نرم

چند روش پیوند بافت نرم وجود دارد اما رایجترین پیوند بافت نرم، پیوند بافت همبند نام دارد. در پیوند بافت همبند، یک بخش کوچک از پوست سقف دهان بریده و بالا زده می شود تا یک تکه بافت از لایه زیر آن برداشته می شود. به این بافت، بافت همبند ساب اپی تلیال sub epithelial connective tissue می گویند. پس از برداشتن بافت پوست به جای خود برگردانده شده و بخیه می شود. بافت برداشت شده به محل پسروی لثه پیوند می خورد.

در نوع دیگری جراحی پیوند بافت نرم که به آن پیوند آزاد لثه می گویند، بافت پیوندی مستقیما از سقف دهان (همراه با پوست) برداشته می شود نه لایه زیر پوست آن. گاهی اوقات اگر لثه احاطه کننده دندان به اندازه کافی باشد، دندانپزشک میتواند پیوند لثه را از نزدیک خود دندان برداشت کند نه از سقف دهان. به این پیوند بافت نرم، پیوند پدیکل (pedicle graft) می گویند. دندانپزشک بر اساس شرایط لثه، بهترین روش درمان را مشخص می کند.

صحت علمی مطالب منتشر شده ی فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان ، توسط ایشان باید تایید گردد.


راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم،  بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

 


مطالب پیشنهادی :

سن مناسب کشیدن دندان عقل چه زمانی است؟

علل و عوامل خونریزی لثه چیست؟

بررسی انواع پیوند لثه

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ