مقایسه ایمپلنت دندان های جلو با بریج

مقایسه ایمپلنت دندان های جلو با بریج | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی و مقایسه ایمپلنت دندان های جلو با بریج

ایمپلنت‌های دندانی تنها گزینه جایگزین کردن دندان بدون نیاز به پشتیبان هستند. هر ایمپلنت دندانی به جای چسبیدن به دندان‌های دیگر و تحت فشار قرار دادن آنها به صورت مجزا کار گذاشته می‌شود و از طریق پست ایمپلنت که از طریق جراحی در استخوان فک شما قرار می‌گیرد در دهان شما محکم جای می‌گیرد. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان به بررسی و مقایسه ایمپلنت دندان های جلو با بریج می پردازیم.

پس از جراحی، استخوان اطراف پست التیام می‌یابد و به طور دائم در جای خود تثبیت و محکم می‌شود. قسمت کوچکی از پست ایمپلنت از بالای لثه بیرون زده و به همین دلیل است که از یک رابط برای اتصال قسمت قابل مشاهده دندان به پایه استفاده می‌شود. این ریشه مصنوعی به ایمپلنت‌های دندانی کمک می‌کند تا ایمپلنت به قوی‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌حل‌های جایگزین دندان تبدیل شود.

این امنیت دلیل اصلی دیگری برای انتخاب ایمپلنت به جای بریج برای دندان از دست رفته در جلوی دهان است. دندان‌های جلو بیش از هر دندان دیگری در معرض دید قرار دارند و اگر در این ناحیه شکافی داشته باشید، پنهان کردن آن بدون پروتز غیرممکن خواهد بود. مشکل بریج‌های دندانی این است که عنصر دندان در واقع روی لثه‌های شما محکم نمی‌شود و روی آنها قرار می‌گیرد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

این کار نه تنها باعث می‌شود که باکتری‌های میکروسکوپی و بقایای غذا در زیر آن گیر کرده و باعث ایجاد مشکلات دندانی شوند، بلکه بسیاری از بیماران گزارش می‌دهند که بریج آنها کمی لق بوده و هنگام خوردن، نوشیدن، صحبت کردن، عطسه کردن و موارد دیگر این مسئله بیشتر احساس می‌شود. با این حال، از آنجایی که ایمپلنت‌های دندان به نحوی بسیار ایمن و محکم وصل می شوند، مشکلات خیلی کمتری به وجود می‌آید و ایمپلنت شما با خوردن،  نوشیدن و مراقبت درست، همچنان در جای خود باقی می‌ماند.

در نهایت، ایمپلنت‌های دندانی ممکن است گران‌تر از بریج باشند، اما با مراقبت و توجه لازم می‌توانند عمر طولانی‌تری داشته باشند. یک بریج به طور متوسط ۱۵ سال عمر خواهد داشت​​ در حالی که ایمپلن‌ ها می‌توانند  دو دهه و حتی بیشتر دوام بیاورند.

مراقبت از ایمپلنت دندان های جلو | بهترین جراح لثه اصفهان

مزیت های کاشت ایمپلنت در دندان های جلو

هنگامی که یکی یا چند دندان جلویی خود را از دست می‌دهید. گزینه‌های جایگزین برای شما شامل بریج دندان و پروتز جزئی خواهد بود که گاهی اوقات به آن “فلیپر” می‌گویند. هما‌ن طور که اشاره کردیم، ایمپلنت‌های دندانی در مقایسه با بریج یا پروتز مزایای زیادی دارند که در زیر به برخی از مهمترین مزایای آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • در بریج دندانی نیاز است که دندان‌های دو طرف، فضای خالی برای روکش‌های دندانی ایجاد کنند که گاهی اوقات به تراش خوردن دندان‌های مجاور منجر می‌شود. ایمپلنت دندانی هیچ تاثیری روی دندان‌های مجاور ندارد.
  • در ایمپلنت دندان های جلو، استخوان فک شما حفظ می‌شود و در نتیجه ساختار جوان صورت خود را در طول زمان حفظ می‌کنید.
  • ایمپلنت‌های دندانی جایگزین ریشه و تاج دندان جلویی از دست رفته شما می‌شوند و به طور چشمگیری پایداری و قدرت جویدن بهتری را نسبت به سایر گزینه‌ها دارند.
  • ایمپلنت‌های دندانی با رعایت عادات بهداشتی خوب دهان و معاینات منظم به راحتی قابل نگهداری هستند.
  • از آنجایی که ایمپلنت مانند یک دندان طبیعی به نظر می‌رسد هنگام غذا خوردن، صحبت کردن و لبخند زدن اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.
  • هنگامی که از ایمپلنت‌های دندانی به درستی مراقبت شود، می‌تواند تا آخر دوام بیاورد.

طول دوره کاشت ایمپلنت دندان جلو

  • مراحل کاشت دندان حدوداً ۴ تا ۶ ماه زمان می‌برد.
  • در مرحله اول، ابتدا دندانپزشک یک برش کوچک روی بافت لثه ایجاد می‌کند و قطعه فلزی را درون بافت لثه قرار می‌دهد.
  • بعد از آن حدود ۲ تا ۳ ماه زمان لازم است تا به طور کامل بین پایه ایمپلنت و بافت لثه پیوند برقرار شود و امکان جابجایی پایه ایمپلنت وجود نداشته باشد.
  • بعد از گذشت دو تا سه ماه، مجدداً مقداری از بافت لثه برش زده می‌شود تا دندانپزشک به پایه ایمپلنت دسترسی داشته باشد. در نهایت تاج دندان روی بخش میانی قرار می‌گیرد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

پیشگیری از تغییر رنگ دندان ها

مزایا و معایب باندینگ دندان

انواع مختلف پیوند استخوان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ