مراقبت از ایمپلنت دندان های جلو

مراقبت از ایمپلنت دندان های جلو | بهترین جراح لثه اصفهان

نکات مراقبت از ایمپلنت دندان های جلو

بسیاری با روش ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته آشنا هستند، اما نگهداری و مراقبت از ایمپلنت دندان‌های جلویی به توجه و مراقبت بیشتری نسبت به ایمپلنت‌های دندانی در دیگر قسمت‌های دهان نیاز دارد. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان مراقبت از ایمپلنت دندان های جلو را مورد بررسی قرار می دهیم.

دندان‌های جلو ظریف‌ترین دندان‌ها هستند، جنس آن‌ها نازک‌تر بوده و بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. آگاهی از بهترین روش‌ها برای مراقبت و نگهداری از ایمپلنت‌های دندان، به خصوص زمانی که با دندان‌های جلو جایگزین می‌شوند، بسیار مهم است.  برای حفظ و دوام هرچه بیشتر ایمپلنت‌های دندان، نکات زیر را حتما رعایت کنید.

 مراقبت از دندان‌ها به طور منظم

یک راه عالی برای حفظ ایمپلنت های دندان‌های جلو، مراقبت‌ منظم از دندان‌ها است. ایمپلنت های دندانی، اگرچه ساخته دست بشر هستند، اما برای جلوگیری از ایجاد لکه و رشد باکتری‌ها به مراقبت منظم از دندان نیاز دارند. مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان کشیدن اطراف ایمپلنت‌های دندانی مهم است. شستشو با دهانشویه نیز همیشه ایده خوبی است. دهانشویه، خمیر دندان و نخ دندان همگی تضمین می‌کنند که دندان‌های مصنوعی و واقعی در بهترین حالت باقی می‌مانند.

علل کاشت ایمپلنت دندان جلویی | بهترین جراح لثه اصفهان

خودداری از خوردن غذاهای سفت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام ایمپلنت دندان های جلو به آن توجه کرد، پرهیز از غذاهایی است که بسیار سفت هستند. غذاهایی که بسیار سفت هستند می‌توانند به شدت به ایمپلنت دندان آسیب بزنند که باعث درد شده و همچنین به ترمیم یا جایگزینی نیاز پیدا کنند. از گاز زدن غذاهایی که ممکن است استخوان در آنها وجود داشته باشد یا چیزهایی مانند آجیل و سیب خودداری کنید.

خوردن غذاهای بسیار چسبنده نیز ممکن است برای ایمپلنت دندان مشکل ایجاد کند. اگرچه از دندان‌های جلویی در اکثر مواقع برای جویدن استفاده نمی‌شود اما هنگام غذا خوردن مستعد آسیب هستند. غذاهایی مانند دسرهای تافی یا چسبنده ممکن است باعث آسیب به ایمپلنت شوند و شما مجبور به ترمیم یا تعویض ایمپلنت شوید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

استفاده از ایمپلنت دندان های جلو فقط برای غذا خوردن

برخی از افراد از دندان‌های خود برای چیزهایی غیر از غذا خوردن استفاده می‌کنند که ایمپلنت‌های دندانی را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد.

این ایمپلنت‌ها اگرچه محکم هستند اما نقاط ضعفی هم دارند. استفاده از دندان‌های جلویی برای گاز گرفتن چیزهایی مانند ناخن یا درب بطری یا سیب می‌تواند باعث آسیب‌های شدید مانند کنده شدن یا ترک خوردن تاج ایمپلنت دندان شود. از ایمپلنت‌های دندانی که جایگزین دندان‌های جلویی می‌شوند فقط برای غذا خوردن استفاده کنید.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

ماندگاری ایمپلنت دندان

باندینگ دندان و انواع آن

علت تغییر رنگ دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ