پیشگیری از تغییر رنگ دندان ها

پیشگیری از تغییر رنگ دندان ها | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی راه های پیشگیری از تغییر رنگ دندان ها

با پیشرفت روزانه بهداشت دهان و دندان و محصولات پزشکی و همچنین بهره گرفتن از روش‌های سنتی، می‌توانید طی مدت کوتاهی دندان‌های سفیدی که همواره به دنبال آن‌ها بوده‌اید را بدست بیاورید. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان راه های پیشگیری از تغییر رنگ دندان ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

مسواک و نخ دندان

ساده‌ترین روش جلوگیری از تغییر رنگ دندان استفاده از مسواک و نخ دندان به صورت روزانه است. این روش احتمالاً‌ مهم‌ترین عامل در حفظ سلامت دهان و دندان شما و در نتیجه سفید نگه داشتن رنگ دندان شما محسوب می‌گردد. انجمن‌های دندانپزشکی آمریکا یا ADA (American Dental Association) همواره ما را به حداقل دوبار مسواک زدن در طول شبانه‌ روز و همچنین حداقل یکبار استفاده از نخ دندان (چه در میانه روز و چه در وقت خواب)‌ توصیه می‌کند. استفاده از خمیردندان‌های سفیدکننده و دهان‌شویه‌های معتبر نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

روش‌های طبیعی

از جلمه روش‌های طبیعی برای سفید کردن دندان‌ها، استفاده از جوش شیرین و هیدروژن پراکسید است. سرکه سیب و تکه‌هایی از پوست لیمو ترکیبی عالی برای سفیدتر کردن دندان‌ها هستند. اما باید بدانید که هیچ کدام از این روش‌ها علمی نیستند و توسط دندانپزشکان توصیه نشده‌اند.

سفید کردن به وسلیه روش‌های دندانپزشکی

اگر قصد سفید کردن دندان‌های خود را دارد و می‌خواهید زمان کمی را صرف این کار کنید، کمک گرفتن از روش‌های حرفه‌ای دندانپزشکی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در این روش‌ها معمولاً از لیزر برای سفید کردن رنگ دندان استفاده می‌گردد. اگر این روش توسط دندانپزشکان حرفه‌ای و دارای تأییده انجام بشود،‌ سریع‌ترین و ایمن‌ترین راه برای تغییر رنگ دندان از زرد به سفید به حساب می‌آید.

علت تغییر رنگ دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

چک آپ‎های دوره‎‎ی دندانپزشکی

در ادامه مبحث مقابله با دلایل تغییر رنگ دندان باید گفت که مهم نیست به چه میزان به سلامت بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می‌دهید، اگر خواستار دندان‎هایی سفید و بی‎نقص هستید باید حداقل ۲ بار در سال برای یک چک‌ آپ کلی به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این مراجعات به دنداپزشک‌تان اجازه می‎دهد دندان‎هایتان را به طور کلی تمیز ساخته و مشکلات آن‏ها را در همان ابتدا تشخیص بدهد تا کار به جای باریک نکشد. دندانپزشکتان با شما جنگ ندارد! پس اگر دندانی سفید می‌خواهید مراجعه به دندانپزشک را فراموش نکنید.

سفید سازی دندان‌ها در خانه

برای درمان تغییر رنگ دندان‌ها حتماً‌ نیاز به دستگاه‌های پیشرفته و حضور دندانپزشک نیست. کیت‌های سفیدسازی دندان که در بازار مواد آرایشی و بهداشتی به وفور می‌توان آن‌ها را یافت ترکیبی از تکنولوژی‌های پیشرفته سفید سازی و همچنین نورهای LED هستند. استفاده درست این ابزار (البته در صورت رعایت کردن سایر مواردی که به آن‎ها اشاره شد) می‌تواند به عنوان یک روش پشتیبان محسوب گردد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

نحوه جوش خوردن ایمپلنت دندان به بافت استخوان طبیعی

عوامل موثر در تسریع جوش خوردن ایمپلنت دندان

روش های پیشگیری و درمان آبسه دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ