مقایسه تفاوت های لمینت و روکش دندان

مقایسه تفاوت های لمینت و روکش دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی و مقایسه تفاوت های لمینت و روکش دندان

روکش و لمینت دندان شبیه به هم نیستند اما به روش‌های مشابه کار می‌کنند. هر دوی آن‌ها یک دندان مصنوعی را برای دندان‌های واقعی آسیب دیده جایگزین می‌کنند. تفاوت اصلی روکش و لمینت دندان در میزان پوشش دندان اصلی است. لمینت ها سطح جلوی دندان را می‌پوشانند و بسته به تکنیک مورد استفاده و نیاز بیمار می‌توانند دور دندان پیچیده شوند، در حالی که روکش‌ها تمام دندان را می‌پوشانند. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان به مقایسه تفاوت های لمینت و روکش دندان می پردازیم.

تفاوت بین روکش و لمینت دندان

تفاوت اصلی بین روکش و لمینت دندان این است که آن‌ها چه مقدار از دندان اصلی را می‌پوشانند. لمینت ها به‌صورت نیمی از روکش دندان هستند. در صورت نیاز به ترمیم و تقویت بیشتر دندان، روکش‌های دندان گزینه مناسبی هستند. روکش‌های دندان باعث بهبود ظاهر و زیبایی و قدرت عملکردی می‌شوند. در حالی که لمینت های دندان صرفاً برای زیبایی ظاهری دندان‌ها هستند. اگر به‌جای استفاده از روکش، به‌طور نامناسبی از لمینت استفاده شود. منجر به خرابی زودهنگام لمینت خواهد شد. خبر خوب این است که همیشه در صورت لزوم می‌توانید لمینت را به روکش دندان تبدیل کنید.

روکش‌های دندان نسبت لمینت

روکش‌های دندان لزوماً از لمینت ها بهتر نیستند. روش مناسب برای شما، بستگی به وضعیت دندان‌های شما و نتایج موردنظر شما دارد. هر دو گزینه برای بهبود ظاهر لبخند شما عالی هستند، در حالی که تنها روکش‌ها می‌توانند توانایی شما را در جویدن و خوردن غذا بهبود بخشند.

مقایسه ماندگاری روکش‌های دندان و لمینت های دندان

روکش و لمینت دندان، هر دو با انجام مراقبت‌های مناسبی می‌توانند سال‌ها دوام داشته باشند. روکش‌های دندان نسبتاً دائمی هستند و برای تمیز کردن نیازی به برداشتن آن‌ها نیست. روکش و لمینت دندان به طور معمول حدود 12 تا 15 سال دوام خواند داشت، البته با مراقبت مناسب می‌توانند تا 30 سال یا بیشتر دوام آورند. به خاطر داشته باشید که در نهایت ممکن است نیاز به تعویض روکش و لمینت دندان خود داشته باشید. به خصوص اگر هنگام جوانی آن‌ها را دریافت کرده‌اید.

انواع مختلف روکش دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

عوارض و معایب هر یک از این روش‌ها

معایب روکش‌های دندان
  • بیشتر دندان اصلی باید برداشته (تراشیده) شود تا فضایی برای قرار گرفتن روکش ایجاد گردد
  • مواد به کار رفته برای روکش ممکن است به مرور زمان آسیب ببیند
  • با گذشت زمان، ممکن است یک خط نازک بین دندان طبیعی و تاج قابل مشاهده باشد
معایب لمینت‌های دندان
  • دندان‌های زیر لمینت هنوز هم مستعد پوسیدگی هستند. معمولاً برای مسواک و نخ دندان کشیدن، باید مراقبت‌های خاصی را در نظر بگیرید.
  • در نهایت ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.
  • لمینت دندان می‌تواند آسیب ببیند. به خصوص اگر شب‌ها دندان‌های خود را روی هم می‌سایید.
هزینه روکش و لمینت دندان

هزینه روکش دندان بسته به عوامل مختلفی از جمله اندازه‌ی دندان، مواد مورد استفاده و میزان کاری که روی آن انجام می‌شود، می‌تواند متفاوت باشد. اگر برای آماده‌سازی روکش دندان، درمان‌هایی دیگری مانند عصب‌کشی لازم باشد، هزینه‌های اضافی را متحمل خواهد شد.

هزینه یک سری کامل لمینت به چند عامل بستگی دارد: تعداد دندان تحت درمان، مواد مورد استفاده و لابراتوار دندان‌سازی بستگی دارد. کیفیت، مهم‌ترین هدف در انجام لمینت دندان است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

موارد جایگزین برای روکش و لمینت دندان

روکش و لمینت دندان تنها گزینه‌ها برای ترمیم یا جایگزینی دندان‌های آسیب دیده نیستند. باندینگ دندان می‌تواند برای رفع نقص جزئی در سطح دندان‌ها مانند لب‌پریدگی دندان، تغییر رنگ و ایجاد ناهنجاری‌های خفیف دندانی استفاده شود. برای باندینگ دندان از مواد کامپوزیتی به رنگ دندان بر روی سطح دندان، برای بهبود ظاهر دندان، استفاده می‌شود. در صورت آسیب‌دیدگی جزئی یا تغییر رنگ دندان‌ها فقط در چند نقطه، باندینگ دندان ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

ایمپلنت یا کاشت دندان شامل تعویض کل دندان، از جمله ریشه است. از ایمپلنت‌ها برای جایگزینی دندان‌های خالی استفاده می‌شود. ایمپلنت دندان می‌تواند ضمن پشتیبانی از ساختار استخوان فک، فواصل بین دندان‌ها را به طور دائم از بین ببرد. ایمپلنت دندان دقیقاً مانند دندان‌های طبیعی به نظر می‌رسد و به همان صورت کار می‌کند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ