موارد نیاز به جراحی سینوس لیفت

موارد نیاز به جراحی سینوس لیفت | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی موارد نیازبه جراحی سینوس لیفت

قصد داریم تا در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان به بررسی موارد نیاز به جراحی سینوس لیفت بپردازیم. سینوس لیفت یا همان تقویت سینوس، جراحی است که جاگذاری ایمپلنت‌های دندان را آسانتر می‌کند. برخی از افراد به ایمپلنت دندان احتیاج دارند اما به دلیل از دست دادن استخوان، پشتیبانی کافی از استخوان که برای ایمپلنت لازم است را ندارند. سینوس لیفت می‌تواند در این زمینه کمک کند زیرا با افزودن استخوان به فضای بین دندان‌های مولار و پرمولار، میزان استخوان در فک بالا را افزایش می‌دهد. جهت ایجاد فضا برای استخوان، غشای سینوس باید به سمت بالا حرکت داده شود و یا “بلند شود”، به همین دلیل این جراحی سینوس لیفت نامیده می‌شود. یک متخصص ایمپلنت مانند جراح فک و صورت یا پریودنتیست معمولاً لیفت‌های سینوس را انجام می‌دهد.

زمان نیاز به عمل سینوس لیفت

اگر دندانپزشک شما نمی‌نواند ایمپلنت‌های دندانی شما را قرار دهد چون در استخوان فک بالا به اندازه‌ی کافی ارتفاع استخوان ندارید یا سینوس‌های شما خیلی به فک نزدیک هستند، دندانپزشک شما ممکن است سینوس لیفت را توصیه کند. آیا از خود می‌پرسید که چرا ممکن است دچار از دست دادن استخوان شوید؟ سؤال خوبی بود. برخی از دلایل از دست دادن استخوان عبارتند از:

  • بیماری لثه پریودنتال
  • از دست دادن دندان‌ها در فک بالا
  • جذب مجدد استخوان در بدن پس از از دست دادن دندان

مطلب پیشنهادی : پاسخ به سوالات رایج درمورد سیلانت دندان

اقدامات قبل از جراحی سینوس لیفت

اگر تحت عمل جراحی سینوس لیفت قرار دارید، متخصص دندانپزشکی شما ابتدا مشخص می‌کند که استخوان اضافی را از کجا بردارد. سه نوع متداول استخوان در جراحی‌های سینوس لیفت مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • استخوان اتوژن: استخوان از بدن خود شما
  • استخوان آلوژنیک: استخوان از یک جسد
  • زنوگرافت: استخوان گاو

اگر استخوان از بدن خود شما باشد، از قسمت‌های دیگر دهان یا بدن شما گرفته می‌شود.

پس از آن باید عکسبرداری کنید. اشعه ایکس جراح یا متخصص دندانپزشکی را قادر می‌سازد تا فک و سینوس‌های شما را بررسی کند تا بتواند دقیقاً آنچه شما نیاز دارید را دریابد.

نحوه انجام جراحی سینوس لیفت

اکنون، آنچه را که می‌توانید از این جراحی انتظار داشته باشید را مرور خواهیم کرد تا هنگام انجام سینوس لیفت، کاملاً آماده و مطمئن باشید. در اینجا یک چشم‌انداز کلی از وقایعِ رخ داده در حین جراحی سینوس لیفت را مشاهده خواهید کرد:

  1. جراح بافت لثه را برش می‌دهد.
  2. بافت را بالا برده و استخوان زیر آن را در معرض قرار می‌دهد.
  3. جراح استخوان را به اندازه‌ی یک دایره کوچک برش می‌دهد.
  4. متخصص جراح قطعه‌ی استخوانی را درون فضای حفره‌ی سینوس بالا می‌آورد و سوراخ را با یک پیوند استخوان پر می‌کند.
  5. جراح محل برش را می‌بندد.
  6. روند بهبودی آغاز می‌شود.

در حدود ۴ تا ۱۲ ماه پس از جراحی سینوس لیفت، دندانپزشک ایمپلنت‌های شما را قرار می‌دهد. این مدت زمان ۴ تا ۱۲ ماهه به استخوان جدید زمان می‌دهد تا به درستی با استخوان موجود شما ادغام شود. مدت زمان بین جراحی و قرار دادن ایمپلنت به میزان استخوان مورد نیاز شما بستگی دارد. متخصص دندانپزشکی به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی قادر به انجام ایمپلنت شما است.

موارد نیاز به جراحی سینوس لیفت | بهترین دندانپزشک اصفهان

اتفاقات و اقدامات بعد از سینوس لیفت

اکثر افراد فقط بعد از سینوس لیفت کمی احساس ناراحتی می‌کنند. ممکن است مقداری تورم داشته باشید. در روزهای بلافاصله بعد از جراحی نیز ممکن است کمی خونریزی از بینی یا دهان داشته باشید.

بعد از عمل، سعی کنید بینی خود را در معرض باد قرار ندهید و مرتباً عطسه نکنید. (می‌دانیم که کنترل عطسه سخت است، بنابراین سعی کنید از هر چیزی که باعث عطسه‌ی اضافی شما می‌شود دوری کنید). عطسه و دمیدن در بینی می‌توانند باعث جابجایی مواد پیوند استخوان و شل شدن بخیه‌ها شوند. خیلی مراقب باشید.

دندانپزشک یا متخصص دندانپزشکی ممکن است نسخه‌ی زیر را برای شما تجویز کند:

  • اسپری سالین برای مرطوب نگه داشتن بینی شما
  • نسخه‌ای برای جلوگیری از احتقان و التهاب
  • داروی ضد درد
  • آنتی‌بیوتیک‌ها
  • دهانشویه ضدمیکروبی برای جلوگیری از عفونت.

۷ تا ۱۰ روز پس از جراحی یک قرار ملاقات بعدی با متخصص دندانپزشکی خواهید داشت. در طی این ویزیت، متخصص محل جراحی را بررسی می‌کند و بخیه‌هایی را که حل نشده‌اند می‌کِشد. در برخی موارد، بیماران باید چند بار دیگر برای چک‌آپ مراجعه کنند. گرچه جای نگرانی نیست. متخصص دندانپزشکی شما فقط می‌خواهد مطمئن شود که شما به درستی بهبود می‌یابید.

زمان نیاز به تماس با متخصص بعد از سینوس لیفت

اگرچه بهبودی بعد از سینوس لیفت معمولاً ساده است، اما مواردی وجود دارد که ممکن است به حمایت اضافی نیاز داشته باشید. پس از سینوس لیفت، اگر هریک از موارد زیر را تجربه کردید، حتما با جراح خود تماس بگیرید:

  • تورم یا درد با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند.
  • خونریزی بعد از ۱-۲ روز ادامه دارد یا به رنگ قرمز روشن و مداوم است.
  • مواد پیوند استخوان پس از عطسه یا دمیدن در بینی شما جدا می‌شوند.
  • تب دارید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

اگر قرار است سینوس لیفت انجام دهید، اکنون می‌دانید که در تمام مراحل جراحی چه انتظاراتی دارید. دندانپزشک یا جراح شما باید از دهان شما عکس رادیوگرافی بگیرد تا مشخص شود که در طی این عمل چه کاری باید انجام دهد. پس از انجام آن، شما پشتیبانی لازم را برای بازیابی از جراح خود دریافت خواهید کرد که ممکن است شامل داروهای ضد درد، آنتی‌بیوتیک و یا شستشو باشد. به یاد داشته باشید که مدتی طول می‌کشد تا متخصص دندانپزشکی شما بتواند دندانِ مصنوعی شما را قرار دهد. همچنین باید حدودا یک هفته پس از سینوس لیفت برای معاینه به مطب پزشکتان بروید. در صورت مشاهده‌ی موارد شدید مانند درد، خونریزی یا تب، بلافاصله با جراح تماس بگیرید. ما برای شما آرزوی بهبودی سریع در سینوس لیفت داریم و می‌دانید که با پاسخ دادن به تمام این سوالات، می‌توانید در این روند جراحی احساس اطمینان خاطر داشته باشید. سلامت بمانید.

این مقاله به منظور ارتقاء درک و آگاهی از موضوعات عمومی بهداشت دهان و دندان نوشته شده است. این مقاله نباید جایگزین مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه‌ای شود. همیشه در صورت داشتنِ هرگونه سوال در مورد یک بیماری یا درمان آن، از دندانپزشک یا سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتیِ واجد شرایط مشاوره بگیرید.

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ