نحوه استفاده از الاینر شفاف برای درمان ارتودنسی

نحوه استفاده از الاینر شفاف برای درمان ارتودنسی | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی نحوه استفاده از الاینر شفاف برای درمان ارتودنسی

در ادامه این مقاله سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به مطالعه و بررسی نحوه استفاده از الاینر شفاف برای درمان ارتودنسی خواهیم پرداخت. ابتدا از دندانها قالب گیری می شود و سپس بر اساس وضعیت دندانهایتان، تعدادی الاینر برایتان ساخته می شود. توجه داشته باشید در هر مرحله از درمان تعدادی الاینر به شما داده می شود که در فواصل مشخصی مثلاً (هر دو هفته یک بار) باید قبلی را با الاینر شماره بعد عوض کنید. چون هر الاینر برای مرحله مشخصی از حرکت دندان ها طراحی شده است و پس از رسیدن به آن مرحله باید الاینر مرحله بعد استفاده شود تا حرکت بعدی انجام شود.

مزایای ارتودنسی نامرئی با الاینر شفاف

الاینر شفاف درمان نسبتاً جدیدی در ارتودنسی است که به سرعت جای خود را در بین متقاضیان درمان ارتودنسی باز کرده است. علت آن مزیت‌های این وسیله ارتودنسی بر سایر روش های درمان ارتودنسی است:

  • زیبایی لبخند و دندان ها خراب نمی شود. هنگامی که از الاینر استفاده می کنید کسی که شما را می بیند به راحتی متوجه درمان ارتودنسی شما نمی شود چون این پلاک کاملا شفاف است.
  • تمیز کردن الاینر راحت تر از براکت است چون برای تمیز کردن آن کافی است الاینر را از دهان در بیاورید و زیر شیر آب بگیرید و آن را با مسواک تمیز کنید.
  • دندان هایتان را همانند گذشته به راحتی مسواک می‌زنید اما در مورد براکت ها، تمیز کردن دهان سخت‌تر است و باید مراقب فواصل بین براکت و سیم و دندانها باشید.
  • اگر برنامه مهمی در پیش دارید که برایتان مهم است راحت بتوانید صحبت کنید، می توانید الاینر را موقتاً از دهان در بیاورید و با آسودگی خاطر با دیگران معاشرت کنید.
  • هیچ محدودیتی در غذا خوردنتان ایجاد نمی‌شود چون هنگام غذا خوردن باید پلاک را از دهان در بیاورید. در حالی که با براکت محدودیت‌های زیادی در غذاهایی که می توانید بخورید ایجاد می شود تا براکت آسیب نبیند.

مطلب پیشنهادی : بررسی علائم اختلال غدد بزاقی

روش های پیشگیری از بروز عوارض ارتودنسی دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

چگونگی مراقبت از الاینر شفاف

خوشبختانه استفاده از الاینر ارتودنسی پیچیدگی خاصی ندارد. فقط باید همیشه الاینر را تمیز کنید. در مراقبت از الاینر نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • حتماً هنگام غذا خوردن یا خوردن هر چیزی به جز آب باید پلاک را از دهان در بیاورید.
  • هنگام مسواک زدن باید الاینر را در بیاورید و آن را با جداگانه مسواک تمیز کنید. هر بار هم که می خواهید آن را دوباره در دهان بگذارید ابتدا آن را بشویید.
  • برای تمیز کردن الاینر از متخصص ارتودنسی بپرسید با چه شوینده ای این کار را باید انجام دهید. معمولا گفته‌ می‌شود خمیر دندان به دلیل مواد ساینده ای که دارد برای تمیز کردن الاینر مناسب نیست و باعث کدر شدن آن می شود. به جای آن از مایع دستشویی و یا شوینده دندان مصنوعی میتوان استفاده کرد.
  • یادتان باشد الاینر یک پلاک پلاستیکی است و هرگز نباید آن را در معرض حرارت قرار دهید. بنابراین زیر آب داغ آن را نشوید، در آب جوش نیندازید و در کنار منابع حرارتی مانند بخاری یا شوفاژ قرار ندهید. الاینر در معرض حرارت خراب می‌شود و کارایی خود را از دست می دهد.
  • هر بار که الاینر را نمی خواهید استفاده کنید، حتماً آن را در جعبه مخصوصی قرار دهید تا هم از گم شدن یا زیر دست و پا ماندن آن جلوگیری شود و هم خراب نشود و همیشه همراهتان باشد.
  • در زمانی که پلاک در دهانتان قرار دارد نباید هیچ نوشیدنی به جز آب بخورید. چون هر چیز دیگری باعث تغییر رنگ آن شده و شفافیت و زیبایی خود را از دست می دهد.
  • الاینر را طبق دستور ارتودنتیست استفاده کنید. معمولا از شما خواسته می شود حتماً روزی ۲۲ ساعت آن را در دهانتان بگذارید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

میزان درد درمان با الاینر شفاف

مکانیسم عملکرد این پلاک ارتودنسی همانند براکت از طریق اعمال نیرو به دندان‌ها است. بنابراین به دلیل فشاری که باید به دندان‌ها وارد کند ممکن است در روزهای اول کمی درد یا اذیت داشته باشد اما خیلی زود به این فشار عادت می کنید و درد آن برطرف می شود. در روزهای اول گذاشتن الاینر میتوانید با مسکن درد را آرام کنید.

اقدامات برای گم شدن یا خراب شدن پلاک ارتودنسی

باید هر چه زودتر با مطب ارتودنتیست تماس بگیرید. احتمالاً نوبت به شما داده می‌شود تا هر چه زودتر الاینر جدید برای تان ساخته شود تا وقفه ‌ای در روند درمان ارتودنسی ایجاد نشود.با این حال اگر زمان نوبت بعدی یا استفاده از الاینر بعدی نزدیک باشد ممکن است نیازی به ساخت مجدد الاینر کنونی نباشد.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ