نحوه انجام لمینت دندان

نحوه انجام لمینت دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

نحوه انجام لمینت دندان

لمینت دندان به افراد این امکان را می‌دهد تا در عین حفظ دندان‌های طبیعی، لبخند خود را بازسازی کرده و آن را زیباتر کنند. لمینت در ابتدا برای بازیگران سینمایی و با هدف ایجاد لبخند بی‌نقص مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این حال لمینت به عنوان روشی موقتی مورد استفاده قرار می‌گرفت و از آن برای درمان دائمی استفاده نمی‌کردند. ولی امروزه به لطف فناوری‌های جدید هزاران دندانپزشک زیبایی لمینت را به عنوان روشی دائمی برای افرادی که می‌خواهند لبخند زیباتری داشته باشند مورد استفاده قرار می‌دهند. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان به بررسی نحوه انجام لمینت دندان خواهیم پرداخت.

ونیرها یا لمینت دندان از جنس چینی بوده و به طور سفارشی مطابق با دندان‌های شما ساخته می‌شوند. سپس دندانپزشک با دقت زیاد این ونیرها را بر روی دندان شما می‌چسباند تا شکستگی، ترک و لکه‌های روی دندان پوشیده شوند. با استفاده از لمینت می‌توان شکل دندان را نیز تغییر داد و دندانپزشک می‌تواند از این روش برای بلندتر کردن دندان‌های ساییده شده نیز استفاده کند. همچنین می‌توان از این روش برای بستن شکاف بین دندان‌ها و تغییر شکل دندان‌های کج و نامرتب استفاده کرد. به منظور نصب لمینت دندانپزشک لایه‌ی نازکی از مینای جلوی دندان شما را می‌تراشد. البته انواعی از لمینت وجود دارند که برای نصب آن‌ها نیازی به برداشتن مینای دندان نخواهید داشت.

مطلب پیشنهادی : مقایسه پالپوتومی با پالپکتومی

نحوه انجام لمینت دندان

قبل از انجام درمان جلسه مشاوره برگزار خواهد شد.

در طی این جلسه اهداف شما از انجام این روش درمانی بررسی خواهد شد. حال زمان طراحی لبخند رؤیایی شما فرا رسیده است. لبخند شما بر روی نرم افزارهای کامپیوتری طراحی شده و به لابراتوار دندانسازی ارسال می‌شود. در لابراتوار ونیرهای شما از روی طرح ارسالی ساخته می‌شوند. تخمین هزینه، روش‌های پرداخت و برنامه درمانی نیز در این جلسه بررسی خواهند شد.

ویژگی افراد مناسب برای لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

در جلسه اول روند آماده سازی انجام خواهد شد.

در این جا درمان شما شروع شده و دندانپزشک قالب دقیقی از دندان‌های شما گرفته و آن را به لابراتوار ارسال می‌کند. قالب گیری دقیق بسیار مهم است. در این مرحله مقداری از مینای دندان شما برداشته می‌شود تا فضای کافی برای لمینت وجود داشته باشد. انجام این کار از برجستگی و غیرطبیعی شدن ظاهر لمینت پیشگیری خواهد کرد. پس از برداشتن مینای دندان و قالب گیری، لمینت‌های موقتی برای محافظت از دندان تا زمان آماده شدن لمینت دائمی بر روی دندان‌های شما نصب خواهند شد.

زمانی که لمینت دائمی شما آماده شد نصب آن‌ها انجام می‌شود.

پس از برداشتن لمینت‌های موقتی دندانپزشک لمینت‌های دائمی را بر روی دندان شما امتحان خواهد کرد تا از راحتی و ظاهر مناسب آن مطمئن شود. در مرحله‌ی بعدی لمینت‌های دائمی بر روی دندان شما چسبانده می‌شوند و درمان شما کامل می‌شود. دستورالعمل‌هایی برای مراقبت به شما داده می‌شوند و پس از یک تا دو روز می‌توانید به روند قبلی بهداشت دهان و دندان خود بازگردید. شما می‌توانید دندان‌های لمینت شده را مثل دندان‌های عادی مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. این ونیرها معمولاً چندین سال ماندگاری خواهند داشت.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

میزان هزینه لمینت دندان

به منظور درک هزینه‌ی بالای لمینت باید نقش آن‌ها در محافظت از دندان را درک کنید. یکی دیگر از مسائل قابل توجه، چگونگی ساخت ونیرهاست. از نظر هزینه، میزان هزینه‌ای که باید برای آسیب‌های بیشتر به دندان خود پرداخت کنید بیشتر از هزینه‌ی لمینت دندان خواهد بود. به همین دلیل لمینت دندان روشی مقرون به صرفه خواهد بود.

لمینت دندان نسبت به روش‌های دندانپزشکی معمول قیمت بالاتری خواهد داشت. تفاوت زیاد قیمت لمینت به دلیل مشتری‌های خاص برخی از دندانپزشکان زیبایی است. نیازهای هر بیمار نیز بر روی هزینه‌ی لمینت تاثیرگذار خواهد بود. با این حال برخی از دندانپزشکان در صورت نیاز به چندین لمینت به شما تخفیف خواهند داد. به منظور تعیین نیازها و هزینه‌ی نصب آن‌ها به یک جلسه مشاوره نیاز خواهید داشت.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

نظر در"نحوه انجام لمینت دندان"

  1. حمیدرضا

    دکتر حسین برجیان ایمپلنت برایم انجام دادند و به قدری خوب شده که احساس میکنم دندان خودم هست و ممنونم از تلاش و تعهد کاری اقای دکتر

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ