گزینه های درمانی صاف کردن دندان‌ها

گزینه های درمانی صاف کردن دندان‌ها | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

آشنایی با گزینه های درمانی صاف کردن دندان‌ها

کج شدن دندان‌ها یک مشکل شایع است که بسیاری از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان آن را تجربه می‌کنند. این وضعیت به درمان احتیاج ندارد، مگر این که باعث مشکلات مربوط به سلامتی یا عزت نفس شود. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به بررسی گزینه های درمانی صاف کردن دندان‌ها خواهیم پرداخت.

تصمیم گیری برای اصلاح دندان‌های نامرتب یک تصمیم کاملا شخصی است. اگر تصمیم گرفتید که صاف کردن دندان‌ها برای شما گزینه مناسبی است. گزینه‌های درمانی مختلفی وجود دارند که می‌توانید آنها را با دندان پزشک یا متخصص ارتودنسی خود مورد بحث قرار دهید.

استفاده از بریس دندان برای افراد در هر سنی، گزینه بسیار مناسبی است. به شرطی که دندان‌ها و لثه‌های آنها به اندازه کافی محکم باشند. حتی ممکن است بریس‌ها به طور خاص برای کودکانی که هنوز لثه‌ها و بافت‌های استخوانی نرم و انعطاف پذیری دارند، نیز انتخاب خوبی باشند. بسته به نوع بریسی که انتخاب کرده‌اید و کارهایی که باید انجام دهید، درمان ممکن است بین ۲ تا ۳ سال طول بکشد. عمل جراحی صاف کردن دندان‌ها نیز یک گزینه درمانی دیگر است که باید در نظر گرفته شود و به طور معمول برای دستیابی به نتایج مطلوب به زمان کمتری احتیاج دارد.

عمل جراحی صاف کردن دندان‌ها

روش جراحی برای صاف کردن دندان‌ها نیز یک گزینه دیگر است. معمولاً این روش راهی برای کاهش زمان لازم برای استفاده از بریس است. ممکن است متخصص ارتودنسی شما، یک عمل جراحی جزئی برای جابجایی مجدد استخوان‌ها و لثه‌ها را به شما پیشنهاد کند که به نگه داشتن دندان‌ها در محل خود کمک می‌کند.

آنها همچنین ممکن است یک عمل جراحی تهاجمی‌تر برای تنظیم مجدد فک شما را نیز پیشنهاد کنند. این عمل جراحی ارتوگناتیک نامیده می‌شود. اگر نامرتب بودن دندان‌های شما توانایی گفتاری یا جویدن شما را تحت تاثیر قرار داده باشد، ممکن است این نوع از عمل جراحی به شما توصیه شود.

بریس‌های فلزی

بریس‌های فلزی ثابت، با استفاده از براکت، باند و سیم انعطاف پذیر به دندان‌ها متصل می‌شوند. ممکن است این بریس‌ها برای افرادی که دچار مشکلات تراز دندان پیچیده هستند، انتخاب بهتری باشد. گاهی اوقات علاوه بر بریس‌های ثابت، به پوشیدن هدبند سر نیز احتیاج است. هدبند معمولاً فقط در طول شب پوشیده می‌شود.

مقایسه ارتودنسی ثابت و متحرک | بهترین جراح لثه اصفهان

بریس‌های فلزی نسبت به روزهای آغازین تولید خود، مسیر طولانی را طی کرده‌اند. امروزه در آنها از براکت‌های کوچکتر و فلز کمتری استفاده می‌شود. آنها همچنین بسیار راحت‌تر از گذشته هستند. حتی دارای نوارهای لاستیکی چند رنگ می‌باشند که می‌توانید آنها را متناسب با شخصیت و سلیقه خود انتخاب کنید. هزینه بریس‌های فلزی، به میزان کاری که لازم است روی دندان‌های شما انجام شود؛ محل زندگی شما و این که آیا بیمه خاصی دارید که به شما در تامین هزینه کمک کند یا خیر بستگی دارد.

بریس‌های سرامیکی

بریس‌های سرامیکی و سیم‌های دارای قوس که آنها را به یکدیگر متصل می‌کنند، شفاف بوده یا به رنگ دندان‌های شما هستند تا به اندازه براکت‌های فلزی، جلب توجه نکنند. فرایند صاف کردن دندان‌ها در استفاده از بریس‌های سرامیکی، مشابه همان براکت‌های فلزی است. با این حال براکت‌های سرامیکی، مستعد لک شدن هستند و به راحتی می‌شکنند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بریس‌های نامرئی

بریس‌های نامرئی مانند اینویزیلاین، تقریبا نامرئی هستند و فقط برای نوجوانان و بزرگسالان مناسب می‌باشند. تراز کننده‌های پلاستیکی شفاف، متناسب با دهان و دندان‌های شما ساخته می‌شوند. آنها مانند یک گارد دهان روی هر دندان قرار می‌گیرند و ماهانه دو بار برداشته و جایگزین می‌شوند. این گزینه برای اصلاح موارد شدید و پیچیده نامرتب بودن دندان‌ها توصیه نمی‌شود. همچنین صاف شدن دندان‌ها با استفاده از بریس نامرئی ممکن است نسبت به بریس‌های سنتی، زمان بیشتری بگیرد.

بریس‌های زبانی

سطح زبانی، قسمتی از دندان است که روی زبان قرار دارد. بریس‌های زبانی، شکل دیگری از بریس‌های نامرئی هستند. آنها مشابه بریس‌های فلزی هستند با این تفاوت که به بخش پشتی دندان‌های شما متصل می‌شوند. استفاده از بریس‌های زبانی برای همه افراد مناسب نیست؛ چرا که گران هستند و تمیز کردن آنها دشوار است. این بریس‌ها معمولاً برای دندان‌های به شدت نامرتب یا کج توصیه نمی‌شوند. مدت زمان درمان با این بریس‌ها طولانی‌تر بوده و عادت کردن به پوشیدن آن نیز دشوارتر است.

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ