آشنایی با باندینگ دندان

آشنایی با باندینگ دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی و آشنایی با باندینگ دندان

باندینگ دندان، که گاهی باندینگ کامپوزیت نیز نامیده می شود، یک درمان دندانپزشکی زیبایی است که برای زیباتر شدن لبخند شما استفاده می شود. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به بررسی و آشنایی با باندینگ دندان می پردازیم.

در طول این عمل، دندانپزشک مواد رزین همرنگ دندان را روی دندان های آسیب دیده قرار می دهد. این مواد بسیار محکم و مقاوم هستند. استفاده از این مواد به دندانپزشک کمک می کند تا بتواند شکل، اندازه یا حتی رنگ دندان ها را تغییر دهد. همچنین باندینگ دندان بهترین روش برای رفع بسیاری از ناهنجاری های دندان است. انجام این عمل زیبایی به زمان زیادی نیاز ندارد و معمولا در طول یک جلسه درمانی در حدود ۶۰ دقیقه به طور کامل انجام می شود.

موارد نیاز به باندینگ دندان

Dental bonding برای بهبود زیبایی لبخند شما و همچنین رفع ناهنجاری های مختلف دندانی استفاده می شود. در این روش دندانپزشک از مواد رزین کامپوزیت همرنگ دندان برای موارد زیر استفاده می کند:

  • تغییر رنگ دندان
  • تغییر دادن شکل دندان ها
  • پنهان کردن ترک های دندان
  • بلندتر کردن دیواره برخی از دندان ها
  • پر کردن شکاف ها و فضاهای بین دندان ها

همچنین این ماده کامپوزیت رزین برای ترمیم دندان ها در موارد زیر نیز استفاده می شود:

  • پر کردن حفره ها
  • بهتر کردن ظاهر دندان هایی که با مواد نقره ای قدیمی پر شده اند.
  • محافظت از ریشه دندان هایی که در اثر تحلیل لثه در معرض خراب شدن قرار دارند.

میزان رواج باندینگ دندان

Dental bonding یک روش زیبایی بسیار رایج در دندانپزشکی است. در واقع، امروزه یکی از متداول ترین روش هایی که در دندانپزشکی برای ترمیم و اصلاح ناهنجاری های دندانی انجام می شود، باندینگ دندان است.

باندینگ دندان و انواع آن | بهترین جراح لثه اصفهان

مقایسه باندینگ دندان با روکش

روکش های پرسلن پوسته های سرامیکی سفارشی هستند که به سطوح جلویی دندان شما می چسبند. دندانپزشک برای قرار دادن این روکش ها، معمولاً باید مقداری از مینای دندان طبیعی را جدا کند. روکش های چینی پس از قرار گرفتن بر روی دندان دیگر قابل برگشت نیستند. به همین علت گاهی به روکش های دندان پروتز ثابت نیز گفته می شود.همچنین روکش های دندانی هر ۱۰ تا ۲۰ سال یکبار نیاز به تعویض دارند. روکش دندان معمولا زمانی استفاده می شود که یک دندان پوسیده یا خراب دیگر قابل ترمیم نیست.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

Dental bonding معمولا نیازی به برداشتن مینای دندان ندارد. در نتیجه، این روش کاملاً برگشت پذیر است. شما احتمالاً هر سه تا ۱۰ سال یکبار نیاز به ترمیم باندینگ خواهید داشت. گاهی دندانپزشکان از اصطلاحی به نام “کامپوزیت ونیر” استفاده می کنند. این روش برای اصلاح لبخند است و معمولا در افرادی انجام می شود که دارای دندان های زردی هستند. در روش کامپوزیت ونیر بر روی سطح تمام دندان ها لایه ای از کامپوزیت قرار می گیرد. کامپوزیت ونیر در زیبایی لبخند افراد تاثیر بسیار زیادی دارد.

مراقبت از دندان ها بعد از باندینگ دندان

پس از انجام باندینگ دندان فقط کافی است که همان شیوه های سابق بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید. حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید، حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید. شستن دهان و دندان ها با آب نمک نیز تاثیر بسیار زیادی در طول عمر باندینگ دندان ها دارد. همچنین لازم است که برای معاینات و تمیز کردن منظم دندان ها به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

از آنجایی که ممکن است مواد باندینگ در طول زمان و به تدریج خرد شوند، باید از عادت هایی مانند جویدن ناخن، جویدن خودکار یا استفاده از دندان برای باز کردن گره ها اجتناب کنید. اگر متوجه شدید که لبه های دندان شما تیز شده است یا اگر دندان شما هنگام گاز گرفتن دچار حساسیت شد، حتما در اسرع وقت با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

کاربرد انواع بی حس کننده‌های دندان

دلایل احساس درد دندان هنگام جویدن

دلایل نیاز به کاشت ایمپلنت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ