آشنایی با گلودرد استرپتوکوکی

آشنایی با گلودرد استرپتوکوکی | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی گلودرد استرپتوکوکی

گلودرد استرپتوکوکی یک علت بسیار شایع گلودرد است. این بیماری توسط باکتری استرپتوکوک ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و برای تشخیص دقیق نیاز به آزمایش استرپتوکوک دارد. در حالی که گلودرد استرپتوکوکی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در هر سنی رخ دهد، این بیماری در افراد ۵ تا ۱۵ ساله شایع است. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان گلودرد استرپتوکوکی را مورد بررسی قرار می دهیم.

علائم گلودرد استرپتوکوکی :

• گلو درد
  • التهاب لوزه ها
  • لکه های سفید روی لوزه ها
  • لکه های قرمز ریز در داخل دهان
  • تورم غدد لنفاوی

در حالی که علائم گلودرد استرپتوکوکی با علائم ناشی از عفونت‌هایی مانند سرماخوردگی معمولی و عفونت‌های تنفسی فوقانی ویروسی یکسان هستند، برخی از علائم رایج در سرماخوردگی به‌طور محسوسی در گلودرد استرپتوکوکی وجود ندارند. این موارد عبارتند از:

• سرفه کردن
  • آبریزش بینی
  • گرفتگی صدا
  • چشم صورتی

همانطور که قبلا ذکر شد، گلودرد استرپتوکوکی توسط یک باکتری، استرپتوکوک گروه A ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. شما ممکن است از طریق تماس با فرد دیگری که به آن مبتلا است، به خصوص اگر غذا یا نوشیدنی مشترکی داشته باشید یا آنها را ببوسید، همچنین از طریق قطرات تنفسی ناشی از سرفه یا عطسه به این عفونت مبتلا شوید.

علل شایع درد زبان و درد گلو | بهترین دندانپزشک اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

باکتری استرپتوکوک گروه A نیز باعث ایجاد ضایعات پوستی به نام ایمپتیگو می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و در صورت دست زدن به این زخم ها ممکن است عفونی شوید. گلودرد استرپتوکوکی همیشه باید با یک آنتی بیوتیک مناسب درمان شود. آموکسی سیلین یا پنی سیلین آنتی بیوتیک هایی هستند که اغلب برای گلودرد استرپتوکوکی مورد استفاده قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرند، اما در افرادی که به این دسته از داروها حساسیت دارند نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان از آنها استفاده کرد. مطمئن شوید که آنتی بیوتیک را دقیقاً همانطور که تجویز شده است مصرف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید.

پس از مصرف حداقل ۴۸ ساعت آنتی بیوتیک مناسب و عدم تب، باید احساس بهتری داشته باشید و دیگر مسری نباشید. در این بین، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید با خوردن و نوشیدن غذا یا مایعات سرد گلودرد خود را کاهش دهید. به غذاهایی که جویدن و بلعیدن آنها آسان است بچسبید و مسکن های بدون نسخه را امتحان کنید.

در مواردی که لوزه ها بسیار متورم هستند، گاهی اوقات داروهای استروئیدی برای کاهش اندازه لوزه ها و بهبود توانایی شما برای بلع تجویز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، اما معمولاً این کار ضروری نیست. اگر داروهای بدون نسخه برای تسکین درد کافی نیستند، ممکن است از پزشک خود در مورد یک داروی بی حس کننده موضعی که پشت گلو را بی حس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، بپرسید.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

تشخیص علل سندرم آلرژی دهان

علل شایع درد زبان و درد گلو