آمادگی های قبل از انجام لمینت دندان

آمادگی های قبل از انجام لمینت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

مواردی که قبل از انجام لمینت باید انجام شود؟

افراد باید پیش از آنکه برای لمینت کردن دندان ها به دندانپزشک مراجعه کنند باید همه راه های ترمیمی دندان را مورد بررسی قرار دهند. در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان آمادگی های قبل از انجام لمینت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

در برخی موارد امکان دارد دندان ها کج شده باشند یا امکان نداشته باشند که از لمینت استفاده کنند. با پیشنهاد متخصصان ارتودنسی افراد باید از بریس های ارتودنسی استفاده کنند تا بتوانند دندان های خود را همطراز و هماهنگ کنند. در این روش دندان پزشک ها برای معاینه و آگاهی از سلامت دندان ها از اشعه ایکس استفاده می کنند تا وضعیت دندان ها را مورد ارزیابی قرار دهند. این مرحله دندانپزشک مواردی را نظیر وجود علائم پوسیدگی، نیاز به عصب کشی و روت کانال، وجود بیماری های لثه و …..را مورد بررسی قرار می دهد.

چنانچه هر کدام از موارد ذکر شده وجود داشته باشد افراد برای انجام لمینت دندان مناسب نیستند. در صورتی که موارد بالا وجود نداشته باشد دندانپزشک از دندان های فرد قالب می گیرد تا برای روکش کردن دندان ها اقدام کند. پس از تهیه قالب دندان ها توسط ارتودنتیست آن را به دندانسازی می فرستند تا روکش هایی متناسب با دندان افراد ساخته شوند.

پس از آماده سازی لمینت دندان و ارزیابی هماهنگی رنگ و اندازه آن توسط دندانپزشک انجام می گیرد تا اطمینان حاصل کند که همه چیز مناسب است دندانپزشک باید دندان های بیمار را تمیز کند تا از وجود هر نوع باکتری و عفونت در زیر لمینت ها جلوگیری شود. لمینت ها با استفاده از سیمان دندانپزشکی به دندان ها متصل می شوند برای اینکه این سیمان را هر چه سریعتر سفت کنند از اشعه ماوراء بنفش استفاده می کنند.

بهترین راه های درمان تغییر رنگ دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

تراشیدن دندان برای نصب لمینت دندان

در حالت عادی ضخامت مینای دندان را 0.5 تا 0.7 میلی متر تراشیده می شود. این امر را به دلیل از بین بردن برآمدگی ها و هماهنگ کردن لمینت با دندان های دیگر انجام می گیرد. آیا لمینت دندانی دائمی است؟ با توجه به اینکه برای نصب لمینت مقداری از مینای دندان تراش می خورد لازم است که افراد دائما از لمینت استفاده کنند که در صورت بروز هر مشکلی برای لمینت دندانی می توانید آن را تعویض کنید.

طول عمر لمینت دندان

در حالت عادی لمینت دندان بین 5 تا 10 سال عمر کرده و دوام می آورد. لمینت های سرامیکی در مقایسه با لمینت های کامپوزیتی از طول عمر بیشتری برخوردار هستند. پس از گذشت مدت زمان معمول لازم است که لمینت ها تعویض یا ترمیم شوند. افرادی که نکات بهداشتی مربوط به دهان و دندان را رعایت می کنند می توانند عمر لمینت ها را تا 15 سال نیز افزایش دهند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

آسیب به دندان با نصب لمینت ها

هیچ کدام از انواع لمینت باعث صدمه دیدن دندان ها نمی شود و به مینای دندان آسیبی وارد نمی کنند. در صورتی که افراد لمینت های بدون تراش را انتخاب کنند احتمال صدمه دیدن دندان ها بسیار پایین است. برای اینکه فرایند لمینت سازی برای دندان به خوبی پیش برود لازم است که به یک متخصص زیبایی دندانپزشکی حرفه ای و با تجربه مراجعه کنید.

زمان نیاز به تعویض لمینت دندان

در صورتی که دندان ها دچار پوسیدگی، عفونت در کانال ریشه شده باشند یا لمینت ترک خورده باشد و تغییر رنگ بدهد، ایجاد لکه ها بر روی روکش ها باعث می شود که افراد نیاز به تعویض لمینت های دندان داشته باشند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

مزیت های تصویربرداری CBCT در ایمپلنت دندان

پیشگیری از بوی بد دهان بعد از کامپوزیت

مراحل و روش های جراحی وستیبولوپلاستی

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ