انواع بیماری های دهان (قسمت اول)

انواع بیماری های دهان (قسمت اول) | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

انواع بیماری های دهان (قسمت اول)

بیماری های دهانی یکی از مهمترین و شایع ترین بیماری های عفونتی هستند.

افزایش سن در افراد و همزمان بی توجهی آنها به سلامت دهان و دندان ها باعث به وجود آمدن برخی از اختلالات و بیماری های دهانی میشود. برخی از بیماری های مخاط دهان در سالمندان ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند. بی توجهی به رعایت بهداشت دهان و سلامت دندان ها، تغییر عادات رژیم غذایی و یا وجود اختلال در کارکرد یک یا چند عضو از اندام های داخلی بدن باعث به وجود آمدن آسیب های دهانی میشود.

  • تبخال

تبخال از مجموعه بیماری های دهانی است. تبخال یکی از شایع ترین بیماری هایی است که ممکن است اکثر افراد به آن مبتلا شوند. این ویروس بوسیله سرما خوردگی یا تب به وجود نمی آید. اما سرما خوردگی یا تب میتواند آن را تحریک کند.

تبخال مسری است و از طریق ظروف مشترک یا تماس نزدیک با افرادی که دارای این ویروس هستند منتقل میشود. درمان تبخال با کِرِم یا پماد های مخصوص امکان پذیر است اما در صورت ابتلای مکرر و طولانی مدت باید توسط متخصص ضایعات دهان معاینه شوید.

  • برفک دهان

بیماری برفک دهان یا کاندیدیازیس دهانی به شکل لکه های کوچک سفید در دهان، سفید شدن سطح زبان، سفید شدن پاپیلای سطح زبان و سفید شدن زبان و تلخی مخاط دهان به وجود می آید.

بیماری برفک دهان نوعی بیماری قارچی مخاطی است که عواملی مانند : ضعف سیستم ایمنی بدن، بیماری و مصرف برخی از داروها و یا آنتی بیوتیک ها باعث به وجود آمدن این بیماری میشوند. در صورت کندن و دستکاری لایه های برفک سفید روی زبان و داخل دهان ممکن است دچار خونریزی و درد و سوزش شوند. رشد بیش از حد قارچ ها در دهان، بصورت برفک و لک های سفید داخل دهان مشاهده میشود. برای درمان برفک دهان باید توسط متخصص بیماری های دهان و زخم های دهان معاینه شده. بیماری برفک دهان با مصرف داروهای مخصوص کنترل و درمان میشود.

انواع بیماری های دهان (قسمت اول) | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان مرکز لیزر دندانپزشکی اصفهان

  • پرزهای تیره روی زبان | زبان مودار

به وجود آمدن پرزهای سیاه روی زبان زمانی اتفاق می افتد که باکتری روی سطح زبان رشد میکنند. زبون مودار بدون احساس درد است و علت به وجود آمدن پرزهای سیاه روی زبان بهداشت ضعیف دهان، مصرف سیگار و عدم تمیز کردن سطح زبان است. در برخی مواقع در اثر مصرف بلند مدت قرص های آنتی بیوتیک دار نیز ممکن است زبان دارای برجستگی هایی به شکل پرزهای تیره شود.

 

صفحه ی دکتر حسین برجیان-بهترین دندانپزشک اصفهان را در سایت کلینیک 24 مشاهده کنید.


مطالعه بیشتر:

درمان نهفتگی دندان چیست؟

دلایل بروز خارش لثه

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ