انواع بیماری های دهان (قسمت دوم)

انواع بیماری های دهان (قسمت دوم) | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

انواع بیماری های دهان (قسمت دوم)

ادامه ی انواع بیماری های دهان را بررسی کنیم:

• آفت دهان

یکی دیگر از بیماری های دهان، به وجود آمدن آفت در قسمت های مختلف زبان، لب و داخل قسمت های مختلف دهان است. آفت به شکل تاول های کوچک و دردناک به وجود می آید که ممکن است علت های مختلفی داشته باشد.

استرس، کمبود ویتامین، عفونت و یا اختلالات هورمونی ازدلایل به وجود آمدن آفت دهان هستند. زبان و اطراف گونه ها محل شایع بروز آفت هستند. مدت زمان وجود آفت در دهان بین یک تا دو هفته است و بعد از آن معمولا از بین میروند. برخی آفت ها نیز لازم است توسط پماد و داروهای مخصوصی از بین بروند.

• لوکوپلاکیا داخل دهان | لک های سفید داخل دهان

بیماری لوکوپلاکیا به شکل لکه های سفید داخل دهان و سفید شدن روی زبان است. لوکوپلاکیا در قسمت مخاطی دهان به وجود می‌آید و آن را درگیر میکند. در صورت مشاهده طولانی مدت و تغییرات ظاهری لوکوپلاکیا باید به متخصص بیماری های دهان مراجعه کنید.

• زبان جغرافیایی

زبان جغرافیایی نوعی تغییر شکل ظاهری روی سطح زبان است. نمای ظاهری آن به صورت برجستگی های کوچک روی زبان و در برخی شرایط تغییرات ظاهری سفید رنگ در سطح زبان و یا سفید شدن سطح زبان و کناره های زبان به شکل نقشه جغرافیایی یا جزیره های تکه تکه است. زبان جغرافیایی باعث تغییر شکل روی سطح زبان میشود و اختلال نگران کننده ای نیست.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان مرکز لیزر دندانپزشکی اصفهان

بیماری لثه چگونه است؟

اگر لثه به صورت متورم و قرمز رنگ باشد نشان دهنده وجود عفونت لثه و بیماری لثه است. بیماری لثه باعث لق شدن دندان ها میشود. رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده اصولی از مسواک و نخ دندان باعث جلوگیری از بیماری لثه میشود. با مراجعه به دندانپزشک و متخصص بیماری های دهان میتوانید بیماری لثه را درمان کنید. وجود یک بیماری یا اختلال در دهان میتواند یک علت جدی برای وجود نقص در کارکرد یکی از اندام های بدن باشد.

صفحه ی دکتر حسین برجیان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان را در سایت کلینیک 24 مشاهده کنید.

مطالب پیشنهادی:

دلایل بروز خارش لثه