زخم های دهانی خطرناک

زخم های دهانی خطرناک | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

زخم های دهانی خطرناک

برخی از زخم های دهانی بسیار خطرناک هستند و به عنوان بیماری های جدی ای به شمار می روند.

در ادامه به برخی از این نوع زخم ها اشاره خواهیم کرد.

• سرطان دهان

سرطان دهان (سرطان دهان) اصطلاح گسترده ای برای سرطانی است که داخل دهان شما را تحت تاثیر قرار می دهد. سرطان دهان می تواند مانند یک مشکل رایج در لب ها یا در دهان شما باشد. مانند لکه های سفید یا زخم هایی که خونریزی می کنند. تفاوت بین یک مشکل رایج و سرطان بالقوه این است که این تغییرات از بین نمی روند. در صورت درمان نشدن، سرطان دهان می تواند در سراسر دهان و گلو به سایر نواحی سر و گردن گسترش یابد.

سایر علائم سرطان دهان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• خونریزی لثه
  • گوش درد
  • غدد لنفاوی متورم در گردن
  • زخم سقف دهان باشد.

بنابراین در هنگام بروز این علایم سریع به پزشک مراجعه نمایید.

• بیماری پریودنتال

یکی دیگر از انواع زخم های خطرناک بیماری پریودنتال است که در هنگام مشاهده آن باید فورا به دندانپزشک مراجعه نمایید. در صورتی که لثه های شما دچار التهاب شده است و امکان نفوذ باکتری ها در زیر لثه ها وجود دارد لازم است به دندانپزشک مراجعه کنید. زیرا این مشکلات باعث ایجاد عفونت می شود. بیماری پریودنتال می تواند زخم هایی را در دهان ایجاد کند. این زخم ها در اکثر موارد بسیار حساس هستند و در دهان افراد بوی بدی را ایجاد می کنند. درمان این نوع بیماری ها معمولا توسط جراحان متخصص لثه انجام می گیرد.

• زخم دهان لیکن پلان

در حقیقت بیماری لیکن پلان به نوعی زخم در دهان اطلاق می شود که به شکل مزمن بروز می کند. این مشکل معمولا در لب ها، غضای دهان ، گونه ها و زبان مشاهده می شود. برای تشخیص این بیماری باید بدانید که نواحی درگیر به شکل تار عنکبوت می شوند. لکه های ناشی از این بیماری بسیار متورم به رنگ قرمز و دردناک می باشند. معمولا بر اثر این بیماری زخم هایی در دهان افراد ایجاد می شود که در زمان غذا خوردن، مسواک زدن این زخم ها سر باز کرده و دچار خونریزی می شوند. نکته مهم این که بیماری لیکن پلان درمان خاصی ندارد اما مسری نیست. برای کنترل این بیماری معمولا از داروهای پاسخ ایمنی و کورتیکواستروئیدها، خمیردندان های ملایم استفاده می کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

• زخم دهان لکوپلاکیا

لکوپلاکیا به گونه ای از بیماری زخم دهان گفته می شود که به صورت یک زخم سفیدرنگ در دهان مشاهده می شود. این بیماری معمولا در افرادی که به استعمال دخانیات می پردازند بروز می کند. بیماری لکوپلایکیا اغلب به صورت لکه های سفیدی است که در دیواره زبان یا بخش هایی از دهان مشاهده می شود. در برخی از موارد این بیماری به صورت برجستگی هایی در دهان افراد بروز می کند. این بیماری بی خطر است و معمولا به خودی خود درمان می شود. اما در برخی موارد که از شدت بیشتری برخوردار است در دراز مدت امکان ابتلا به سرطان دهان وچود دارد.

برخی دیگر از بیماری ها مانند برفک دهان، مونونوکلئوز عفونی، موکوسل، التهاب لثه یا ژنژویت، آبسه دندان و لثه،تبخال، آفت دهان بیماری هایی هستند که باید با مداخله پزشک درمان شوند.