انواع کاشت ایمپلنت برای دندانهای از دست رفته

انواع کاشت ایمپلنت برای دندانهای از دست رفته | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی انواع کاشت ایمپلنت برای دندانهای از دست رفته

در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان انواع کاشت ایمپلنت برای دندانهای از دست رفته را مورد بررسی قرار می دهیم. از بین تمامی روشهایی که در دندانپزشکی امروزی برای جایگزینی دندان استفاده میشود، ایمپلنت دندان بهترین گزینه است. این روش حتما باید توسط متخصص ایمپلنت دندان انجام شود. در واقع شما گزینه ای بهتر از ایمپلنتهای دندانی که نتایج طولانی مدت دارند، پیدا نخواهید کرد. از آنجایی که ریشه دندان کمک میکند از دندان حمایت کند، اگر ریشه دندان آسیب ببیند، شما به طور طبیعی دندان را با پوسیدگی از دست میدهید. آسیب دیدن ریشه یکی از مهمترین مراحل پنهان از دست دادن دندان است. انواع مختلفی از ایمپلنتها را میتوان برای دندانهای از دست رفته استفاده کرد، از جمله:

جایگزینی تک دندان:

در صورت از دست دادن دندان، ریشه دندان از دست رفته را می توان با یک ایمپلنت دندان پر کرد. سپس پروتز را روی آن قرار میدهند. این درمان بالاترین میزان موفقیت را دارد، حتی میتواند مادام العمر به عنوان دندان به شما خدمت کند. حتی اگر هزینه اولیه آن کمی بیشتر از گزینه های دیگر باشد، ارزش وقت گذاشتن را دارد. با ایمپلنت، ریشه دندان تخریب نمیشود و نیازی به ترمیم ریشه نیست.

جایگزینی چند دندان:

گاهی اوقات ممکن است چند دندان را با هم از دست بدهید، در این موارد ایمپلنت بهترین گزینه به نظر میرسد. همچنین دندانهای کاشته شده می توانند به عنوان یک پل دندانپزشکی عمل کنند. به عنوان مثال، اگر سه دندان از دست رفته است، میتوانید آنها را با دو ایمپلنت جایگزین کنید، در این مثال دو دندان ایمپلنت و دندان میانی پروتز است. به این ترتیب نیازی به استفاده از دندانهای طبیعی باقی مانده به عنوان بریج نیست.

ایمپلنت تمام دندانها:

ایمپلنتها حتی میتوانند فضایی را در فک بالا و پایین برای نگه داشتن دندانهای مصنوعی و جلوگیری از حرکت بیشتر فراهم کنند. در برخی موارد، یک ایمپلنت جدید میتواند حداقل چهار دندان را پشتیبانی کند. هنگامی که تراکم و حجم استخوان فک مورد بررسی قرار میگیرد، ممکن است 5-6 ایمپلنت برای حمایت از 10-12 دندان مورد نیاز باشد. جایگزینی ایمپلنتهای دندانی به حمایت بیشتر از استخوان فک کمک میکند، نمیریزد و برای مدت طولانی دوام می آورد.

پشتیبانی از دندان مصنوعیهای متحرک:

ایمپلنتها میتوانند فضایی را برای پروتزهای متحرک فراهم کنند و آنها را راحت تر و موثرتر کنند. پروتزهای قدیمی مستقیماً روی لثه قرار میگرفتند و در این حالت به استخوان فک فشار مستقیم وارد میکردند. به این ترتیب، پوسیدگی توسعه یافته و به سمت پایین فروکش میکند. امروزه دندانپزشکان با ترکیب پروتز مصنوعی با ایمپلنت شرایط را آسان کرده اند تا فشاری به استخوان فک وارد نشود. در عین حال از فرسایش استخوان فک جلوگیری میکند و حرف زدن و غذا خوردن را آسانتر میکند.

مراحل قالب گیری ایمپلنت دندان به روش باز | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

کاشت ایمپلنت دندان با توجه به تعداد دندانهای از دست رفته

نصب ایمپلنت در انواع مختلفی برای دندانهای از دست رفته انجام می شود که هر کدام از آنها به تعداد دندانهای از دست رفته بستگی دارد. انواع مختلف آن عبارتند از:

ایمپلنت دندان تکی:

زمانی که شما یک دندان طبیعی را از دست می دهید، ایمپلنت دندان یک گزینه عالی برای دندان از دست رفته است و ریشه دندان را پر میکند. ایمپلنتها را میتوان مادام العمر استفاده کرد و بسیار بهتر از روشهای دیگر است، حتی اگر دو دندان از دست رفته باشد، می توانید یک دندان را کاشت و برای دیگری از بریج دندان استفاده کنید.

کاشت دو ایمپلنت دندان:

در صورت از دست دادن سه دندان بهترین راه قرار دادن دو دندان و بستن دندان میانی است و در صورت از دست دادن چهار دندان از کاشت دو دندان و بریج استفاده میشود.

کاشت سه ایمپلنت دندان

اگر چهار دندان از دست دادهاید، میتوانید با گذاشتن سه ایمپلنت از دندانهای از دست رفته حمایت کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

روش All-on-4

اگر تمام دندانهای خود را از دست داده اید، میتوانید از روش All-on-4 برای ایمپلنت تمام دندانها در فک بالا و پایین استفاده کنید. این روش به این صورت انجام میشود که چهار ایمپلنت برای کسانی که تمام دندانهای هر یک از فک پایین یا بالا را از دست داده اند نصب میشود که روش بسیار مناسبی برای کسانی است که تمام دندانها را به صورت یکجا از دست داده اند. اما برخی از افرادی که دارای استخوان فک ضعیف هستند، باید از ۶ تا ۸ ایمپلنت به عنوان پایه استفاده کنند.

اگر تمام دندانهای خود را از دست بدهید، تعداد ایمپلنتهای کاشت دندان به عواملی مانند میزان مقاومت استخوان فک، فک مورد درمان (بالا یا پایین)، سیستم عضلانی بیمار هنگام جویدن و … بستگی دارد.  به طور کلی 2 تا 6 ایمپلنت برای جایگزینی کل فک پایین، 4 تا 8 ایمپلنت برای جایگزینی کامل فک بالا و 8 تا 14 پایه برای ایمپلنت تمام دندانها، بسته به عوامل یاد شده، مورد نیاز است.

ایمپلنت دندان در فک بالا

از آنجایی که فک بالا نرمتر از فک پایین است و سینوس دارد، کاشت ایمپلنت مشکل است. اگر بعد از از دست دادن دندان، ایمپلنت را دیرتر شروع کنید، سینوسهای شما بزرگ میشوند و وضعیت را سختتر میکنند. هنگامی که بیماری که تمام دندانهای فک بالا خود را از دست داده است برای ایمپلنت تمام دندانها مراجعه میکند، دندانپزشکان سعی میکنند از جراحی سینوس اجتناب کنند و پایه ایمپلنت را در اطراف سینوس قرار دهند. 4 ایمپلنت در فک بالا ایده آل است، اما حداکثر میتوان 8 ایمپلنت را در فک بالا قرار داد.

قرار دادن ایمپلنت تمام دندانها در فک پایین

استخوان فک پایین از استخوان فک بالا متراکمتر است، بنابراین ایمپلنتهای کمتری در فک پایین قرار میگیرند. دو تا شش ایمپلنت برای فک پایین مناسب است اما به طور کلی چهار ایمپلنت برای متعادل کردن موقعیت کلی دندانها در فک ترجیح داده میشود.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

مشکلات روش های زیبایی دندان

مشکلات رایج در درمانهای زیبایی دندان

علل و درمان دندان کوسه ای در کودکان

نظر در"انواع کاشت ایمپلنت برای دندانهای از دست رفته"

  1. زهرا

    من تجربه کاشت ایمپلنت دندان داشتم و واقعا دقت و مهارت دکتر نقش مهمی توی نتیجه کار داره . کاشت دندان من واقعا توی زیبایی لبخند من خوب بود و رضایت داشتم

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ