بررسی تاثیر دیابت بر میزان موفقیت ایمپلنت دندان

بررسی تاثیر دیابت بر میزان موفقیت ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

تاثیر دیابت بر میزان موفقیت ایمپلنت دندان چقدر است؟

با توجه به خطرات ناشی از این بیماری، ممکن است فکر کنید که دیابت تأثیر زیادی بر موفقیت ایمپلنتهای دندانی دارد. اما تحقیقات نشان می دهد که اینطور نیست. بر اساس مطالعه ای که در مجله ملی جراحی فک و صورت منتشر شده است، بیماران مبتلا به دیابت به خوبی کنترل شده که درمان مناسب قبل و بعد از جراحی را دریافت می کنند، می توانند با کاشت دندان مانند افرادی که این بیماری را ندارند، موفقیت داشته باشند. مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان به بررسی در مورد مراحل کامپوزیت دندان مطالعه خواهد پرداخت. با ما همراه باشید.

با این حال، نکته کلیدی در این است که بیمار چگونه این بیماری را مدیریت می کند. بسیاری از بیماران دیابتی کنترل سطح قند خون خود را ندارند – و در این موارد، جراحی ایمپلنت ممکن است خارج از روتین باشد. با این حال، به نظر می رسد تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا نشان می دهد که مدیریت ضعیف قند خون ممکن است بر نتیجه عمل تأثیری نداشته باشد. بنابراین حتی اگر دیابت شما به خوبی کنترل نشده باشد، ممکن است بتوانید لبخند خود را با دندان های کاشته شده بازیابی کنید.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: آشنایی با مراحل کامپوزیت دندان

میزان تاثیر دیابت بر موفقیت درمان ایمپلنت

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد هیپرگلیسمی تأثیر منفی بر شکل گیری و بازسازی استخوان دارد و باعث کاهش انسجام استخوانی ایمپلنت ها می شود. بافت نرم نیز تحت تأثیر عوارض میکروواسکولار ناشی از هیپرگلیسمی قرار می گیرد، عروقی شدن بافت به خطر می افتد، بهبودی به تأخیر می افتد و زخم ها مستعد عفونت هستند. این امر مستلزم افزایش درصد شکست در درمان ایمپلنت بیماران دیابتی است. اکثر متون بررسی شده کنترل خوب قند خون را در دوره بعد از عمل به منظور بهبود میزان بقای ایمپلنت در بیماران دیابتی توصیه می کند.

موارد قابل درمان با ایمپلنت‌های دندانی زیر پریوستال | بهترین جراح لثه اصفهان

ارقام HbA1c کمتر از 8 درصد نشان دهنده سطح گلیسمی مناسب در 68 هفته قبل است. مطابق نمودار فوق که از انجمن دندانپزشکی آمریکا در اینجا آورده شده است پر خطر ترین زمان برای استحکام ایمپلنت برای افراد دارای HbA1c بالتر از 8 بین ماههای 4 تا 10 بعد از کاست است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

درمان آنتی بیوتیکی قبل از عمل و استفاده از دهان شویه کلرهگزیدین 0.12% توصیه می شود. زیرا نشان داده شده است که هر دو اقدام درصد شکست را کاهش می دهند. اگرچه خطر شکست در بیماران دیابتی بیشتر است. اما مطالعات تجربی نشان داده‌اند که بهینه‌ سازی کنترل قند خون باعث بهبود درجه یکپارچگی استخوانی در ایمپلنت‌ها می‌شود. با این وجود، لازم است تعداد مطالعات آینده نگر در انسان ها افزایش یابد تا تأثیر واقعی دیابت بر پیش آگهی ادغام استخوانی مشخص شود.

توجه :

  • صحت علمی این مطلب برای خواننده و بیمار باید با مشاوره حضوری ایشان با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ