بررسی روش های مختلف کاشت دندان

بررسی روش های مختلف کاشت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

آشنایی با روش های مختلف کاشت دندان

کاشت دندان به انواع روش‌های ترمیم دندان اشاره دارد. با این حال ، این به این معنی نیست که می‌توان روش کاشت دندان را تعریف کرد. اگرچه مراحل مختلف می‌تواند متفاوت باشد. همه آن‌ها از همان روش نصب پست های تیتانیوم در استخوان فک و سپس قرار دادن دندان جایگزین پیروی می‌کنند. دلیل وجود انواع مختلف روش‌های کاشت دندان ساده است – دهان همه افراد یکسان و شبیه به هم نیست. و آنچه برای یک نفر کار می‌کند ممکن است برای دیگری کار نکند. براساس هر موقعیتی ، یک دندانپزشک ممکن است برای برطرف کردن نیازهای شما اقدام به اصلاح روش کند و یک عمل جراحی موفق انجام دهد. در این نوشته سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان روش های مختلف کاشت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

پل دندان موقت

در این روش از میکرو ایمپلنت ها و پل های بسیار ریز که در حالی که ایمپلنت های دائمی در حال بهبودی هستند، استفاده می‌شود. پس از بهبودی ایمپلنت های دائمی ، میکرو ایمپلنت ها و پل ها برداشته می‌شوند تا مراحل با ایمپلنت های دائمی انجام شود. پل دندان موقت به شما کمک می‌کند تا بیمار لبخند کاملی داشته باشد و دهان شما در حین انجام ایمپلنت دائمی عملکرد طبیعی خود را داشته باشد.

کاشت دندان منفرد

کاشت دندان منفرد به روش اساسی کاشت دندان برای جایگزینی یک دندان اطلاق می‌شود. این روش از یک ایمپلنت، اباتمنت و تاج استفاده می‌کند.

مزایای کاشت ایمپلنت کره ای | بهترین ایمپلنت اصفهان

لنگرگاه (ارتودنسی)

این امر به استفاده از ایمپلنت ها (استاندارد یا میکرو) در ارتودنسی برای کمک به حرکت دندان برای دستیابی سریع تر به نتایج حاصل از بریس ها اشاره دارد. از آنجا که ایمپلنت ها به معنای واقعی کلمه به استخوان فک وصل می‌شوند ، یک لنگر قوی و پایدار ایجاد می‌کنند تا دندان ها بتوانند سریع‌تر و نرم تر حرکت کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

ایمپلنت های متعدد دندان

این روش به استفاده از چندین ایمپلنت استاندارد برای آن دسته از افرادی که چندین دندان از دست داده اند اشاره دارد. این روش بسته به تعداد دندانهای مفقود شده بیمار ، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. همه در 4 ، همه در 6 ، و پروتزهای پشتیبانی شده از ایمپلنت ، همه اشکال ترمیم دندان های متعدد هستند. هنگام تعویض چندین دندان ، به طور معمول از ایمپلنت های کمتری برای پشتیبانی از بسیاری از دندان ها استفاده می‌شود. به عنوان مثال ، برای جایگزینی کل ردیف بالای دندانهای بیمار ، 4 یا 6 ایمپلنت ممکن است برای پشتیبانی از همه آن‌ها کافی باشد. به طور مشابه ، سه دندان از دست رفته توسط دو ایمپلنت قابل پشتیبانی هستند. ایمپلنت دندان در هنگام جایگزینی چند دندان معمولاً بیشتر است ، اما قطعاً مفیدترین و با ارزش ترین گزینه است.

پل های ثابت و یا قابل جابجایی

همانند پروتزهای پشتیبانی شده در کایمپلنت ، این فرایند به استفاده از کاشت ایمپلنت های مورد استفاده برای پشتیبانی از پل های مصنوعی دندانی اطلاق می‌شود. این پل ها از روی کاشت قابل جدا شدن هستند و برخلاف پل های بدون استفاده از کاشت ، پل های پشتیبانی شده توسط ایمپلنت ها باعث تحلیل استخوان و تضعیف دندان ها نمی‌شوند. اگرچه هزینه کاشت دندان برای این فرآیند کمتر از روش دائمی کاشت دندان است ، اما این تفاوت هزینه قابل توجه نیست.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

دلیل انواع لکه های سفید (فلورسیس) روی دندان کودکان

گزینه‌های درمانی برای آفت دهان

روش های پیشگیری و درمان لکه سفید روی دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ