ترمیم لب پریدگی و شکستگی کامپوزیت دندان

ترمیم لب پریدگی و شکستگی کامپوزیت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی ترمیم لب پریدگی و شکستگی کامپوزیت دندان

مواد ونیرکامپوزیت از جنس نوعی پلاستیک همراه با فیلر ساخته می شود و ۴ الی ۵ سال بدون نیاز به ترمیم زیبایی خود را حفظ کرده و در صورت رعایت مراقبت های لازم شاهد لب پر شدن یا شکستن کامپوزیت دندان نمی شویم. درخشندگی و مقاومت ونیرکامپوزیت به اندازه لمینت سرامیکی نیست اما می توان گفت استحکام قابل قبولی دارد و در برابر فشارهایی که به آن وارد می شود به راحتی نمی شکند. در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان ترمیم لب پریدگی و شکستگی کامپوزیت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

لب پر شدن کامپوزیت دندان

لب پریدگی،لق شدن، شکستن، ترک خوردن،سوراخ شدن و لب پر شدن ونیر کامپوزیت دندان، مشکلی است که افرادی که برای اصلاح طرح لبخند خود روش کامپوزیت دندان را انتخاب کرده اند با آن مواجه می شوند. این مشکل معمولا در صورت عدم رعایت مراقبت های لازم پس از کامپوزیت، مدتی پس از آن به‌ وجود می آید. به طور معمول شکستن یا لب پریدگی کامپوزیت دندان پس از گذشت ۳ الی ۵ سال امری طبیعی می باشد. در صورتی که این مشکل در لمینت ممکن است بعد از ۵ الی ۷ سال به‌وجود آید.

امکان ترمیم ونیرکامپوزیت شکسته

در صورتی که از ونیرکامپوزیت  به خوبی مراقبت شودحدود ۵ الی ۷ سال ماندگاری دارد. پس از گذشت این زمان برخی از ونیرکامپوزیت ها می شکنند، لب پر می شوند یا ترک می خورند بنابراین باید آن ها را ترمیم یا تعویض کرد. کامپوزیت دندان اگر بشکند می توان به راحتی آن را ترمیم کرد. مراحل ترمیم کامپوزیت دندان شکسته بدون هیچ گونه دردی  و در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می شود.

زمان ترمیم لب پریدگی یا شکستگی ونیرکامپوزیت

اگر ظاهر دندان های طبیعی شما مانند قبل رضایت بخش نیست و در اثر استفاده مداوم دچار ساییدگی،شکستگی یا لب پریدگی شده است باید فورا به دندانپزشک مراجعه کنید تا ونیرکامپوزیت شما را ترمیم یا تعویض کند. گاهی اوقات تغییر رنگ کامپوزیت دندان به معنای از بین رفتن پیوند مناسب بین رزین و مینای دندان است و فقط جنبه ظاهری ندارد. با چکاپ منظم نزد دندانپزشک در زمانی که لازم است ونیرکامپوزیت ترمیم می شود و احتمال آسیب دیدن آن کاهش پیدا می کند.

مراحل ترمیم کامپوزیت دندان شکسته

هنگام مراجعه به متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی برای ترمیم کامپوزیت دندان شکسته شده ابتدا باید نحوه ترک خوردگی و شکستگی کامپوزیت به دقت بررسی شود. برای ترمیم کامپوزیت دندان شکسته بهتر است به نزد همان دندانپزشکی که بار اول مراجعه کرده اید بروید زیرا انتخاب رزین کامپوزیت و سایه مناسب که هم رنگ ونیرهای دندانی نصب شده روی سایر دندان های شما باشد با توجه به اینکه دندانپزشک می‌داند از چه برندی استفاده کرده؛ بسیار ساده‌تر است و کامپوزیت ها یکدست می شوند. ترمیم کردن کامپوزیت شکسته کار بسیار ساده ای است.

دندانپزشک پس از برداشتن کامپوزیت قبلی،رزین کامپوزیت را روی یک یا چند دندانی که ونیرکامپوزیت آن ها دچار مشکل شده است شکل می دهد و مجددا با لیزر سفت می کند تا با مینای دندان پیوند بخورد.

اگر کامپوزیت دندان شکسته شود و به موقع درمان نشود پوسیدگی در دندان شما گسترش می یابد  و به ریشه دندان می رسد. در این شرایط احتمالا به روت کانال نیاز پیدا می کنید. پس از انجام روت کانال دیگر نمی توان کامپوزیت شکسته را با رزین کامپوزیت ترمیم کرد. در این شرایط دندانپزشک به شما پیشنهاد می دهد از تاج دندان مصنوعی استفاده کنید که دوام بیشتری دارد. رنگ تاج دندان را می توانید مطابق با سایر ونیرکامپوزیت ها انتخاب کنید تا لبخند هالیوودی و زیبایی داشته باشید.

مراقبت و درمان دندان‌های لب پر یا شکسته | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

عوارض ترمیم کامپوزیت لب پر شده

امکان ترمیم مجدد با لایه گذاری روی کامپوزیت ونیر که روی دندان های شما نصب شده. وجود دارد اما این کار موجب ضخیم شدن لایه کامپوزیت روی دندان می شود و ممکن است از لحاظ ظاهری زیاد زیبا به نظر نرسد. به همین دلیل دندانپزشک معمولا لایه ونیرکامپوزیت را از روی دندان شما بر می دارد و مجددا از رزین کامپوزیت جدیدی برای فرم دهی دندان شما استفاده می کند.

مراقبت های قبل از ترمیم کامپوزیت لب پریده

اگر کامپوزیت دندان شکسته و نمی توانید به دندانپزشک مراجعه کنید برای جلوگیری از عفونت حتما کارهای زیر را انجام دهید:

  • قطعه ای از کامپوزیتی که شکسته را از دهان خود خارج کنید تا آن را قورت ندهید.
  • حداقل روزی دوبار آب نمک قرقره کنید.
  • تا حد امکان به کامپوزیت شکسته شده فشار بیشتری وارد نکنید تا آسیبی به دندان طبیعی تان وارد نشود.

امکان ترمیم دندان شکسته شده با کامپوزیت

بله یکی از متداول ترین روش های دندانپزشکی نصب ونیرکامپوزیت و اصلاح طرح لبخند با ونیرکامپوزیت است.حدود ۸۱ درصد افرادی که برای ترمیم دندان شکسته خود به دندانپزشک مراجعه می کنند پس از مشاهده عکس های قبل و بعد کامپوزیت و گرفتن اطلاعات کامل تصمیم می گیرند طرح لبخند خود را با کامپوزیت اصلاح کنند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

مزیت ترمیم دندان شکسته با کامپوزیت

ازمزایای ترمیم دندان شکسته با کامپوزیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نتایج سریع:

ترمیم دندان شکسته شده را می توان در یک چلسه و کم‌تر از یک ساعت انجام داد.انجام ونیرکامپوزیت نیاز به تزریق بی حسی ندارد بنابراین بیمار بلافاصله پس از اتمام کار می تواند مطب را ترک کند.

کم تهاجمی بودن:

کاشت ونیرکامپوزیت هیچ گونه آسیبی به دندان طبیعی وارد نمی کند چون نیاز به تراشیدن ندارد.بیمار بدون احساس درد و ناراحتی می تواند دندان شکسته خود را کامپوزیت کند.

داشتن ظاهر طبیعی:

ونیر کامپوزیت ها از ترکیب نوعی پلاستیک با فیلر و رنگی که دقیقا مطابق با دندان طبیعی باشد انتخاب می شوند سپس توسط دندانپزشک روی دندان شکسته شکل داده می شود.پس از اتمام کار و سفت شدن کامپوزیت دندان کامپوزیت شده را نمی توان از بین دندان های دیگر تشخیص داد.

کم هزینه بودن:

ونیر کامپوزیت در مقایسه با لمینت سرامیکی ارزان و کم هزینه تر است.هر چند دوام و طول عمر آن ها تقریبا نصف ونیر پرسلین است اما برای ترمیم یک یا دو دندان شکسته می تواند بسیار مناسب باشد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

دلایل رایج شکست خوردن ایمپلنت دندان

مقایسه لمینت متحرک دندان با اسنپ آن اسمایل

درمان دندان کج با کامپوزیت

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ