تشخیص و درمان سندرم سوزش دهان

تشخیص و درمان سندرم سوزش دهان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

نحوه تشخیص و درمان سندرم سوزش دهان

سندرم سوزش دهان یک بیماری بسیار پیچیده است که بیشتر افراد بالای ۶۰ سال را تحت تاثیر قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، به ویژه زنانی که یائسه هستند. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان تشخیص و درمان سندرم سوزش دهان را مورد بررسی قرار می دهیم. این یک مرور کلی از سندرم سوزش دهان است. اگر مشکوک هستید که این وضعیت ممکن است دلیل درد زبان یا گلو شما باشد، با یک متخصص پزشکی مشورت کنید. علائم سندرم سوزش دهان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• احساس سوزش شدید و مداوم در نوک زبان
  • خشکی دهان
  • طعم فلزی در دهان
  • مشکلات بلع یا جویدن

علائم سندرم سوزش دهان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند کاملاً ناگهانی ظاهر شود یا به تدریج در طول زمان ظاهر شود.

علل سندرم سوزش دهان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند متعدد باشد و شناسایی آن دشوار است. برخی از شرایط شناخته شده برای ایجاد سندرم سوزش دهان عبارتند از:

• آسیب عصبی به اعصابی که درد یا حس چشایی را کنترل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.
  • عفونت های قارچی مانند برفک دهان
  • عدم تعادل هورمونی
  • کمبود ویتامین
  • عوارض دارویی
  • آلرژی به محصولات و مواد دندانی یا آلرژی غذایی
  • رفلکس اسید
  • دهان خشک

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

درمان سندرم سوزش دهان به علت اصلی آن بستگی دارد. به عنوان مثال، عفونت قارچی باید با داروهای ضد قارچ درمان شود و عدم تعادل هورمونی و کمبود ویتامین ها باید اصلاح شود. برخی از داروهای رایج مورد استفاده برای درمان سندرم سوزش دهان عبارتند از:

سایر روش‌های درمانی کمتر رایج ممکن است با هدف مسدود کردن گیرنده‌های درد از طریق دستگاه‌های الکتریکی یا با استفاده از داروهای موضعی، تغییرات رفتاری یا سبک زندگی، یا مشاوره در صورتی که استرس یا مسائل روان‌شناختی عاملی مؤثر باشد، تجویز شود.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

علل اصلی مزه بد دهان

نکاتی در مور مصرف دهان شویه