حفظ عرض بیولوژیک در جراحی لثه

حفظ عرض بیولوژیک در جراحی لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی حفظ عرض بیولوژیک در جراحی لثه

مطلب امروز که توسط دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان برای شما خوانندگان عزیز نگاشته شده است. به بررسی حفظ عرض بیولوژیک در جراحی لثه می پردازد.

لبه ی روکش یا ترمیم باید ۲/۷ میلی متر از سطح استخوان فاصله داشته باشد، اگر نزدیک تر باشد، لثه و استخوان، واکنش جسم خارجی میدهد (عین استخوان لای زخم) و لبه ی روکش، ۲۰ سال در ۱ میلیمتری استخوان و گاها روی لب به لب استخوان اطراف دندان در زیر لثه قرار میگیرد (پرکردگی های وسیع آمالگام پس از عصب کشی هم اکثرا همینطور میشوند). و لبه ی روکش، عین جسم خارجی، در صفر تا ۲ میلی متری لب استخوان، زیر لثه قرار دارد، و باعث درد و ناراحتی و التهاب و تحلیل لثه و استخوان می شود. و جان بیمار ۲۰ سال بالا می آید.

چون یک جراحی لثه و استخوان، قبل از روکش انجام نشد، تا ۲/۷ میلی متر، عرض بیولوژیک (فاصله ی حفاظتی safty zone ) را بین استخوان و لب روکش/ترمیم فراهم کند.

به ۲ علت:

1. به علت اینکه معمولا دندانپزشکانی که این روش جراحی لثه و استخوان را پیشنهاد میدهند با تیغ و خون و بخیه انجام میدهند.
  2. اما در مرکز دندانپزشکی نجم، لیزر جراحی لثه بدون تیغ و بخیه و خونریزی با اینفرارد انجام میگردد.

جراحی لثه در این طور کیس ها که به دندان درد می افتند چرا لازم هست؟

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان

حفظ عرض بیولوژیک در جراحی لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

این تصویر هم جراحی لثه بدون تیغ و بخیه و خونریزی با اینفرارد و کامپوزیت ونیر زیبایی دندان نیش بالا، هر دو درمان در یک جلسه برای بیمار است.

• این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم