دلایل تعویض ایمپلنت دندان

دلایل تعویض ایمپلنت دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی دلایل تعویض ایمپلنت دندان

ماندگاری ایمپلنت‌های دندانی به شما کمک می‌کند که جایگزینی برای دندان از دست رفته خود داشته باشید. ایمپلنت بهترین تصمیم، جهت بهبود سلامتی و بهداشت شما است. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان دلایل تعویض ایمپلنت دندان را بررسی خواهیم کرد.

ایمپلنت از سه جزء تشکیل شده است. اولین بخش ایمپلنت، یک میله از جنس تیتانیوم است که به استخوان فک شما متصل می‌شود و مانند یک لنگر برای تاج دندان عمل می‌کند. در ایمپلنت، قسمتی وجود دارد که اتصال ایمپلنت (اباتمنت) است، و دندان را در جای خود محکم نگه داشته و از جابجا شدن آن جلوگیری می‌کند. جزء سوم ایمپلنت، دندان واقعی است، که تاج دندان است. لایه سرامیکی، ظاهری کاملاً طبیعی به دندان داده و به قسمت اتصال ایمپلنت بسته می‌شود، که یکی از مهمترین بخش‌های ایمپلت‌های دندانی است.

طول عمر ایمپلنت‌های دندانی

اگر بطور روزانه، زمانی را به بهداشت دهان اختصاص دهید، می‌توانید دندان‌های سفید و درخشان داشته باشید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که، دوام طولانی مدت ایمپلنت‌های دندان و طول عمر آن 20 سال است. در این تست‌ها، چه استفاده کوتاه مدت و چه استفاده بلند مدت را در نظر گرفته باشند، ایمپلنت‌های دندان می‌توانند تا یک دهه یا بیشتر دوام بیاورند. تاج دندان اغلب بین 10 تا 15 سال قبل از تعویض دوام دارد.

 از بین رفتن ایمپلنت دندان با گذشت زمان

دو عامل مهم که منجر به از بین رفتن ایمپلنت دندان می‌شود: عفونت اطراف ایمپلنت دندان (پری ایمپلنتیت) و پس زدن پیوند استخوان (اسئواینتگریشن) است. این عدم موفقیت ایمپلنت، در سال‌های اولیه یا حتی در شش ماه ابتدایی پس از جراحی رخ می‌دهد. پری ایمپلنتیت یک بیماری لثه است، که ایمپلنت دچار عفونت شده و به استخوان اطراف دندان آسیب می‌زند. این عامل می‌تواند منجر به لق شدگی دندان شود.

پس زدن پیوند استخوان

هنگامی رخ می‌دهد که استخوان در اطراف ایمپلنت رشد ‌کرده و بیش از حد به آن فشار وارد می‌کند. این مشکل به کیفیت استخوان بستگی دارد و اینکه آیا شما سیگار می‌کشید یا اینکه دندانپزشک، پیوند استخوان را با روش‌های جراحی صحیح انجام داده باشد.

پاسخ به پرسش هایی در مورد جراحی لیفت سینوس | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

رعایت بهداشت دهانی

عوامل دیگری که بر دوام ایمپلنت دندان تاثیرگذار است، به سبک زندگی شما و رعایت بهداشت دهانی بستگی دارد. چون متخصصان دندانپزشکی از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنند، شکست درمان ایمپلنت به دلیل پس زدن یا کارکرد آن، به ندرت رخ می‌دهد. اما عواملی مانند مشکلات پزشکی که از قبل وجود داشتند، بیماری و استفاده نادرست از ایمپلنت، می‌تواند بر دوام آن اثر بگذارد.

افراد دیابتی

خطر ناموفق بودن ایمپلنت دندان در افرادی که سیگار می‌کشند یا افراد دیابتی یا کسانی که بیماری‌های دیگری مانند سرطان دارند، بیشتر است. همچنین ضروری است که به اندازه کافی استخوان فک داشته باشید، تا هنگام جراحی، ایمپلنت بتواند به فک متصل شوند. اگر دندان‌ها خود را از دست دادید و استخوان شما نیز تحلیل رفته است، دندانپزشک باید شرایط شما را بررسی کند و یک راه‌حل مطمئن و پایدار به شما پیشنهاد کند. در صورتی که استخوان فک شما به اندازه کافی نباشد، باید قبل از جراحی استخوان بطور کامل احیا شود.

محل قرارگیری دندان‌ شما و جایی که ایمپلنت قرار می‌گیرد، با گذشت زمان، در از بین رفتن ایمپلنت تاثیر گذار است. اگر دندان شما در قسمت انتهایی دهان قرار گرفته، هنگام جویدن، فشار بیشتری بر آن وارد می‌شود، که می‌تواند باعث از بین رفتن سریع‌تر ایمپلنت شود. در صورتی که اینکار توسط یک دندانپزشک متخصص انجام شود، خطر جایگذاری نامناسب و از بین رفتن ایمپلنت، کاهش می‌یابد.

در انتها، ساییدن دندان‌ها به هم، می‌تواند مشکلاتی را برای آنها ایجاد کند. ساییدن دندان‌ها باعث تحریک ایمپلنت شده و ممکن است منجر به شکستن آن شود. اگر ایمپلنت از بین برود، جراح بدون خطر و سریع ایمپلنت را خارج می‌کند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

نحوه انجام تعویض ایمپلنت دندان

از آنجایی که ایمپلنت دندان، یک درمان جراحی تهاجمی است و درون استخوان فک انجام می‌شود، هدف این است که این طرح درمان، به گونه‌ای انجام شود که یک عمر دوام داشته و با دقت کامل انجام شود. با این وجود، اگر بخش فوقانی ایمپلنت دچار شکستگی شود یا نیاز به تغییر رنگ آن باشد، می‌توان به آسانی آن را تعویض کرد. اما ایمپلنت اصلی دندان که در درون استخوان قرار دارد، تعویض نمی‌شود. با این حال، موارد متعددی وجود دارد که می‌تواند زوال ایمپلنت را تسریع کند و بنابراین نیاز است که ایمپلنت دندان سریع‌تر از زمان مورد نظر، تعویض شود.

دلیل اصلی از بین رفتن ایمپلنت دندان، بهداشت نامناسب دهان و مراجعه کمتر از حد نیاز به دندانپزشک پس از قرار دادن ایمپلنت است، که منجر به عفونت می‌شود. عفونت ایمپلنت دندان، مانند بیماری لثه است که می‌تواند لثه و استخوان را از ایمپلنت جدا کند و باعث لق شدن ایمپلنت می‌شود. هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد، ایمپلنت نمی‌تواند بیش از این، دندان‌ها را حمایت کرده و خطر افزایش عفونت وجود دارد.

هنگامی که این مشکل بوجود می‌آید، احتمالاً دندانپزشک براساس اینکه تخریب ایمپلنت چقدر است، توصیه به خارج کردن ایمپلنت می‌کند. اگر ایمپلنت جدیدی نیاز داشته باشید، دندانپزشک براساس بهبودی شما، موفقیت درمان لثه و استقامت استخوان فک شما، گزینه‌های درمان را مشخص می‌کند. در حالت مطلوب، ایمپلنت‌های دندان، جزو درمان‌هایی هستند که نباید با تفکر تعویض در آینده، انجام شود.

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ