دلایل تعویض لمینت دندان

دلایل تعویض لمینت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

دلایل تعویض لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان می‌تواند با پنهان کردن یکسری نواقص مانند شکاف و تغییر رنگ، لبخند شما را به طرز چشمگیری زيباتر كند. با مراقبت مناسب، این پروتزهای رایج و مرغوب می‌توانند ده‌ها سال دوام داشته باشند. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به بررسی دلایل تعویض لمینت دندان خواهیم پرداخت.

با این حال، بیماران باید توجه داشته باشند که در نهایت این روکش‌ها باید جایگزین و تعویض شوند. این مقاله شش دلیل برای تعویض لمینت‌های دندانی را بررسی می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید لمینت‌های خود را برای سال‌ها حفظ کنید. با نگهداری مناسب، لمینت‌های دندان می‌توانند بیش از ده سال دوام داشته باشند. برای افزایش طول عمر لمینت‌های خود، از دندان‌های خود به عنوان ابزار برای گاز گرفتن، باز كردن، و بریدن استفاده نکنید. اگر لمینت‌های شما به طور اتفاقی آسیب ببینند، معمولاً می‌توان قسمت آسیب دیده آن را تعویض کرد.

مطلب پیشنهادی : مزیت های عصب کشی با لیزر دیود

دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند به برداشتن و تعویض لمینت‌های دندانی منجر شوند. شایع‌ترین دلایل عبارتند از:

نصب اولیه نامناسب

دلیل دیگری که ممکن است منجر به تعویض لمینت‌های شما شود، نصب اولیه نامناسب است. اگر از ظاهر لمینت‌های خود ناراضی هستید، دندانپزشکان می‌توانند به این موضوع رسیدگی کنند. لمینت‌های پرسلن سرامیکی در پزشکی برای ایجاد ظاهر و احساس طبیعی تولید شده‌اند. اگر به این گزینه اهمیت می‌دهید، پزشکان در مورد نگرانی‌ها و اهداف شخصی شما صحبت می‌کنند و به شما مشاوره می‌دهند.

عفونت کانال ریشه

عفونت کانال ریشه زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌هایی که به طور طبیعی در دهان ایجاد می‎‌شوند، به پالپ دندان واقع در داخل دندان‌ها برسند. این مشکل ممکن است به دلیل آسیب دندانی، پوسیدگی دندان و دلایل دیگر ایجاد شود. وقتی پالپ دندانی آلوده شود، می‌تواند منجر به درد و ناراحتی جدی و احتمال گسترش عفونت دندان به سایر قسمت‌های دهان شود.

اگر دندانی که لمینت دارد دچار عفونت شود، لازم است لمینت پرسلن برداشته شود تا بتوان درمان ریشه دندان را انجام داد. پس از اینکه عفونت کنترل شد، می‌توان روکش جدیدی روی دندان قرار داد یا از تاج دندان برای دندان درمان شده استفاده کرد.

ایجاد شکستگی

با وجود تمام تلاش‌های شما، لمینت‌های شما ممکن است ترک بردارند یا بشکنند. لمینت دندان بسیار با دوام است اما به اندازه مینای دندان مقاوم نیست. اگر به طور مداوم غذاهای بسیار سخت، چسبنده یا ترد را گاز بزنید، ممكن است لمینت‌های شما ترک بخورند.

علاوه بر این، ساییدن یا فشردن دندان که به آن دندان قروچه نیز گفته می‌شود، می‌تواند به دلیل فشار بیش از حد باعث شکستگی لمینت‌‌های شما شود. اگر معمولا دندان قروچه می‌کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم که از یک محافظ دهانی مخصوص برای کاهش خطر آسیب به دندان و لمینت‌های خود استفاده کنید.

نحوه انجام لمینت دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

بروز تغییر رنگ

لمينت در برابر لک شدن و تغییر رنگ مقاوم است اما ممکن است باندینگ‌ها دچار تغییر رنگ شوند. این اتفاق می‌تواند باعث زرد شدن غیرطبیعی لبه‌ی دندان‌های شما شود. علاوه بر این با گذشت زمان، لمینت‌ها نیز ممكن است درخشش خود را از دست داده و بدرنگ شوند.

در نهایت، دندان‌های طبیعی شما ممکن است با سرعت بیشتری نسبت به روکش‌ها دچار لکه و تغییر رنگ شوند. این اتفاق می‌تواند منجر به تفاوت رنگ بین دندان‌های طبیعی و لمینت‌‎های شما شود.

پوسیدگی

اگرچه لمینت مستعد پوسیدگی نیست اما دندان‌های طبیعی شما هنوز هم مستعد این آسیب هستند. بنابراین اگر پوسیدگی دندان طبیعی، لمینت شما را تحت تأثیر قرار دهد، لازم است که لمینت برداشته شده و تعویض شود.

دندانپزشکان می‌توانند دندان‌های خراب را ترمیم کنند و همچنین لمینت‌های قدیمی شما را با لمینت‌های جدید جایگزین کنند. آن‌ها از مواد با کیفیت برای ماندگاری بیشتر و ایجاد نتایج طولانی مدت استفاده می‌کنند.

جدا شدن لمینت‌های پرسلن

وقتی لمینت از جای خود جدا شد یا از بین رفت، باید تعویض شود. اگر می‌توانید لمینت خود را پیدا کنید و آن را در ظرفی بگذارید و با خود به مطب دندانپزشکی ببرید. دندانپزشکان ممکن است بتوانند دوباره همان لمینت را بر روی دندان شما نصب کنند. با این حال در بسیاری از موارد، ساخت لمینت جدید لازم است.

سیمان دندانپزشکی یا عوامل باندینگ

اگرچه حساسیت به مواد دندانپزشکی نادر است اما ممکن است به مواد مورد استفاده برای اتصال لمینت‌های خود واکنش نشان دهید. اگر مشکوک به واکنش آلرژیک هستید یا متوجه تحریک یا تورم در لثه‌های خود شدید، مهم است که فوراً به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

اندازه و رنگ اشتباه

ممكن است لمینت‌های شما از نظر اندازه، شکل یا رنگ مناسب نباشند. دندانپزشکان برای ایجاد ظاهری که شما می‌خواهید با شما همکاری می‌کنند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا به شما در رسیدن به هدفتان کمک کنند. دندانپزشکان برای ایجاد لمینت‌های محکم، طبیعی و زیبا برای شما وقت می‌گذارند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

فرآیند تعویض لمینت

روند تعویض لمینت مانند درمان اولیه شما است. برای شروع، پزشک شما لمینت‌های قدیمی یا آسیب دیده را با دقت از روی دندان شما برمی‌دارد. سپس یک لایه نازک از مینای دندان تراشیده می‌شود تا اتصال به بهترین شکل انجام شود. سرانجام، دندانپزشک مناسب بودن لمینت را از هر جهت بررسی کرده و لمینت‌های جدید شما را در جای خود قرار می‌دهد. به طور معمول، تعویض لمینت را می‌توان تنها در دو نوبت در مطب انجام داد.

ضرورت مراقبت‌ مناسب پس از تعویض لمینت

مراقبت صحیح از لمینت‌های پرسلن نه تنها برای طولانی شدن عمر روکش‌ها بلکه برای محافظت از سلامت دهان و دندان شما نیز مهم است. هنگامی که لمینت‌ها روی دندان‌های شما نصب می‌شوند، دندان‌های زیرین ممکن است در معرض پوسیدگی قرار بگیرند. در صورت خراب شدن یا وارد شدن صدمه به دندان‌های طبیعی، لمینت‌های شما باید تعویض شوند.

سلامت لثه نیز برای طولانی شدن طول عمر روکش‌های پرسلن مهم است. تجمع پلاک و تارتار می‌تواند به بیماری لثه و عفونت لثه که با خونریزی یا تورم همراه است، منجر شود. رعایت بهداشت دهان و دندان از جمله مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم، می‌تواند خطر پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه را کاهش دهد و از عوارضی که می‌تواند منجر به نیاز به تعویض لمینت‌های پرسلن شود، جلوگیری کند.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ