راه های درمانی عفونت دندان

راه های درمانی عفونت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی راه های درمانی عفونت دندان

درمان قطعی و کامل عفونت دندان و آبسه توسط دندانپزشک امکان پذیر است. اما اگر به هر دلیلی به دندانپزشک دسترسی ندارید، می‌توانید درد و علائم این بیماری را تا زمان مراجعه به دندانپزشک کنترل کنید. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان راه های درمانی عفونت دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

برای این کار و کنترل علائم آبسه دندان، می‌توانید از ایبوپروفن و یا سایر مسکن‌های ضد درد استفاده کنید. همچنین آنتی بیوتیک‌هایی مانند آموکسی سیلین و مترونیدازول برای کنترل عفونت دندان می‌تواند به شما کمک کند. به یاد داشته باشید که دوره استفاده از آنتی بیوتیک‌ها را باید کامل کنید و با قطع شدن یا کاهش درد، استفاده از آنها را فراموش نکنید.

فراموش نکنید که استفاده از داروها باید با تجویز پزشک انجام شود. مخصوصا اگر در حال استفاده از داروی خاصی هستید و یا به یک بیماری دیگر نیز مبتلا هستید، از مصرف داروها بدون مشورت با پزشک خودداری کنید. اگر دسترسی به دندانپزشک ندارید، مشورت با یک پزشک عمومی می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

درمان عفونت دندان توسط دندانپزشک

دندانپزشک پس از معاینه و بررسی آبسه دندان، نوع آبسه را تشخیص داده و براساس آن، اقدامات درمانی لازم را انجام خواهد داد. در بیشتر مواقع، درمان آبسه دندان توسط دندانپزشک با یکی از روش‌های زیر انجام می‌شود:

شکاف در کیسه عفونی

دندانپزشک براساس تشخیص خود ممکن است کیسه عفونی عامل آبسه را پاره کند تا عفونت که به حالت مایع است، تخلیه شود. برای انجام این نوع از درمان عفونت دندان، پس از اینکه بی حسی برای بیمار تزریق شد، برشی بر روی کیسه عفونی توسط دندانپزشک ایجاد خواهد شد. این روش برای آبسه‌های معمولی لثه کاربرد بیشتری دارد.

علل درد گرفتن دندان روکش شده | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

عصب کشی دندان

برای درمان آبسه پری آپریکال، در بیشتر مواقع از روش عصب کشی یا درمان ریشه دندان استفاده می‌شود. برای این موضوع، از بالای دندان، سوراخی توسط دریل دندانپزشکی ایجاد خواهد شد تا عفونت را بتوان از درون پالپ دندان تخلیه کرد. اگر بافت‌های پالپ نیز آسیب دیده باشند، این بافت‌ها نیز تخلیه شده و دندان توسط مواد مخصوص دندانپزشکی پر خواهد شد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

تخلیه آبسه برای درمان عفونت دندان

در آبسه پریودنتال، آبسه لثه تخلیه شده و حفره پریودنتال به صورت کامل پاکسازی می‌شود. در این موارد، دندانپزشک در بیشتر مواقع سطح ریشه دندان را در زیر خط لثه، با کمک تجهیزات خاص دندانپزشکی صاف می‌کند تا احتمال عفونت‌های بعدی به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

جراحی درمان عفونت دندان

در برخی از موارد که آبسه پری آپریکال و یا آبسه پریودنتال به حالت عود کننده و شدیدی رسیده باشند، ممکن است نیاز به جراحی دندان و لثه توسط جراح دهان و دندان باشد. همچنین اگر پس از درمان عفونت دندان، دوباره آبسه ایجاد بشود، ممکن است دندانپزشک تصمیم به کشیدن دندان خراب شده بگیرد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

نحوه جوش خوردن ایمپلنت دندان به بافت استخوان طبیعی

عوامل موثر در تسریع جوش خوردن ایمپلنت دندان

روش های پیشگیری و درمان آبسه دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ