روش درمان دندان کوسه ای

روش درمان دندان کوسه ای | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی روش درمان  دندان کوسه ای

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان روش درمان  دندان کوسه ای را مورد بررسی قرار می دهیم. زمانی که کودک در قسمت فک پایین خود به این مشکل دچار شده باشد و دندانپزشک با معاینه دندان های شیری متوجه شود که دندان های شیری لق شده اند درمان خاصی را انجام نمی دهد. در این مواقع حدود 2 تا 3 هفته به بیمار زمان می دهند تا دندان های لق شده به شکل طبیعی بیفتند و کودک تجربه ناخوشایند کشیدن دندان را نداشته باشد. در صورتی که دندان های شیری در این بازه زمانی نیفتادند لازم است که بیمار برای کشیدن دندان های شیری به مطب دندانپزشکی مراجعه کند.

دندانپزشک در این موقعیت با کشیدن و حذف کردن دندان شیری مشکل را حل می کند. در صورتی که دندانپزشکان اقدام به کشیدن دندان های شیری کنند اما همچنان شرایط فک به گونه ای باشد. که فضای کافی برای رشد طبیعی دندان های دائمی وجود نداشته باشد و شرایط فعلی دندان های دائمی یعنی حالت قرار گیری آن ها به عنوان موقعیت نهایی به نظر برسد. دندانپزشک برای اصلاح شرایط از یک روش درمانی به نام دیسکینگ استفاده می کند، تا بتواند فضای لازم را برای رشد دندان های دائمی به وجود بیاورد.

در این شیوه درمانی دندانپزشک مقداری از مینای دندان های مجاور بیمار را تراش می دهد. تا جای کافی برای رشد دندان ها وجود داشته باشد. چنانچه که دندان شیری هنوز لق نشده باشد و دندان های دائمی شروع به رشد کرده باشند. در این موقعیت توصیه می شود که بیمار دندان های شیری را به سرعت بکشد. در بیشتر موارد پس از این که دندان های شیری حذف شدند بر اثر فشارهای زبان دندان های دائمی زبان دندان ها به جای اصلی خود باز می گردند.

علل و درمان دندان کوسه ای در کودکان | بهترین ایمپلنت اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

در صورتی که عارضه دندان کوسه ای در فک بالا بروز کند لازم است. که فرد در کوتاه ترین زمان ممکن به دندانپزشکی مراجعه کرده و برای کشیدن دندان های شیری اقدام نماید. به این دلیل که تاخیر در کشیدن دندان های شیری در فک بالایی باعث می شود فرد در آینده نیاز به درمان های ارتودنسی داشته باشد.

بعضی از والدین این تصور کاملا اشتباه را دارند که دندان های شیری موقتی هستند و نیازی به مراقبت ندارد و دلیل این ذهنیت را موقتی بودن دندان های شیری می دانند. بنابراین مراقبت چندانی برای دندان های شیری انجام نمی دهند. این در حالی است که کودکان برای داشتن یک ظاهر زیبا، جوید غذا و صحبت کردن به این دندان ها نیاز دارند.

علاوه بر این دندان های شیری نقش اساسی برای ایجاد فضای لازم جهت رویش و هدایت دندان های دائمی را بر عهده دارند. بنابراین باید مراقبت و حفظ آن ها کاملا جدی گرفته شود. نکته مهم این است که دندان های شیری باید تا یک سن خاص در دهان کودکان باقی بماند. به عنوان نمونه دندان های آسیایی شیری باید تا ده سالگی به صورت سالم در دندان کودکان باقی بماند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

تاثیر بیماری های دهان و دندان بر کبد

ایمپلنت دندان و پیوند استخوان بعد از جراحی وستیبولوپلاستی

آشنایی با مزیت های Buildup دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ