زمان کشیدن دندان عقل

زمان کشیدن دندان عقل | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی زمان کشیدن دندان عقل

تصمیم گیری در مورد کشیدن یا عدم کشیدن دندان عقل عمدتاً به این بستگی دارد که احتمال دارد مشکلی را برای شما ایجاد کند یا نه. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان زمان کشیدن دندان عقل را مورد بررسی قرار می دهیم.

مهم است که قبل از کشیدن دندان عقل به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • جراحی کشیدن دندان چه خطراتی را به همراه دارد؟
  • آیا دندان های عقل مانع از رشد صحیح دندان های دیگر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟
  • دندان عقل با سایر درمان های دندانی یا مرتبط با فک که قبلاً برنامه ریزی شده اند تداخل دارد؟
  • آیا دندان عقل شما قبلاً باعث درد یا آسیب به فک یا دندان های مجاور شما شده است یا خطر بروز درد وجود دارد؟
  • دندان‌های عقل می‌توانند جایگزین دندان‌های آسیاب (دندان‌های پشتی) شوند که از دست رفته یا به شدت آسیب دیده‌اند؟

عوارض احتمالی کشیدن دندان عقل

اکثر افراد پس از عمل در دهان یا گونه‌های خود ورم دارند و نمی‌توانند دهان خود را برای چند ساعت یا حتی چند روز به طور کامل باز کنند. بسیاری از افراد بلافاصله بعد از عمل درد دارند، اما مدت زیادی طول نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشد که این درد فروکش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. اما اگر درد بعد از چهار یا پنج روز، بدتر شد و با تورم یا بوی بد دهان همراه شد، زخم ممکن است عفونی شده باشد. اگر خون خشک شده ای که زخم را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندد خیلی زود جدا شود و زخم بدون محافظت بماند، احتمال بروز عفونت بیشتر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. دهانشویه ها یا ژل های ضد عفونی کننده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند از بروز این عفونت پیشگیری کند. در این شرایط معمولاً نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست.

اعصاب و رگ های خونی ممکن است در طول این عمل آسیب ببینند. این وضعیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث خونریزی و معمولاً بی حسی موقت در زبان یا صورت شود. در موارد بسیار نادر ممکن است عفونت های جدی رخ دهد. از هر ۱۰۰ نفر ۱ نفر احتمال دارد در نتیجه این عمل دچار مشکلات دائمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مانند بی حسی یا آسیب به دندان های مجاور شوند. خطر این اتفاق بستگی به جراحی دارد. دندان عقل معمولاً با بی حسی موضعی برداشته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. بیهوشی عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ممکن است برای روش های پیچیده تر استفاده شود.

راه های تسکین درد بعد از کشیدن دندان

بسیاری از افراد پس از جراحی کشیدن دندان از مسکن استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. گاهی اوقات قبل از جراحی هم به فرد مسکن داده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. هم ایبوپروفن و هم استامینوفن (پاراستامول) می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند به تسکین درد بعد از عمل کمک کنند. مصرف اسید استیل سالیسیلیک (داروی موجود در داروهایی مانند “آسپرین”) قبل یا بعد از آن مناسب نیست زیرا خطر خونریزی را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

تحقیقات نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که دوز ۴۰۰ میلی گرم ایبوپروفن بهتر از دوز ۱۰۰۰ میلی گرم استامینوفن درد را تسکین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. ترکیبی از ۱۰۰۰ میلی گرم استامینوفن و ۴۰۰ میلی گرم ایبوپروفن درد را بهتر از دوز مساوی از استامینوفن یا ایبوپروفن به تنهایی تسکین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و اثر آن نیز طولانی تر است. بزرگسالان باید این ترکیب را حداکثر هر هشت ساعت یک بار مصرف کنند. حداکثر دوز ایبوپروفن در بزرگسالان ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم در ۲۴ ساعت است. حداکثر دوز استامینوفن ۴۰۰۰ میلی گرم در ۲۴ ساعت است.

برای چند روز پس از عمل، نگه داشتن کیسه یخ روی گونه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به کاهش تورم کمک کند. در چند روز اول باید از سیگار کشیدن یا مصرف آب میوه و نوشیدنی های گرم خودداری کنید زیرا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند روند بهبودی را کندتر کنند. نوشیدنی هایی مانند آب خنک یا چای بابونه ولرم مناسب ترند. غذاهای سفت نیز گاهی باعث بروز درد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

بهتر است در چند روز اول پس از کشیدن دندان از انجام فعالیت‌های فیزیکی شدید مانند ورزش یا رفتن به سونا خودداری کنید زیرا این امر می‌تواند بر روند بهبودی نیز تأثیر بگذارد. حتی اگر در حال حاضر احساس بهتری داشته باشید، توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود باز هم رعایت کنید.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

بررسی علل و عوامل تیرگی دندان ها

ویژگی های خمیر دندان خوب

دلایل درد دندان بعد از عصب کشی

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ