روش های جایگزین ایمپلنت دندان در کودکان

روش های جایگزین ایمپلنت دندان در کودکان | بهترین دندانپزشک اصفهان

 روش های جایگزین ایمپلنت دندان در کودکان چیست؟

مطلب امروز از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان که برای شما عزیزان گرداوری شده است. به مطالعه روش های جایگزین ایمپلنت دندان در کودکان خواهد پرداخت.  برای جایگزین کردن دندان به جای دندان از دست رفته، راه های مختلفی به والدین پیشنهاد می شود که ان ها با توجه به شرایط کودکشان می توانند یکی از این راه حل ها را انتخاب نمایند.

  • اولین راه حل برای جایگزین ایمپلنت دندان در کودکان استفاده از فیلیپر است. فیلیپر یک نوع دندان مصنوعی نازک و شکننده است که به راحتی می توان آن را از دهان خارج کرد و دوباره جاگذاری نمود. البته که استفاده از فیلیپر کار آسانی نیست و نیاز به نگهداری و دقت زیادی دارد.
  • دومین راه حل استفاده از دندان مصنوعی موقت است. این دندان ها از جنس اکرولیک بوده و معمولا با سیمان وصل می شوند. درامدن و جا زدن این دندان ها صالا کار آسانی نیست و هم برای دندان های عقب و هم برای دندان های جلو کاربرد دارد.
  • بریج مریلند، سومین راه حل برای پر کردن دندان از دست رفته در کودکان می باشد. استفاده از این قابلیت نیازمند عمل های اچینگ و باندینگ است تا به واسطه ی این عمل ها بتوانند، بریج را به دندان های کنار متصل سازند. دقت کنید که این روش برای دندان های قدامی اصلا گزینه ی مناسبی نیست.

روش های جایگزین ایمپلنت دندان در کودکان | بهترین دندانپزشک اصفهان

مطالعه بیشتر : روش های درمان شیار پوش دندان

  • چهارمین روش جایگزین ایمپلنت دندان در کودکان، کاور دندان است. این گزینه بسیار پرکاربرد بوده استفاده و نگهداری از آن اصلا کار سختی نیست و کاورهای دندان رزینی هستند و در شکل های مختلف تولید می شوند. البته این کاورها طاهری مات و تراشیده دارند و برای دندان های جلو، اصلا مناسب نخواهند بود. چرا که به دلیل براق نبودن، مصنوعی بودن آن کاملا مشخص می شود.
  • ریتینر اسیکس، مورد پنجم است. این گزینه هم برای دندان های جلو هم برای دندان های انتهایی گزینه ی بیار مناسبی است. مشکل ریتینر اسیکس این است که در هنگام غذا خوردن باید از دهان خارج شود، اما غیر از این مورد ظاهر طبیعی و مقاوم بودن آن، این گزینه را به یکی از پرکاربردترین گزینه برای پر کردن دندان از دست رفته تبدیل کرده است.
  • از دیگر موارد جایگزین برای ایمپلنت دندان در کودکان می توان به باندینگ و ارتودنسی دندان نیز اشاره کرد که یان روش های طرفداران خاص خودشان را دارند. امیدواریم که این محتوا توانسته باشد به سوالات شما در زمینه ی ایمپلنت دندان کودکان، پاسخ مورد تایید را داده باشد.

صحت علمی مطالب منتشر شده ی فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان، توسط ایشان باید تایید گردد.


راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم، بهترین جراح لثه اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان


مطالب پیشنهادی :

اقدامات لازم در صورت تغییر رنگ روکش دندان

بررسی فواید و معایب شیارپوش کردن دندانها

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ