روش های جرمگیری دندان های لمینت شده

روش های جرمگیری دندان های لمینت شده | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی روش های جرمگیری دندان های لمینت شده

در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان روش های جرمگیری دندان های لمینت شده را مورد بررسی قرار می دهیم. بیشتر افراد این تصور را دارند که لمینت دندان مانند یک عایق یا حفاظ قوی عمل می کند که دندان ها را از پوسیدگی و خرابی محافظت می کند. اما این یک ذهنیت کاملا اشتباه است. برخی افراد بر مبنای همین باور غلط پس از انجام لمینت نسبت به بهداشت دهان و دندان خود بی تفاوت می شوند. در چنین موقعیتی مطمئنا دندان های لیمنت شده دچار جرم می شوند و برای جلوگیری از پوسیدگی وآسیب به دندان ها فرایند جرمگیری انجام می شود.

مطمئنا جرمگیری دندان های لمینت شده احتیاج به شرایط خاصی دارد که لازم است توسط متخصصان حرفه ای انجام بگیرد. با توجه به این موارد افراد پیش از اینکه دندان شان به این مرحله برسد که نیاز به جرمگیری پیدا کنند لازم است برای مراقبت های مربوط به دهان و دندان ارزش بیشتری قائل شوند، تا به این ترتیب بتوانند از این موضوع جلوگیری کنند. اما در برخی موارد انجام جرمگیری دندان های لمینت شده یک امر اجتناب ناپذیر است.

روش های مختلف جرمگیری و سفید کردن دندان ها اشاره کنیم.

جرمیگری و سفید کردن دندان هایی که لمیمت شده اند به عنوان یک روش زیبایی شناخته می شود. که برای بهبود و سلامت دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. لمینت ها به صورت روکش های نازکی هستند، که بر روی سطح دندان ها قرار می گیرند. با گذشت زمان بر اثر عدم توجه به بهداشت دهان و دندان و مصرف نوشیدنی و غذاهای مختلف احتمال دارد که دندان ها نیاز به فرایند سفید کردن و جرمگیری داشته باشند.

با گذشت زمان ممکن است در دو طرف روکش های لمینت لکه هایی ایجاد می شود. برای سفید کردن دندان های لمینت شده نمی توانید از روش های سفید کردن دندان های طبیعی استفاده کنید. یکی از روش هایی که وجود این است که می توانید با مراجعه به دندانپزشک دندان هایی را که در زیر روکش های سرامیکی قرار گرفته اند را سفید کنید. در حالت کلی سه روش برای سفید کردن دندان های لمینت شده وجود دارد.

مقایسه بلیچینگ با جرمگیری | بهترین جراح لثه اصفهان

سیستم سفید کردن دندان ها

در ابتدای امر باید مشخص کنید لمینتی که بر روی دندان های شما قرار گرفته است از چه نوعی می باشد. در صورتی که روکش به کار رفته بر روی دندان های شما بافت سبک و شفافی دارد این امکان را خواهید داشت که سفید کردن پشت دندان ها را امتحان کنید. زمانی که دندانپزشک تصمیم می گیرد بخش پشتی لمینت هایی را که بر روی دندان های شما قرار دارند جرمگیری و سفید کند دندان طبیعی بیمار به شکل طبیعی سفید می شود و این امر باعث انعکاس نور در روکش ها می شود دندان ها سفیدتر به نظر می رسند. لازم است پیش از اقدام به جرمگیری دندان های لمینت شده با دندانپزشک خود مشورت منید سپس بر اساس نظر او اقدام به انجام این فرایند نمایید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

استفاده از خمیر دندان پولیش ملایم

یکی دیگر از روش هایی که برای از بین بردن لکه ها و جرم های دندان های لمینت شده پیشنهاد می شود. استفاده از خمیر دندان های پولیش است. این خمیردندان ها به شکل خاص با ترکیباتی درست شده اند. که می توانند لکه های جزئی که در لبه های روکش ها به وجود آمده اند را برطرف کنند.

این نوع از خمیر دندان ها به دلیل ترکیبات ویژه می توانند جرم و مواد جمع شده بر روی دندان های لمینت شده را از بین ببرند و زیبایی را مجددا مهمان لبخند شما کنند. در صورتی که اطمینان ندارید از چه نوع خمیر دندانی استفاده کنید بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کرده و یک مدل مناسب را انتخاب کنید.

دندانپزشک زیبایی

یکی دیگر از گزینه ها برای سفید کردن و جرمگیری دندان های لمینت شده مراجعه به دندانپزشک می باشد. در صورتی که روکش های دندان شما بیش از اندازه لکه و جرم داشته باشند. دندانپزشک می تواند با استفاده از روش های حرفه ای سفید کردن دندان لمینت دندان شمار تمیز کند. در صورتی که وضعیت روکش ها بسیار بحرانی باشد دندانپزشک اقدام به تعویض روکش های لمینتی می کند.

 

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

تعداد واحد ایمپلنت مورد نیاز برای کاشت

مزایای جایگزین کردن ونیر کامپوزیت شکسته با لمینت سرامیکی

ارتباط بهداشت دهان و سلامت کبد

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ